shutterstock

"עברתי התעללות במשך שמונה שנים. עכשיו מרגישה שניצלתי"

כבר 22 שנים שבראשון לציון פועל מקלט לנשים מוכות, שבו שוהות נשים, לעיתים עם ילדיהן, לאחר שעברו אלימות קשה בבית. סיפורה של אישה אחת שהצליחה להינצל

פורסם בתאריך: 26.11.18 12:45

"הייתי בטוחה שאני לא שווה, במשך שמונה שנים עברתי התעללות פיזית, נפשית וכלכלית, התפללתי שהילדים ישארו איתי. היום, כמעט שנתיים אחרי, בעזרת המקלט לנשים מוכות, אני מרגישה שנצלתי, שקיבלתי את החיים חזרה, ולא תהיה פעם שלישית". כך מספרת י', בת 32 אם לבן ובת בני שמונה ושש, על החיים בצל הפחד ואת השיקום במקלט לנשים מוכות בראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המקלט לנשים בראשון לציון פועל בעיר כבר 22 שנה. אתמול (ראשון), בציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, סיפר מנהלת המקלט ל"השקמה ראשון לציון": "המקלט הזה הוא בית, הוא מפעל חיים, כמות המשפחות שניצלו בו במהלך השנים הללו הוא אלפים".

י' נאלצה לברוח ולהסתתר במקלט עם שני ילדיה במשך שנה וחודשיים. על מי שהיה בעלה, אבי ילדיה, היא מספרת: "ביום שהוא הרים ידיים על הילדים, הבנתי שאני לא יכולה להשאר יותר בבית, כל עוד זאת הייתי אני, היו לי כוחות להישאר, כשזה הגיע לילדים – נשברתי".

"הגעתי למקלט דרך הרווחה, הייתי שבורה לרסיסים בתקופה ההיא, קיבלתי איומים על החיים, הסתגרתי בבית ימים שלא יתפוס אותי מחוץ לבית ויהרוג אותי", היא ממשיכה, "הוא היה מחפש אותי ויום אחד פשוט ברחתי לרווחה והם העבירו אותי. בהתחלה חשבתי שזה מקלט סגור שאין יוצא ואין בא, אבל מקלט לנשים מוכות זה בית משותף של משפחות שעברו אותו הדבר, זאת חממה, זה מקום שנתן לי להבין שלא אני הייתי אשמה. קיבלתי כאן שיחות, עזרה ואני חייבת את החיים שלי למקום ולצוות. היום אני אדם אחר".

"חשוב שנשים יבינו שהן לא לבד, שהן לא צריכות לפחד, שהן יכולות לקום וללכת, להאמין בכוח שלהן. יש מי שיעזור לכן, לעולם את תתנו לאף אחד להתעלל בכן, תשאבו כוח ממני בידיעה שאפשר לצאת מהמקום הזה".

מנהלת המקום מוסיפה כי אל המקלט מגיעות נשים מערים אחרות, כדי שהגברים המכים לא יוכלו למצוא את הנשים. "זאת יכולה להיות משפחה שסובלת מאלימות מבעל, אב או חבר, המקום מכיל כ-12 משפחות כאשר יש גן ילדים במבנה, ארוחת הצהרים והערב הן יחד, אחת מהאמהות בתורנות מבשלת לכולם, הכל עושים יחד כמשפחה אחת גדולה, הרווחה, המשטרה ובית החולים מפנים אלינו, וכל משפחה שאני מצילה זה עולם ומלואו עבורי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר