מזג אוויר סוער בראשון לציון: היערכות להצפות ושלוליות ענק

גשמים חזקים והצפות בראשון לציון. מנכ"לית מניב ראשון: "עקב השינוי האקלימי בכדור הארץ, יש יותר ויותר ימים סוערים עם פרקי גשם עוצמתיים – כאשר המרווחים בין הימים הגשומים גדלים והולכים, מה שהופך כל גשם למעשה לגשם ראשון". כך תיערכו

פורסם בתאריך: 6.12.18 12:01

הגשמים ומזג האוויר הסוער גרם הבוקר (חמישי) להצפות ברחבי ראשון לציון. בעיריית ראשון ליצון ניקזו מים בשיכון המזרח ובמקביל נערכים למזג אוויר סוער.

לקראת החורף מוגברים מאמצי התחזוקה ותעלות הניקוז והמובלים הגדולים עוברים ניקוי יסודי. בין היתר, נשטפים ומנוקים קווים, קולטני הניקוז ושוחות הניקוז. בראשון לציון יש יותר מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ צנרת ניקוז. ב-15 השנים האחרונות הושקעו 90 מיליון שקלים בשדרוג והחלפת קווי ניקוז.

לקראת סוף השבוע הגשום שצפוי, חברת המים מניב פועלת על פי נוהל סערה: מיפוי הפניות המתקבלות במוקד הנוגעות להצטברות מי הגשמים והצפות, ובמקביל לפעילות לשיפור קליטת המים במערכת ההולכה. במקביל, במקומות המועדים להיקוות של מים, מתבצעים טיפולים מונעים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בתוך כך, מציינים בערייית ראשון לציון כי חברת המים מניב הועפלת למניעת הצפות, פועלת כדי לאגום את מי הגשמים כך שישמשו להשקיה ובסופו של דבר לחיסכון של מיליוני שקלים בשנה.

כמו כן, העירייה פיתחה כבר לפני שנים את שני האגמים במערב העיר: אגם ראשון ואגם הנקיק, המכילים כ-3.5 מיליון מ"ק. מניב הקימה שתי תחנות שאיבה שמטרתן להעביר מאות אלפי מ"ק מאגם ראשון לאגם הנקיק, הגדול יותר. כמויות המים משמשות להשקיית הפארקים והגינות הציבוריות במערב העיר, וכן את אצטדיון הכדורגל. מדובר בחיסכון של כחמישה מיליון שקלים בשנה.

 

מנכ"לית מניב ראשון, סאלי לוי, מציינת כי בעיר נבנתה מערכת המסוגלת להתמודד גם עם סערות קשות של גשמים ורוחות חזקות: "ההשקעה בשדרוג תשתיות הניקוז של ראשון לציון מאפשרת פתרון ניקוזי אזורי לשכונות החדשות במערב העיר ולשכונות החדשות בערים הסמוכות חולון ובת-ים, ובכך אנו תורמים למניעת בזבוז מי גשם באזור כולו. עד לפני עשור, מערכות הניקוז תוכננו בהנחה שסערה גדולה וגשומה במיוחד מתחוללת רק אחת ל-25 שנה. אולם, עקב השינוי האקלימי בכדור הארץ, יש יותר ויותר ימים סוערים עם פרקי גשם עוצמתיים – כאשר המרווחים בין הימים הגשומים גדלים והולכים, מה שהופך כל גשם למעשה לגשם ראשון".

בעירייה קראו לתושבים לבדוק ולנקות את קולטני הניקוז בחצרות ואת המרזבים, לוודא שהגגות אטומים, להצטייד בתאורת חירום ולהימנע מהוצאת גזם ופסולת בימים סוערים וגשומים, גם אם מדובר בימי ההוצאה. בכל מקרה שבו ישנו מפגע תושבי העיר מוזמנים לדווח למוקד העירוני שמספרו 106.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שם ושם

    במדינה מתוקנת ובעיר עם תקציבי ענק כמו ראשלצ תירוץ כזה לא אמור להתקבל. מקווה שהשלטון החדש בעיר יעשה סדר בנושאי התברואה הניקיון והניקוז במיוחד באיזורים הותיקים הסובלים הזנחה למרות תשלום ארנונה בסיווגי "אא"….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר