מדרחוב ראשון לציון

המאבק בחוק המרכולים נמשך: עיריית ראשל"צ דורשת תשובות ממשרדי הממשלה

עיריית ראשון לציון ממשיכה להלחם בחוק המרכולים של שר הפנים אריה דרעי ועתרה לבג"צ כדי לקבל תשובות ממשרדי הפנים והמשפטים

פורסם בתאריך: 27.5.18 12:08

בסוף שנת 2017 רצתה ממשלת ישראל להעביר את חוק המרכולים, החוק יאפשר לשר הפנים, אריה דרעי, למנוע פתיחת מרכולים בשבת על ידי ביטול חוקי עזר עירוניים. עיריית ראשון לציון עתרה אז לבג"צ בנושא  בבקשה לחייב את משרד הפנים ומשרד המשפטים להגיב בנושא ולפרסם את התיקון לחוק שאישרה מועצת העירייה ובכך לתת לו תוקף רשמי. כשבמועצת העיר מתגאים כי ראשון לציון היא העיר הראשונה שהעבירה את תיקון חוק העזר בטרם אושר החוק בכנסת.

עוד באותו נושא

יוצאים למלחמה: בראשון לציון יגיעו עד בג"צ בקרב על השבת

סערת "חוק המרכולים": תושבי רוטשילד נגד "ראשון חופשית"

כאמור בחודש דצמבר 2017 אישרה מועצת עיריית ראשון לציון תיקון לחוק העזר המאפשר פתיחת מרכולים בשבת בצירים מרכזיים במטרה לשמור על הסטטוס קוו בעיר וזאת על רקע החקיקה הארצית של "חוק המרכולים". התיקון קיבל תוקף רשמי כיוון שאושר בפקודת העיריות, כאשר בעירייה מתרעמים כי לא התקבלה תגובה רשמית ממשרד הפנים בנושא. למרות זאת, משרד הפנים מסרב לתת תוקף לתיקון לחוק ולפרסמו או לתת תגובה רשמית ועניינית על תיקון החוק וכעת העירייה דורשת מבג"צ שיחייב את משרד הפנים להגיב.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

אז מה בעצם עיריית ראשון לציון מאפשרת? המטרה היא לשמור על הסטטוס קוו בעיר, כלומר לאפשר פתיחת מרכולים וקיוסקים באזורי התעשייה בעיר וברחובות מרכזיים: ז'בוטינסקי, הרצל, רוטשילד וירושלים. בתחילת חודש מאי 2017, הנחה ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, את צוות המטה לפעול לגיבוש תיקון חקיקה נרחב (רפורמה) בכל הנוגע לשעות פתיחת עסקים. עבודת המטה בנושא החלה זמן רב לפני מתן פסק הדין בבית המשפט העליון.

אוהד אוזן חבר מועצת העיר ויו"ר סרוגים הגיב להחלטה: "אין מדובר בשמירה על הסטטוס קוו, אלא הרעה של המצב הקיים – שכן, במהלך האישור של חוק העזר כנגד חוק המרכולים, הוסיפו אישור נרחב לפתיחת בתי עסק ברחובות ראשיים, דבר שלא היה קודם ובמאמר מוסגר אומר כי יש גם לתת את הדעת לעניין הסדר והשקט ברחובות אלו שכוללים בתי מגורים רבים.
הציבור הדתי בעיר, שאת דבריו הבאתי בדיון בישיבת המועצה המדוברת, מביא לפתחי אכזבה וצער מהנגיסה ההדרגתית בהסכמות שהיו מאז ומעולם בעיר וכולם חיו איתם בשלום ולמרות שהציבור שלנו נוקט בעמדה של פתיחות והבנה לצרכי הציבור החילוני בפתיחת בתי עסק במקומות בילוי באזורי התעשייה, הוא מוחה על ניצול "שתיקה" זו והרחבת פתיחת העסקים בשבת גם למרכז העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר