שני ילדים מגנים צמודים בראשון לציון חשודים כחולים בחצבת

הילדים מגני ילדים צמודים זה לזה, נדבקו למרות שחוסנו מהמחלה בעבר. אמא לילד מהגן: "בימים האחרונים כולם בודקים סימנים לראות שאף ילד לא נדבק וכולנו עם האצבע על הדופק"

פורסם בתאריך: 20.11.18 16:23

שני ילדים בגילאי 3.5 ו-5 אובחנו כחולים בחצבת בגני ילדים צמודים בשכונת קרית ראשון. הילדים נדבקו על אף שהיו מחוסנים. החיסון הראשון לחצבת ניתן בגיל שנה ולאחר מכן, נותנים את המנה השניה של החיסון בכיתה א'. יש לציין שלאחר החיסון הראשון 93% לא יחלו במחלה, ולאחר החיסון השני, על פי הסטטיסטיקה 97% לא יחלו, אך עדיין קיים סיכוי מזערי.

אמא לאחד הילדים בגן אמרה כי "מה שקרה בקבוצת הווטסאפ היה נורא, ההורים כולם היו בהיסטריה אבל אפשר להבין את הלחץ". בתחילה חשבו ההורים כי שהילדים לא היו מחוסנים, "זה עבר מפה לאוזן, אבל אז הבנו שכן, אני כבר לא יודעת מה יותר מלחיץ, זה שהם מחוסנים ונדבקו  או אם לא היו מחוסנים". לדברי האמא מהגן, "בכל אופן בימים האחרונים כולם בודקים סימנים לראות שאף ילד לא נדבק וכולנו עם האצבע על הדופק, בנוסף קיבלנו הודעה לגשת ולהתחסן בטיפת חלב, כדי לקבל את החיסון השני לחצבת".

חצבת היא מחלה נגיפית חריפה ומידבקת מאוד שגורמת לפריחה אופיינית ולתחושה כללית רעה. היא נחשבת לאחת המחלות הזיהומיות המדבקות ביותר בעולם, לאדם לא מחוסן שבא במגע עם חולה במחלה יש סיכון של יותר מ־90% להידבק בה. אוקטובר 2018 הודיע ה־ECDC (המרכז האירופי לבקרת ולמניעת מחלות) כי בין ינואר 2018 לאמצע אוקטובר 2018 נדבקו במחלה ברחבי אירופה יותר מ־42 אלף בני אדם, ו־33 מהם מתו כתוצאה מסיבוכי המחלה. תסמיני החצבת כוללים חום גבוה, שיעולנזלת, גירוי בלחמיות העיניים והתסמים העיקרי המצביע על כך שמדובר בחצבת הוא פריחה מפושטת בצבע אדום כהה על כל הגוף. הפריחה הזאת מתחילה בדרך כלל בצוואר ומתפשטת לכיוון הפנים, הגב והגפיים. הפריחה נראית כמו מקבץ צפוף של נקודות אדומות. הנקודות האלה נוטות להתחבר זו לזו וליצור על העור רצפים אדומים נרחבים.

רוני עקירב יו"ר ועד ההורים מסר כי "צריך לחסן את הילדים כדי שהמצב לא יצור תחלואה בגן, במקום שנמצאו ילדים שחולים בחצבת, יש מיד ליידע את ההורים, שיבדקו את הילדים וגם את עצמם, וכמובן להקשיב להוראות משרד הבריאות.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי ה"הטיפול והפיקוח על המקרים שהתגלו נמצאים בידי משרד הבריאות. אנו נמצאים בקשר הדוק עימם ופועלים על פי הנחיותיהם."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר