חטיבת הביניים טביב

"נכנסתי הבוקר לכיתה והתלמידים ביקשו שנשוחח על רונה רמון"

בבתי הספר בראשון לציון נפתח יום הלימודים בשיעורי חינוך לזכרה של רונה רמון שהלכה לעולמה לאחר מאבק במחלה קשה. חבר המועצה איתי מתיתיהו הגיש הצעה לסדר: להנציח את רונה רמון ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 18.12.18 12:21

גם ראשון לציון נפרדה הבוקר (שלישי) מרונה רמון, שהלכה לעולמה בגיל 54, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה: בבתי הספר בעיר נפתח יום הלימודים בשיעורי חינוך לזכרה של רמון, בהם עלו בהרחבה פעילותיה, תרומתה לחברה ולטיפוח תלמידים למצוינות חברתית.

רמון איבדה את בעלה, האסטרונאוט הישראלי הראשון, אל"מ אילן רמון ז"ל, לאחר שנספה באסון המעבורת קולומביה בשנת 2003, ושש שנים לאחר מכן את בנה, סרן אסף רמון ז"ל, טייס קרב בחיל האוויר, שנהרג בתאונת אימונים. לאחר האסונות שפקדו אותה, היא הקימה את "קרן רמון", במטרה להקנות לדור הצעיר "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך", ופעלה לקידומם של ילדים ובני נוער.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ענת שטיינברג, מורה במקיף ט' בנאות אשלים, מספרת: "נכנסתי הבוקר לכיתה והתלמידים ביקשו שנשוחח על רונה רמון. התלמידים תיארו אותה כאיוב ולמרות זאת, היא בחרה באור, בהזדמנות שהוא נותן, ביכולת להתרומם מעל הכאב ולהפוך אותו לכוח, כוח לתת, כוח להתמודד".

מקיף ט' – נאות אשלים

גם במקיף י"א ע"ש אילן רמון ז"ל, קיבלו בעצב רב את ההודעה על לכתה של רמון. "כמוסד חינוכי הקרוי על שמו של אילן רמון, נחשפנו למחויבותה של רונה רמון לקידום נושאים חינוכיים בישראל", אמרה הבוקר מנהלת קריית החינוך, כרמן ניר. "רונה היא דוגמה בלתי רגילה לאדם שבוחר באופן עיקש בחיים. היא ידעה לתעל את הטרגדיה המשפחתית לתרומה לקידום בני הנוער והילדים ברחבי הארץ. דרך שיתוף הפעולה עם קרן רמון נחשפו תלמידי בית הספר לידע אקדמי עדכני ושיטות לימוד והתנסות חדשניים ופורצי דרך בתחום המדעים, שפתחו בפניהם עולם תוכן חדש ועודדו אותם להמשיך ללימודי מדעים". בבית הספר הקימו פינת הנצחה למשפחת רמון.

כמו כן, בבית הספר היסודי שקמה, הכינו התלמידים פרח לזכרה שבמרכזו חללית, מטוס או לב. לצדם נכתב המשפט שאמר אמש נשיא המדינה, ראובן ריבלין: "אילן ואסף נגעו בשמים ורונה נגעה לכולנו בלב".

 

בתוך כך, פנה יו"ר סיעת יש עתיד בראשון לציון, איתי מתיתיהו, לראש העירייה רז קנסטליך ולחברי הנהלת העיר, בהצעה לסדר בישיבת ההנהלה הקרובה בנושא הנצחתה של רמון ברחבי העיר. "מעבר לטרגדיה המשפחתית שחוותה, רונה הייתה סמל עבור רבים מאיתנו", כתב מתיתיהו, "האופן בו היא התמודדה עם השכול במשפחתה, שכן בחרה להתמודד עם הכאב ולנתב אותו למקום של עשייה ציבורית טהורה למען עתיד הנוער והצעירים בישראל".

מתיתיהו הוסיף במכתבו כי "אני חושב שיהיה נכון להנציח אותה באחד ממרכזי הנוער והצעירים שלנו בעיר, כאלו שעוסקים בחדשנות ויזמות וכמובן לערוך אירוע שיכבד את זכרה ואת פעילותה ופעילות משפחתה למען מדינת ישראל".

"הכרתי את הפעילות של רונה מקרוב ואף יצא פעם אחת שפעלנו במסגרת התנדבות משותפת", סיפר מתיתיהו ל"השקמה ראשון לציון". "מתוך הכאב הפרטי שלה בחרה רונה להשאיר אחריה דור מנהיגים צעיר שהולך בדרכם של אל״ם אילן בעלה, וסרן אסף בנה. למרות העצב רונה בחרה בחיים ועכשיו כולנו צריכים להמשיך את דרכה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר