לראשונה ברשות מקומית: תיק לחינוך מיוחד ניתן במועצת העיר ראשל"צ

חברת המועצה ד"ר הדס הכהן בשיתוף פעולה עם חברת המועצה עו"ד ליאל אבן-זוהר. עצם היווצרו של התיק מציבה את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים על המפה העירונית

פורסם בתאריך: 21.11.18 14:18

תיק לחינוך מיוחד ניתן לראשונה במועצת העיר ראשון לציון וחברת המועצה ד"ר הדס הכהן מסיעת "יש עתיד" מונתה לאחראית עליו, בשיתוף פעולה עם חברת המועצה שמנהלת את תיק החינוך עו"ד ליאל אבן-זוהר. מדובר בתיק שאינו קיים ברשויות המקומיות, ועצם היווצרו מציבה את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים על המפה העירונית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


חברת המועצה ד"ר הכהן מתמחה בחינוך המיוחד, פדגוגיה וטכנולוגיות למידה. ד"ר הכהן אמרה כי "יש לי הכשרה וניסיון של 30 שנים בחינוך מיוחד. עסקתי בהוראה בעבר עם מגוון אוכלוסיות וכיום כמעט עשור שאני עוסקת בהכשרת מורים לחינוך המיוחד". בנוסף, סיעת "יש עתיד" קיבלה את תיק הנוער והצעירים שכולל את תנועות הנוער, מרכזי נוער, חיילים, סטודנטים וזוגות צעירים.

ד"ר הכהן הבטיחה לפעול לקידום התחום בעיר, "אפעל לקידום נושאים בוערים עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים והמשפחות שלהם. מדובר במצוקות וקשיים יום-יומיים בהם בעיות עם הסעות למסגרת הלימודית וצורך בהכשרה של מורים, שלאחר כניסת חוק ההכלה קיבלו לכיתותיהם את ילדי החינוך המיוחד ללא הכשרה". לדבריה של ד"ר הכהן, "עוד קיים צורך בסייעת נוספת לכיתה ולגן, פיתוח מערך הכשרה לסייעות ובחירה במתאימות מבחינה אישיותית. יש צורך בטיפול לאחר אבחונים, חוגים מותאמים לכל קשת בעלי הצרכים המיוחדים".

נושא נוסף שד"ר הכהן מתכוונת להשקיע בו, "פיתוח סובלנות וסבלנות בקרב ילדים רגילים ופעילויות חברתיות ותרבותיות משותפות, ויחד עם זה קדם את החזון שלי לבניית מרכז טיפולי חברתי-אקדמי" .

הכהן  נפגשה במהלך קמפיין הבחירות עם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים וקיימה עימם סדנה. בנוסף הפעילה סרטון בשידור חי בפייסבוק, "לייב צ'אט" בנושא הפרעות קשב וריכוז ופתרונות פדגוגים ופתחה את קבוצת וואטסאפ "קול ההורים למיוחדים"בה חברים הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שמעוניינים בקשר אישי. "כעת סוף סוף נוכל להקים מרכז למען האוכלוסייה המיוחדת ונפעל עבור אלו שנשכחו מאחור", אמרה ד"ר הכהן.

אבן זהר, המיועדת לתפקיד ממלאת מקום ראש העירייה ומחזיקה בתיק החינוך והתרבות, אמרה כי "ראש העיר ואני רואים חשיבות רבה בהשקעה ובשיפור החינוך בכלל והחינוך המיוחד בפרט. הדבר יבוא לידי ביטוי בקדנציה הקרובה".

עוד הוסיפה אבן זוהר כי "במועצת העיר החדשה, יכהנו חברות מועצה שמגיעות עם המון ניסיון בעולם החינוך – חברתי לסיעה ד"ר ענת ליבוביץ, שתחזיק יחד איתי את תיק החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, וכן חברת המועצה ד״ר הדס הכהן, שנושא החינוך המיוחד קרוב לליבה והוא תחום התמחותה. יחד, אין לי ספק שנקדם את נושא החינוך המיוחד לרווחת הציבור וילדי העיר".

 

יו"ר סיעת "יש עתיד" בעיר, איתי מתתיהו, אמר כי "הצעד הזה לדרישת תיק חינוך מיוחד על רקע מצוקות לגמרי מתחבר לתפיסה של המפלגה, שחרטה על דגלה את סמל השוויון והצדק החברתי  כשהקימה לפני שנתיים את מטה המיוחדים".  עוד הוסיף מתתיהו כי "אנחנו מאושרים שקיבלנו את התיק הזה. יש עתיד שמה בראש סדר העדיפויות שלה את המיוחדים. בראשון לציון יש המון בעיות  בתחבורה ובבתים שלהם, בתעסוקה, בחוגים ובחיי היום יום שלהם. יש המון מה לעשות. אלו אנשים שגם ככה קשה להם בחיים ויש להם לחצים עצומים. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שהחיים שלהם יהיו טובים יותר".

ראש העירייה רז קינסטליך מסר כי רואה בתיק זה חשיבות רבה.  קינסטליך אמר כי "פעלתי ואמרתי שאפעל למען חינוך מיוחד במסע הבחירות שלנו. אוכלוסיה זו חשובה מאוד בעיני ואנחנו נדאג לתת משאבים ואת כל האמצעים על מנת שנראה שינוי ונצליח. הנושא בראש סדר עדיפויות שלנו ובקרוב נראה את ההבדלים. אני שמח שהדס שהיא ד"ר לחינוך מיוחד וליאל יעבדו בשיתוף פעולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אברהם רצאבי רה''ע

    אשריכם שאפו לעיריית רשל"צ ישר כח דוגמא לכל העירוןת בארץ

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר