אילן בר שלום

אביה של אילן בר שלום ז"ל: "נתנו לנו להרגיש שאנחנו נגועים בשכול"

דו"ח המפכל לשעבר שלמה אהרונישקי על אסון השיטפון בנחל צפית, בו טבעו עשרה בני נוער, קבע כי "אין פיקוח על המכינות הקדם צבאיות"

פורסם בתאריך: 13.12.18 10:26

דו"ח המפכל לשעבר שלמה אהרונישקי על אסון השיטפון בערבה פורסם אמש (רביעי) בו נקבע כי "אין פיקוח על המכינות הקדם צבאיות". עשרה בני נוער טבעו למוות באסון השיטפון בנחל צפית, מהמפכ"ל לשעבר אהרונישקי שהגיש את הדו"ח לאחר שבחן את התנהלות המכינות הקדם צבאיות בהן מכינת בני ציון וקבע כי האסון התרחש עקב היעדר פיקוח.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אהרונישקי התייחס בדו"ח לחוסר הבטיחות, חוסר הניסיון של המדריכים, בנוסף מתח ביקורת על משרד החינוך ומשרדי הממשלה. "משרד החינוך נמנע מלפקח, להנחות או להגביל את המכינות בנושא פעילות השטח", כתב המפכ"ל לשעבר.  במצב שנוצר כל מכינה עושה ככל העולה על רוחה, ללא פיקוח וגוף שינהל אותה.

אביה של אילן שנספתה באסון השיטפון בנחל צפית, אוריאל בר שלום, אמר כי "נתנו לנו להרגיש שאם אנחנו נגועים בשכול אז השיקול דעת שלנו משובש. הדו"ח מראה בבירור את מה שטענו מהרגע הראשון". אילן בר שלום למדה בעמית עמל בראשון לציון. אביה של אילן אמר כי "אנחנו בעיצומו של מאבק לחקירה בלתי תלויה לבדיקת האסון והדוח רק מחזק זאת, מועצת המכינות תומכת בוועדת חקירה בלתי תלויה, כל ההורים של כל הילדים פועלים יחד לזאת".

לטענת בר שלום הדו"ח לא מחדש לו שום דבר, "זה לא עורר שום דבר שלא היה לפני, הייתי בוועדה עוד לפני שהדוח יצא, והדו"ח לא מחדש אלה רק מחזק את מה שההורים אמרו כל הזמן, שצריך ועדת חקירה בלתי תלויה, שמועצת המכינות היא גוף התנדבותי בלי שום יכולת לפקח על המכינות". בר שלום להוסיף כי "המכינות חיות בתפר של כל הגופים בהם משרד החינוך ומשרד הביטחון הן עושות מה שהם רוצות ומה שראש המכינה רוצה. לפעמים הדברים בעייתיים שקוראים ומגיעים לאסונות, ככל שהמפעל הזה ימשיך ויהיו יותר מכינות בלי פיקוח כך יהיו יותר אסונות, בדיוק כמו שאם יהיו יותר מכוניות על הכביש בלי פיקוח יהיו יותר תאונות דרכים, אותו הדבר, ואת זה אנו מנסים למנוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר