חי כיף

על רקע הטענות להתעללות בבעלי חיים: האם החי כיף בראשון לציון ייסגר?

ארגונים למען בעלי החיים: "האריות נמצאים בכלוב זעיר, תנשמות נמצאות בכלוב נמוך ולא יכולות להתרומם באוויר ואת הארנבים בפינת ליטוף מפילים ומועכים". העירייה: "הנושא נמצא בדיונים במטרה לבחון טיפול הולם בעניין"

פורסם בתאריך: 27.12.18 16:33

עם העברת תקציב העירייה לשנת 2019 אתמול (רביעי) עלתה השאלה האם החי כיף בראשון לציון ייסגר. זאת, לאחר שראש העירייה, רז קינסטליך, הצהיר לפני הבחירות על סגירתו של המקום ועל רקע הטענות הגוברות על התעללות בבעלי חיים במקום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החי כיף, מיני גן חיות, הוקם לפני כ-30 שנה, ליד מחלף ראשון לציון. הוא הוקם על בסיס פינת החי שפעלה בגן המושבה ובשנים האחרונות שבו ועלו טענות על התעללות בבעלי החיים במקום. זאת, לצד משפחות עם ילדים שממשיכים לבקר במקום.

לפני כשנה עלתה דרישה לסגור את המקום, בעקבות מותה של הזברה והוולד שלה, כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון". בעיר נשמעו טענות כי במשך שעות לא הוגש לזברה טיפול מקצועי. בנוסף, חתמו 1,400 תושבים על עצומה הקוראת לסגור את המקום לצמיתות. המקום נסגר בעקבות המקרה בהוראת משרד החקלאות, עד להשלמת בדיקה בנושא, שעלתה כי הווטרינר פעל ללא דופי וכי המוות נגרם כתוצאה מסיבוך בלידה. אולם הוא נפתח שוב, לא לפני שהעירייה והשלטון הקודם הצהירו כי ישקיעו במקום 40 מיליון שקלים.

 

לאחרונה שבו ועלו טענות בנוגע לתנאי אחזקם של בעלי החיים במקום. ארגון גני החיות הישראלי אף איים להוציא את המקום מהארגון. "כולם מכירים את סיפור היונקים הגדולים שלא יכולים לחיות בכלובים קטנים, זה בערך כמו שבן אדם יגור בצינוק כל החיים, זו התעללות", אומר פעיל מראשון לציון, "אבל חוץ מהיונקים הגדולים יש בעיה עם כך שאין וטרינר בסופי שבוע, אם קורה משהו לאחת החיות מוציאים קריאה ואם הווטרינר נמצא במקום מרוחק צריך לחכות עד שיגיע. אבל למרות המצב, קשה לי להאמין שהעירייה תסגור את החי כיף, כי המקום מכניס כסף, יש בו ביקורים, קייטנות וימי כיף".

אור רוזן, פעיל בעמותת "הקו האדום", אומר: "יש כמה בעלי חיים שחיים שם מצויין, אבל הרוב נמצאים שם באמת בתנאים רעים. האריות נמצאים בכלוב זעיר, תנשמות נמצאות בכלוב נמוך שלא יכולות להתרומם באוויר – הן קופצות, נתקעות בתקרה ונוחתות על הרצפה, ארנבים בפינת ליטוף עם עובד אחד, מקסימום שניים וכשיש לחץ של אנשים מרימים אותם, למרות שאסור, מפילים ומועכים אותם. אחר כך הם חוזרים לארנביה שאינה מוגנת משמש בקיץ וחשופה לרוחות וגשם בחורף ומסיימים את חייהם האומללים כמזון לאריות. ולמרות השמירה איכשהו בכל כמה חודשים עדיין מישהו מצליח להיכנס ולגנוב חיות". רוזן מוסיף כי "הצוות דווקא אכפתי מאוד, אבל ללא תקציב הם לא יכולים לעשות הרבה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיונים במטרה לבחון טיפול הולם בעניין".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ראשלצניקית

    גדלתי במקום הזה
    כבר 15 שנה שזה ככה, ממש לא לאחרונה
    צער בעלי חיים וחינוך ממש לא טוב לילדים עם זה
    לא חסרות אופציות אחרות לבילוי בראשון

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    2019 לא מתעללים בבעלי חיים. נראה אתכם חיים בכלוב יום אחר יום אחר יום.
    זאת בושה גדולה לעיר בה עדיין קיים המושג הזה גן חיות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר