אחרי הסערה: מי יפצה את בעלי הרכבים שניזוקו בהצפה?

סוף השבוע האחרון היה סוער במיוחד ותושבים רבים דיווחו על נזקים. המדריך יסייע לכם דעת על אילו נזקים מגיעים פיצויים, מה עושה מי שלא רכש ביטוח מקיף ומה חלקה של העירייה?

פורסם בתאריך: 9.12.18 11:28

סוף השבוע האחרון היה סוער במיוחד ותושבים רבים דיווחו על נזקים לרכוש בהם רכבים שהוצפו והושבתו, דירות מוצפות ונזק לרכוש. המדריך לנזקי הסופה יסייע לכם דעת על אילו נזקים מגיעים פיצויים, מה עושה מי שלא רכש ביטוח מקיף ומה חלקה של העירייה?


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


למי פונים אם הרכב ניזוק בהצפה ויש ברשותי ביטוח מקיף לרכב?
במידה ויש ברשותכם ביטוח מקיף לרכב, חברת הביטוח תיקח את עלות תיקון הרכב על עצמה. ביטוח מקיף בכל חברות הביטוח כולל בתוכו "נזקי שיטפון, סערה, שלג וברד", כך מצויין בכל הפוליסות. תהליך התביעה יכלול הצהרה לחברת הביטוח, שלאחריה תשלח חברת הביטוח שמאי מטעמה שיעמוד את הנזק.

סוכן הביטוח יוחאי שמש אמר כי "רוב חברות הביטוח מציעות ירידת ערך של 5% לרכבים שהצליחו להניע, והן רק מייבשות אותן. ברוב הפעמים, אם הרכב אכן הוצף רצוי לא להסתפק בפתרון זה ולהתעייץ עם שמאי פרטי, פעמים רבות יש פער בין מה שהשמאי הפרטי יציג לבין מה ששמאי חברות הביטוח יציג. הצפת רכב פירושה תקלות אלקטרוניות, בכל מערכות החשמל ברכב, וגם אם הרכב הניע, זה לא ימנע תקלות עתידיות".

לאן פונה מי שאין ברשותו ביטוח רכב מקיף?
חברות הביטוח הן לא הכתובת למי שיש ברשותו רק ביטוח חובה וביטוח צד ג', אך עדיין יש מי שייקח אחריות. עיריית ראשון לציון צפוייה לצאת בהודעה רשמית בה תודיע האם קיים הליך מהיר שייתן מענה לכל מי שניזוק בסופה.

מי שנכסיו או רכושו ניזוקו בסופה יוכל לפנות לבית המשפט ולדרוש מהעירייה פיצויים. אם ההצפה נגרמה בשל התרשלות ביצירת מערכת ניקוז מתאימה לאזור, תחזוקת צנרת לקוייה, מערכות ניקוז מי גשם או התרשלות בעבודות ופיתוח האזור, ניתן להגיש תביעה בבית המשפט כנגד המחדל. יש להכין מראש מסמכים ותיעודים שיעזרו לבית המשפט לקבוע את גובה הנזק, רצוי לעשות זאת בעזרת חוות דעת של מומחה בנושא. במידה ובית המשפט ישתכנע כי הנזק שנגרם אכן היה התרשלות של הרשות המקומית, הוא יחייב אותה לשאת בעלויות. גובה העלויות הוא דינאמי וכאן יכנסו גם דמי פיצויים, אובדן ימי עבודה וירידת ערך.

מה לא יתקבל כהצפת רכב?
כדי לחסוך לכם זמן יקר סוכן הביטוח שמש הסביר כי "אם המים הגיעו לגובה הצמיגים אך לא עברו אותם, סביר להניח שהרטיבות היא חיצונית בלבד, גם אם השטיח ברכב נרטב בצידו, לא סביר שיש נזק, והייתי ממליץ לחסוך זמן יקר ולנסות לתבוע".

מה לגבי נזקים לבתים?
נזקים שנגרמו בתוך בתים הם מקרים מעט יותר נדירים, אך בכל זאת, מי שגר בקומת קרקע כנראה סבל מהם יותר מאלו שגרים בבניין. כמו במקרה נזק לרכב, כך גם לדירות, אם ברשותך פוליסת ביטוח, היא תכסה את הנזקים. כל פוליסות הביטוח כוללת כיסוי נזקי סערה אך לא כוללת נזק לשערים וגדרות, "גם אם חברת הביטוח טוענת כי כיסוי נזקי סערה לא מצויין בפוליסת הביטוח שבידך, דעו שהביטוח קיים וכלול, כך קבע המפקח על הביטוח", אמר שמש.

הצפה ביגאל אלון, צפו:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר