מחאת האפודים הצהובים

טענות נגד "יש עתיד": שימוש פוליטי במחאת האפודים הצהובים

כ-150 איש יצאו אמש (מוצאי שבת) להפגין נגד יוקר המחיה, במקביל להפגנות נוספות שהתקיימו ברחבי הארץ. אז למה ביש עתיד התעקשו להתפצל, ולהפגין ביום שישי יחד עם דוכן התפקדות לסיעה?

פורסם בתאריך: 23.12.18 11:09

כ-150 מתושבי ראשון לציון יצאו אתמול (מוצ"ש) להפגין בעיר במסגרת מחאת האפודים הצהובים, נגד יוקר המחיה. ממול נשמעו טענות על שימוש פוליטי במחאה מצד אנשי אני הסיעות יש עתיד ומרצ בראשון לציון.

בראשון לציון יצאו אתמול התושבים להפגנה בהתחילה בבית הכנסת הגדול והסתיימה במדרחוב רוטשילד. זאת, במקביל לשורה של הפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ. מארגן המחאה בראשון לציון יוחנן קפלניקוב, מרוצה מההיענות ובטוח שבשבוע הבא יהיו יותר משתתפים. "זו רק יריית הפתיחה והמחאה צפויה להמשיך בכל מוצאי שבת ולהגדיל את כוחה", אמר קפלניקוב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ואולם, ביום שישי, יום לפני המחאה המקומית והארצית, יצאו אנשי "יש עתיד" ו"מרצ" בראשון לציון למחאת האפודים הצהובים.  אמיר סולרסקי, בכיר בתנועת יש עתיד, הודיע בדף הפייסבוק שלו: "מטה יש עתיד ראשון לציון מצטרף למחאת האפודים הצהובים. ביום שישי, בשעה 09:30 נגיע לצומת ז'בוטינסקי-רוטשילד ביחד עם כל חברי המטה. נתרכז בשעה 09:00 בצומת מופת לבושים באפודים צהובים. תושבי ראשון לציון, קחו אפוד צהוב ובואו להרים קול זעקה ולמחות עימנו נגד יוקר המחיה המשתולל".

לאנשי "יש עתיד" שהפגינו ביום שישי הצטרפה גם אילנית הרוש, יו"ר סיעת מרצ בראשון לציון, שציינה: "הגענו כדי לתמוך במחאה ונמשיך להגיע עם האזרחים עד שדברים ישתנו כאן".

פיצול המחאות גרר ביקורת מצד תושבים בראשון לציון. "המחאה היא נגד כל השלטון שנתן יד למחירים הללו, אנשים עובדים ולא מצליחים לסגור את החודש", אומר קפלניקוב, "הממשלה דואגת למנופולים בתחום המזון שלא מורידים את המחירים. זה הזוי, אנשים צריכים לחיות מהלוואה להלוואה, ומחירי הדירות שבשמים. לכן בעינינו כל השלטון על הכוונת, מה שעשו 'יש עתיד' ו'מרצ' ביום שישי זה שימוש פופוליסטי במחאה. ראשית הם פיצלו את המחאה ויצאו לרחוב ביום שישי, בנוסף, הייתה גם עמדה של התפקדות ל'יש עתיד' וזה שימוש ציני במחאה העממית. יאיר לפיד היה שר האוצר בקדנציה הקודמת וכיום הוא באופוזיציה ולא עושה דבר נגד יוקר המחיה, אז לצאת ולהפגין בשם יש עתיד כאשר השלטון למעלה יושב ושותק? זה שימוש זול במחאה הזו".

ביש עתיד, דוחים את הטענות. חבר המועצה איתי מתיתיהו, המשמש כיו"ר הסיעה, אומר בתגובה: "אנו ציינו מעל כל במה שאנו מצטרפים למחאה הקיימת. ליש עתיד אין בעלות על מחאת האפודים, אבל אנחנו כן חלק בלתי נפרד ממנה. אני לא רואה פסול בלצאת לרחוב ולהפגין נגד יוקר המחיה, בסוף גם אנחנו משלמים ארנונה, מים ,חשמל, גנים לילדים ועוד בדיוק כמו כל האזרחים והמחאה הזו חשובה לנו באותה המידה. כל העיסוק בקרדטים רק פוגע במחאה ודווקא ברגעים כאלו אנו צריכים להיות מאוחדים. זה באמת לא משנה מי יוצא להפגין העיקר שיהיו לזה תוצאות בשטח.  אני אשמח לסייע למארגני המחאה ולעבוד איתם בשיתוף פעולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר