ראש העירייה רז קינסטליך ודנה בן ברק (צילום: דוברות העירייה)

המורה מאחורי המיזם שכבש את ישראל: "הבנתי שאני דוחה בחיי דבר שבער בי -להתנדב"

"תן דייז" זוכה לאחרונה לחשיפה עצומה והגדיל מספר עוקביו ב-500%. הצמידים גרמו לשרשרת מעשים טובים ברחבי העולם ואפילו בר רפאלי שיתפה את הפרוייקט באינסטגרם

פורסם בתאריך: 26.12.18 17:17

תלמידי בית הספר מקיף י"ג החלו לפני כמה חודשים במיזם החברתי "תן דייז" או "עשרה ימים" בעברית, שקובע כי כל משתתף מקבל צמיד ירוק ומרגע זה יש לו עשרה ימים לבצע מעשה טוב, בתום הזמן הוא מעביר את הצמיד הלאה וכך נוצרת שרשרת מעשים טובים. לאחרונה דף האינסטגרם של הפרוייקט זינק בכ-500%, וזכה לחשיפה עצומה


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


דנה בן ברק, מורה לאנגלית במקיף י"ג, יזמה הפרוייקט החברתי ללא מטרות רווח בכדי להעלות את המודעות כלפי הסובבים אותנו בחיי היום יום וליצור מציאות טובה יותר. הפרוייקט התפשט בכל העולם והגיע להודו, ארצות הברית, ספרד ואוסטרליה. שרשרת המעשים הטובים של המורה מראשון לציון חצתה גבולות והגיעה גם לחשבון האינסטגרם של בר רפאלי לה 2.7 מיליון עוקבים.

בן ברק יזמה את הפרוייקט יחד עם בן זוגה טל כץ, "לצמיד קוראים תן דייז. בחרתי בעשרה ימים כי זה זמן לא ארוך ולא קצר מדי וכי המילה עשר באנגלית היא 'תן' משמע גם לתת. במשך שלוש שנים חשבתי על הרעיון, והבנתי שאני דוחה בחיי דבר שפעם בער בי מאוד, וזה להתנדב, ומנהלת בית הספר שרון שמואל נתנה לי במה מדהימה לעשייה", אמרה בן ברק.

הצמיד גרם להרבה אנשים לבצע מעשים טובים, "מי שמקבל את הצמיד ונכנס למשחק צריך לעשות מעשה טוב. נעשו דברים מדהימים, מהקטנים לגדולים ביותר. תלמידים הלכו להתנדב בבית אבות, חלקם העבירו שיעור יוגה בבית לחיילים בודדים, היו כאלה שעצרו לנהג עם רכב תקוע לצד הכביש או כאלה שהשתמשו במטריה בגשם עד שכמעט הגיעו ליעד שלהם ואז מסרו אותה למישהו ברחוב", הוסיפה בן ברק.

לדבריה, "בין המעשים הטובים שנעשו היה תלמיד שערך צלילת ניקיון באילת, ילדה מבית הספר שהגישה תה ועוגיות למנקה הרחוב ואפילו תלמידה שעברה תרומת דם מורכבת למען חולי סרטן. הרעיון מאחורי מסירת הצמיד הוא ליצור שרשרת של מעשים טובים". בן ברק אמרה כי "במקום להודות על המעשה הטוב שעשו לך, תעביר את זה הלאה. תגרום למישהו אחר להרגיש את אותה התחושה שאתה הרגשת שעשו לך טוב".

הפרוייקט נגע בבני אדם רבים ויש דוגמאות רבות לכך,"אני חושבת שיש לפרויקט השפעה רבה. בני נוער רבים משתמשים ברשת החברתית כדי להראות את הבגדים הכי יפים, הרכב הכי יפה ולהיות מרוכזים בעצמם, ופתאום הם רואים שימוש ברשת החברתית לעשייה חיובית כשהם רואים דמויות שהם מודל לחיקוי עבורם כמו המורים ואנשים מובילי דעה כמו בר רפאלי, ששיתפה את הרעיון הזה באינסטגרם שלה", אמרה ברק.

צמיד התן דייז חצה את גבולות ארץ ישראל כאשר תלמיד מהבית ספר העביר את הצמיד לאחיו הלומד בברצלונה שבספרד, שהעביר אף הוא את הצמיד הלאה.הצמיד הגיע גם לניו יורק שבארצות הברית, הודו, גרמניה ואוסטרליה. "ארגונים, בתי ספר, תנועות נוער וקבוצות חיילים פנו אלינו בבקשה לצמידים", סיכמה בן ברק.

בן ברק שגיעה השבוע לעיריית ראשון לציון והעניקה לראש העירייה, רז קינסטליך, את הצמיד. קינסטליך אמר שהוא עוקב אחר המיזם ומברך על היוזמה, "אנחנו מחבקים ומאמצים בחום יוזמות חברתיות שמחזקות ערבות הדדית ומעורבות חברתית. ישר כוח לך ולכל מי שלוקח בזה חלק". מי שעוד קיבל את הצמיד והבטיח שהוא יעביר את זה הלאה בהקדם, הוא מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי.

רוצים גם להשתתף במשחק? עקבו אחר דף האינסטגרם  ten_days_give@ או הכנסו לאתר tendaysgive.com. הצמידים עוברים מאחד לשני ברחבי העיר והארץ-אולי יועברו גם אליכם בליווי מעשה טוב.

צילום מסך מתוך האינסטגרם של בר רפאלי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר