חבר מועצת העיר ראשון לציון אוהד אוזן (צילום: יח"צ)
אוהד אוזן. צילום: יח"צ

ירידת כוחן של הדתיות: "כולם מבינים בדרך הקשה שיש לאחד את המפלגות המסורתיות"

אחרי ששככה הסערה התגלה כי המפלגות הדתיות בראשון לציון ספגו מכה, בעוד רבות מהמפלגות החילוניות המובהקות הצליחו להכניס נציגים למועצה, כעת אוהד אוזן קורא לכל המפלגות להתאגד תחת דגל אחד

פורסם בתאריך: 4.11.18 09:43

כמו בכל עיר, גם במהלך החודשים האחרונים שקדמו לבחירות לרשויות המקומיות, עלה שוב ושוב נושא הסטטוס קוו בין הדתיים לחילונים – כשהצד ששומר מסורת נאבק על הקמת בתי כנסת ומוסדות דת שונים והצד החילוני מבהיר ששכונות מסוימות בעלות ציביון חילוני, ראוי שישארו כאלו. לעיתים ההפגנות עוררו זעם רב ואף הגיעו לאלימות מילולית קשה, כמו שכתבנו כאן, כשמעל הכל מרחפת העתירה שהגישה עיריית ראשון לציון לבג"צ נגד חוק המרכולים.

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כעת כשספירת הקולות נגמרה, נראה כאילו הצד המסורתי והדתי לא נחל הצלחה בקלפי, כשחלק מהרשימות הדתיות לא הצליחו להכנס למועצה וחלק מהן אבדו את כוחן, "בבחירות  האחרונות התגלתה ראשון לציון  בחילוניותה", אומר יעקב קרו, פעיל חברתי וממפלגת "הסרוגים", "מרצ נכנסו למועצה עם מנדט לראשונה זה 20  שנה, יש עתיד הכפילו את כוחם  לשני מנדטים, ישנן שתי מפלגות של ציבור העולים מברה"מ, "ישראל ביתנו" ו"ראשונים", שניהם בלי צביון דתי, מה שמותיר את המועצה עם שלושה נציגים דתיים בלבד, אריה כהן מש"ס שנחלש ואיבד מנדט בבחירות האחרונות וכעת ש"ס עם חבר מועצה אחד בלבד, שמואל ג'מיל מ"מאמינים בראשון" שהצליח להכנס עם מנדט אחד ומיכל קלדרון שאמנם מזוהה עם הבית היהודי, אבל בעצם מחוברת כסיעה עצמאית לתנועה החברתית הירוקה, ויש רק להמתין ולראות האם  תוכל לעמוד על  הצרכים הדתיים במפלגה שנחשבת חילונית".
שמואל ג'מיל ושרון גושן. רשימת מאמינים בראשון

שמואל ג'מיל ושרון גושן. רשימת מאמינים בראשון

מי שקרא עוד לפני הבחירות לאיחוד ואמר שיפעל למען איחוד כל הקבוצות הדתיות אם יבחר הוא אוהד אוזן מסיעת "סרוגים" שלא הצליחה להכנס למועצה, "חבל לי על הקולות הרבים שנזרקו לפח", אומר אוזן, "אם כל הסיעות הדתיות היו מתאגדות לסיעה אחת היה לנו הרבה יותר כח, ראו ערך חולון ובת ים ששם למפלגות הדתיות יש משקל, לבוא כסיעה עם 4 מנדטים זה שונה מאשר סיעות קטנות ומפוזרות".
כאמור "סרוגים" של אוהד אוזן לא נכנסה למועצה והגיע לכ- 1400 קולות. זהו הישג מכובד בהתחשב בעובדה שהיו עוד 5 סיעות דתיות – הבית היהודי, ש"ס, מאמינים בראשון ועוד שתי רשימות בראשות טרבלסי וטל נאור, שניהם חובשי  כיפה, שלא נכנסו גם הם למועצה.
אוהד אוזן יו"ר סרוגים אומר כיום, "אני מודה לכל התומכים הרבים, הפעילים וחברי לדרך. זו הייתה רק יריית הפתיחה, הלכנו מראש למשימה קשה ובהתחשב באחוז ההצבעה הגבוה הפעם זה היה כמעט בלתי אפשרי, ובכל  זאת כ- 1400 דתיים ומסורתיים שאינם תלויים באף מפלגת אם מהכנסת או בחסות מפלגה מקומית או  גוף ארצי גדול – אלא נטו "סרוגים" הצביעו והאמינו. הבחירות הוכיחו את מה שטענתי לאורך כל הדרך, שראשון לציון היא עיר בעלת צביון חילוני ורק איחוד השורות יביא מפלגה אחת גדולה ומשמעותית והקולות שהלכו  לאיבוד מראים שיחד היינו עם  5 מנדטים לפחות. את מערכת הבחירות הבאה התחלתי אתמול ואפעל לאיחוד כל הנציגים הדתיים שכיום מבינים בדרך הקשה שזה מה שנכון לעשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. תושב מודאג מסורתי ממרכז העיר

    נגעתם בנקודה הכואבת ביותר השטויות שעשו גם החרדים האשכנזים גם הספרדים גם המזרחי הביאו לכך שאין חדש תחת השמש תנועת "סרוגים" עשו שטות שהלכו לבד וכל הקולות שלהם עלו בתוהו במקום ללכת כולם תחת הבית הבית היהודי באו חכמים למינם ועשו דין לעצמם כך גם ש"ס ויחד גם פורשי ש"ס שמשום מה בחרו לצאת כנגד מרן עה' ובחרו ללכת לבד תחת סיעת יחד ולבסוף אכן מפלה גדולה אמנם לאחר הבחירות ר' ארי' הציע ליחד לשתף פעולה למען שימור צביון העיר מבחינה דתית וחרדית כתבה יפה כעת יש לגשת לעבודה לקדם נושאים חרדים ודתיים בעיר בל נשכח שרוב חברי מועצת העיר נושא הדת לא בראש מעיינם כך שחשוב כעת למרות התככים להתאחד תבורכו על הכתבה ולהבא נקווה שכל הפורשים יבינו כי יש בראשון שתי סיעות שיש להם "קבלות עשייה" והם ש"ס והבית היהודי והאמת השלום אהבו .

  2. תושב מרכז העיר

    מלכתחילה היו צריכים כולם להתאחד אך הדבר לא קרה אחדות אין כמותה אך כעת הדבר כבר נעשה נקווה שבפעם הבאה כולם ילכו כסיעה מאוחדת אחת גדולה אשר תקדם נושאים החשובים לציבור התורני והמסורתי בעיר

  3. דב נאור

    אוהד לא רצה לאחד הוא רצה לעמוד בראש איחוד שכזה ולא היה מוכן להיות מספר 2 של אף מפלגה דתית למרות שכוחו היה הקטן ביותר מבין כל המועמדים…. וחבל…

  4. מישהו

    "כולם מבינים בדרך הקשה שיש לאחד את המפלגות המסורתיות"- מי זה כולם? כי אני מבין שזה לתת לעיוור לנהוג עצם זה שהם בשילטון, אז בוא נבהיר משהו אחד- פנאטיים דתיים- החוצה, מדינה נורמאלית ורציונלית פנימה….

  5. אני

    למה כולם מתעלמים מהעובדה שיש חברת מועצה חרדית – מס' 2 ביש עתיד – הדס הכהן ?

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הדת והדתיים = סופה של מדינת ישראל.
    והשעון סופר לאחור

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר