פנייה לראש העירייה: להקים שוק חג מולד בראשון לציון

ולאד קפוסטין, פעיל ציבור,יו"ר סיעת "זכותנו", פנה לרז קינסטליך בבקשה לאפשר שוק מקומי עם מתנות, קישוטים ועץ אשוח, לקראת השנה האזרחית החדשה

פורסם בתאריך: 10.12.18 10:26

ולאד קפוסטין רוצה שוק כריסמיס, בדיוק כמו בחו"ל. במכתב ששלח היום (ראשון) קפוסטין לראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הוא מבקש להקים "יריד סוף שנה אזרחית", שיכלול מלבד עץ אשוח ודוכנים שבהם ניתן יהיה לקנות מזון, קישוטים וסמלים – בדיוק כמו בשווקי חג המולד המומקים בחו"ל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


קפוסטין, פעיל ציבור,יו"ר סיעת "זכותנו", שהתמודד בבחירות האחרונות למועצת העיר, טוען כי בעיר מתגוררים כ-40 אלף עולים חדשים, יוצאי ברית המועצות לשעבר, אשר חוגגים את ה"נובי גוד" וגם להם צריך לתת מענה. לטענתו אותם תושבים שמבקשים לקנות מתנות לכבוד הכריסמיס וחגיגות השנה האזרחית החדשה, נאלצים לנסוע ליפו, נצרת וחיפה שכן אינם מוצאים מענה בראשון לציון. כמו כן, לטענתו ישנם גם ישראלים ותיקים שחוגגים את השנה האזרחית ו"אין סיבה שכדי לקנות מתנות יסעו אל מחוץ לעיר". קפוסטין מוסיף כי שוק חג מולד מקומי "יעזור לסוחרים בראשון לציון ויביא לכאן תיירים מכל הארץ לכאן".

"ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה", מסביר קפוסטין, "אנשים רבים בעיר חוגגים את הנובי גוד, ועץ האשוח לא מסמל עבורם דווקא חג נוצרי, אלא סמל של שמחה ואור לכבוד השנה החדשה, גם לילידי הארץ. אלפי אנשים חוגגים זאת, ובלי לפגוע ברגשותיהם של אף אחד מהתושבים. צריך לדעת לכבד אחד את השני, בנוסף לכל החגים אפשר לחגוג גם את הנובי גוד, כדי לא ליצור פילוג ביקשתי שהעץ יהיה אחרי ה-25, לחודש כדי לא לשייך זאת דווקא לחג נוצרי ולדת מסויימת. לפני שנתיים פניתי לדב צור אבל הנושא לא צלח. ראש העירייה, רז קינסטליך, הבטיח להיות אוזן קשבת ואשמח שאכן כך יהיו פני הדברים".

קפוסטין מוסיף כי "כפי שבנו בשכונת רביבים בניין בין שלוש קומות של חב"ד, כפי שיש סוכה גאה, ושכונה שלמה עם מחסום בלב העיר כי צביונה דתי, אני רוצה שיכבדו גם את רצונות הקהילה שאני מייצג. אפשר לחיות בשלום אחד לצד השני. אני לא יצאתי להפגין נגד הקמת בית הכנסת בנחלת, אני בעד שלום ואהבה, אבל למטבע יש שני צדדים, מספר מפלגות במועצת העיר תומכות ברעיון, הגיע הזמן לשוויון ולהכיל יחד את הקשת הנפלאה של עירנו".

בעיריית ראשון לציון התבקשו השבוע להתייחס לסוגיית הצבת עץ אשוח, ומסרו בתגובה: "אנו מחבקים ומכבדים את יוצאי ברית המועצות בעיר, מעולם לא הוצב עץ אשוח בעיר ואין בכוונתנו לשנות זאת".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יוליש

    בעצם למה לא ? הרי בברית המועצות חוגגים את תחילת שנה האזרחית החדשה אם כן למהלא

  2. ציפי

    ראשון לציון הוקמה על ידי יהודים חרדים !!
    אף אחד לא עושה טובה לחרדים שמקצים להם שטח לבית כנסת .
    העלייה הרוסית מבורכת ואהובה על כולנו, אולם עליה לקבל את התרבות היהודית ישראלית ולא לנסות לכפות את תרבותה על הישראלים.
    העם היהודי סבל קשות מהדת הנוצרית לאורך ההיסטוריה ,ועבור יהודים רבים סמלי הנצרות יוצרים אסוציאציות של אנטישמיות ופוגרומים.
    איתכם הסליחה , העליה הרוסית ,לא נוכל להתפשר על העניין הזה.

  3. אזרח מודאג.

    מר קפוסטין היקר, על זה נאמר חדשים מקרוב באו… תרצה או לא, עץ אשוח מקושר מאז ומעולם לחג המולד ולהולדתו של איש שהביא לעולם את הנצרות. תקרא לזה נובי גוד, שנה חדשה, או כל שם אחר שתרצה. תשאל כל ילד מה מסמל עץ אשוח ותקבל תשובה אחת = חג המולד!
    הנצרות, אותה הדת שבשם "קדושתה" כביכול רצחה ועינתה מיליוני יהודים ואחרים לאורך ההיסטוריה, הלא כ"כ רחוקה אגב, רק בגלל היותם יהודים.
    אין מקום לשום סממן פומבי של דת זו בעירנו, גם אם הוא עבר טרנספורמציות לאורך השנים.
    רוצה לשים עץ אשוח? , שים בביתך, לא בחוצות עיר יהודית. רוצה שוק חג מולד? סע לעיר נוצרית. ראשון לציון כשמה כן היא הייתה ותשאר עיר יהודית!
    ולא, אין לי בעיה עם נוצרים / מוסלמים / בודהיסטים או כל אדם אחר. הם יחגגו את חגם ואנחנו את חגינו.
    תודה רבה.

  4. סטס

    זאת מדינת היהודים למזלנו מי שרוצה לחגוג את החג של הגויים שבו ר ח"ו מיליוני יהודים במהלך ההיסטוריה מוזמן לעשות זאת בחו"ל עזבנו את רוסיה בשביל תרבות אחרת

  5. בברלי

    לא מבין אותך. אתה נוצרי יהודי או סתם אתאיסט .
    אתה רוצה עץ ? תקנה ותרכיב בסלון מנורות ושהיה לך חג שמח . אנחנו נחגוג אייך שבא לנו בלי החלטות מלמעלה יש לנו מספיק חגים וכל אחד חוגג איך שבא לו אחד חוגג את השנה בנשיקה ואחד מחליט לישון באמשך תפסיק לחפור עם העץ הזה ותמשיך בעיסוקך לא נבחרת למועצה וטוב שכך . וכמו שאומרים בערבית איללכה .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר