אופניים חשמליים- החלה האכיפה
פקחי העירייה בפעולה מחלקים דו"חות לנערים שרכבו על אופניים חשמליים שלא כחוק (עיריית ראשון לציון)

רוכבי האופניים: "אין שבילי אופניים והכביש מסוכן"

פקחי העירייה מעניקים דו"חות לתלמידי התיכון שמגיעים רכובים על אופניים חשמליים לבית הספר וההורים טוענים, "הכביש מסוכן, נעדיף לקבל קנס"

פורסם בתאריך: 8.10.18 08:58

השנה התחילה, נגמרו החגים ונדמה שתאונות האופניים החשמליים מצטברות. רק ביום שישי האחרון דווח על נפגע ראש בן 36 שנפצע בינוני ברחוב סחרוב, ורבים המקרים הקלים שפשוט לא מדווחים לבתי החולים או המשטרה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


נדמה שתלמידי התיכון נמצאים בין הפטיש לסדן, הפטיש בדמות הכביש והסדן בדמות המדרכות שם פקחי העירייה מחלקים דו"חות כדי לייצר סביבה בטוחה להולכי הרגל, כשהדבר יוצר פחד בקרב ההורים וגם בקרב הרוכבים הצעירים. מנתוני ארגון בטרם וביה"ח אסף הרופא עולה כי לפחות 49 ילדים פונו לחדר המיון בבית החולים עקב היפגעות במעורבות אופנים חשמלים וקורקינט חשמלי בתקופה שבין אוגוסט 2017 ומרץ 2018,

ביום רביעי יצאו פקחים של החברה לביטחון לאכוף בבוקר את הנסיעה על המדרכה בקרב בני הנוער, דו"חות חולקו, והפקחים שבו והסבירו על הסכנה והורים רבים מודאגים ונמצאים במצב של חוסר וודאות כיצד לנהוג מול בני הנוער, האם לאפשר נסיעה על המדרכה או להסביר לבני הנוער כי מקומם בכביש.

אופניים חשמליים. צילום: עמותת אור ירוק

אילוסטרציה: עמותת אור ירוק

"אין מצב שהבת שלי תרכב על הכביש", מבהירה שושי אדות המתגוררת במערב העיר, "הסברתי לה באופן חד משמעי שאם אין שביל אופנים שתיסע על המדרכה, גם אם הדבר יעלה לנו בקנס, אני מעדיפה לשלם את הקנס מאשר בחיי הבת שלי" היא אומרת, "הבת שלי עוד מעט בת 18, לפני שנה קנינו לה את האופנים החשמליים שתוכל להיות ניידת לתיכון, כמובן שיש לה קסדה ושזה היה התנאי, בנוסף היא ילדה שמפעילה שיקול דעת, לא משתוללת ונוהגת בזהירות מרובה, אין מצב שהיא תרכב בשולי הכביש, עם כל התאונות שיש, זה כאילו לתת גזר דין לרוכבי האופניים כשמכריחים אותם לנסוע בכביש, זו סכנת נפשות".

גם שירלי שטרנבאום דרורי שהגיע מישוב צופים לראשון לציון לפני מספר חודשים מספרת על ההרגשה של הרכיבה, "הגענו מישוב לעיר, הבן שלי היה רוכב על האופנים במהלך כל היום, כאן בעיר זה נראה לי כמו כלי הרג, כל עוד לא יהיו שבילי אופנים בכל השכונות לא אסכים שבני ירכב, הוצאנו את האופנים למכירה, ילדים שרוכבים על הכביש זו רק שאלה עד שיקרה אסון, לא חסר מטורפים על הכביש, ופגיעה קלה ולא תהיה דרך חזרה, זאת פשוט פצצה מתקתקת, העירייה ללא ספק צריכה לדאוג לשבילי אופנים כדי למנוע את האסון הבא"

מעיריית ראשון נמסר בתגובה: בראשון לציון החלה באכיפה לאחר תהליך ארוך שבו קיימה הסברה, הדרכה ואף סדנאות בכל בתי הספר בעיר. פקחי החברה לבטחון אוכפים בהתאם לחוק שקבע כי בהעדר מסלול אופניים יש לרכוב על הכביש. בכל מקרה האכיפה מתבצעת בסמוך לבתי הספר, כך שבכל מקרה תלמידים המגיעים עם אופניים חשמליים אמורים לרדת מהאופניים ולהוביל אותם לצדם.

עוד באותו נושא:
שבוע ראשון ללימודים: 140 דו"חות לרוכבי אופניים

נפל מאופניים חשמליים: גבר נהרג בתאונת דרכים קטלנית

בן 67 מראשון לציון נפגע פצעים חמורים מאופניים חשמליים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. גיא

    הורים חסרי אחריות. אל תקנו להם אופניים חשמליים. שילכו ברגל או יסעו באוטובוס. לא יקרה כלום

  2. יהודית

    מאידך מסוכן להולכי רגל כשנוסעים עליה באופניים חשמליות. כבר נפגעו הולכי רגל מאופניים אז לא יתכן שתתותר הנסיעה על המדרכות.

  3. איריס

    זה לא אנושי להוריד נערים עם אופניים לכביש חוק שיוצא נגד אזרחיו . יותר בטוח שיסעו על המדרכה ויעשו ביטוח לכל מקרה הנזק יהיה פחות חמור במקרה של תאונה על המדרכה. עצוב מאוד האטימות שמתייחסים אל הילדים כרוצחים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך אפשר להוריד נערים עם אופניים בשם החוק לאיפה הגענו?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר