shutterstock

הקשישים בבית האבות מתחננים: "תגיעו להתפלל כדי שיהיה לנו מניין"

המתפללים בבית האבות שבשכונת רמז אינם יכולים ללכת לבתי כנסת אחרים בשל מצם הרפואי. תושב העיר, המסייע להם: "אל תשליכו אותם לעת זקנה"

פורסם בתאריך: 18.12.18 11:34

דיירי בית האבות הבולגרי בראשון לציון מתחננים למניין. בבית האבות שבשכונת רמז בעיר, נותרו חמישה קשישים הפוקדים את בית הכנסת באופן קבוע וכלן אינם מצליחים להשלים מניין. ובשל מצבם הרפואי, אותם המתפללים אינם יכולים להרחיק וללכת לבתי כנסת אחרים בערבי שבת ובחגים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשכונת רמז בראשון לציון ישנם לא פחות משמונה בתי כנסת, כאשר בית הכנסת בבית האבות ריק ממתפללים. כעת פונים דיירי בית האבות לתושבי השכונה ומבקשים להגיע ולהתפלל איתם.

מי שמנסה לעזור למתפללים הוא יוסי זמיר. הוא אינו תושב השכונה, אבל מדי שבת הוא מגיע ברגל מביתו לבית הכנסת, כדי להתפלל עם הקשישים. לא פעם הוא מנסה לשכנע את תושבי השכונה להצטרף לתפילה, לא תמיד בהצלחה. "אני מגיע מרחוק לקרוא להם בתורה, אבל אי אפשר להוציא ספר תורה כי אין מניין", אומר זמיר.

כדי לעודד מתפללים להגיע לבית הכנסת בבית האבות, זמיר פרסם בדף הפייסבוק שלו קריאה לתושבי השכונה. "לפעמים בשבתות שבחגים הצלחנו לקיים מניין וההתרגשות הייתה גדולה, אך כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. המניין לא יציב ובנוי על איסוף עוברי אורח. כאן אני זקוק לכם. חייבים לתת לאנים האלה את האפשרות להתפלל במניין. מי שיכול להגיע להתפלל פה שיבוא, ומי שלא – שיגייס אחרים. אל תשליכו אותם לעת זקנה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך מגיעים לשם בכלל אני לא ידעתי שיש שם בית כנסת,זה בתוך המקום עצמו?
    איך אני מוסיף אותך לפייסבוק?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר