shutterstock

ברשות המסים הופתעו – בעל דוכן הפלאפל לא תיעד הכנסות: "שולח קבלות רק בפקס"

איזה תירוצים נשמעו במסגרת הביקורת בבתי העסק המקומיים שערכו אנשי מס ההכנסה?

פורסם בתאריך: 12.11.18 12:20

מבקרי מס הכנסה שהגיעו לדוכן פלאפל הופתעו מתשובתו של בעל הדוכן, לאחר שנמצא כי אינו מנהל סרט קופה פנימי: "מי שרוצה קבלה אוכל לשלוח לו בפקס". לאחר בדיקה נמצא בקופת הדוכן סכום כסף של 1,000 שקלים שלא נרשם.

בשבוע שעבר נערך מבצע ביקורת של מס הכנסה, בבתי עסק בראשון לציון, רחובות, נס ציונה, יבנה, וגן יבנה. בסך הכל נערכו ביקורות ב-165 עסקים מקומיים, כאשר ב-13% מבין הנבדקים לא נרשמו הכנסות כדין.

בביקורת עלה באחד ממשרדי עורכי הדין שנבדקו כי צ'קים בסך 102,000 שקל לא תועדו בספרי החשבונות. על כך אמרו בעלי המשרד: "אנחנו מרכזים את התקבולים שניתנו בגין פיקדון ושאר התקבולים נרשמים בסוף החודש". במקרה אחר, ספר כלבים שלא רשם הכנסותיו מעסקה שבוצעה ביום הביקורת, הסביר כי לא הוציא קבלה משום שהפנקס לא היה בהישג ידו.

עוד ממצאי הביקורת: בחנות נעלים נמצא תא סתרים שהוחבא בתוך הקופה הרושמת, ובו צ'ק בסך 800 שקל ומזומן בסך 200 שקל, שלא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות הסביר: "200 שקלים במזומן התקבלו אתמול והעובדת לא ידעה לרשום בקופה והניחה בצד כדי שאני אטפל בזה. הצ'ק התקבל לפני מספר חודשים והלקוחה ביקשה שלא אפקיד אותו והיא תביא לי את הסכום במזומן ולכן עדין לא נרשם".

ברשות המסים הסבירו כי פעילות הביקורת נערכה במסגרת פעילות נרחבת לצורך אכיפת העלמות מס והון שחור. "זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים", כך נמסר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר