אחרי הבהלה התברר: לא נמצאה חצבת בגני הילדים בקרית ראשון

משרד הבריאות מסר כי הילדים מגני הילדים הסמוכים אינם חולים בחצבת למרות החשש. משרד הבריאות הזמין כמאה חיסונים נוספים נגד המחלה

פורסם בתאריך: 22.11.18 10:31

משרד הבריאות מסר אמש (רביעי) כי שני ילדים בגילאי 3.5 ו-5 שאובחן אצלם חשד לחצבת אינם חולים בה. מדובר בגן ילדים "אור" וגן ילדים "פרחי בר" הצמודים זה לזה בשכונת קרית ראשון. תוצאות הבדיקות של הילדים נבדקו במעבדה והתברר כי אינם חולים בחצבת. לאחר קבלת הדיווח הוזמנו כמאה חיסונים נגד חצבת בבית החולים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החשד למחלה הופיע למרות שהילדים היו מחוסנים, הורי הגן נלחצו והחלו לבדוק ילדיהם. החיסון הראשון לחצבת ניתן בגיל שנה ולאחר מכן, נותנים את המנה השניה של החיסון בכיתה א'. יש לציין שלאחר החיסון הראשון 93% לא יחלו במחלה, ולאחר החיסון השני, על פי הסטטיסטיקה 97% לא יחלו, אך עדיין קיים סיכוי מזערי.

מחלת החצבת הינה המחלה הזיהומית המדבקת ביותר.  בחלק מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. ירידה באחוז המתחסנים באוכלוסייה עלולה להוביל להתפרצויות של המחלה. זוהי הסיבה העיקרית להתפרצויות במדינות אירופה ובמקומות אחרים בעולם. גם במדינות שלרוב חופשיות מחצבת, כמו ישראל, קיימת סכנה להדבקה והתפשטות המחלה מחולים המגיעים מחו"ל. אדם שאינו מחוסן הנחשף לחולה חצבת, בעל סיכוי של יותר מ-90% להידבק במחלה. חצבת מועברת מאדם לאדם על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. ניתן להידבק גם בעת שהייה בחדר החולה, עד שעתיים לאחר שהחולה עזב את החדר. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר