הדמייה של הקו החום ברחוב רוטשילד ראשון לציון
הדמייה של הקו החום ברחוב רוטשילד ראשון לציון

הקו החום – עד לאסף הרופא ולא דרך השכונות במערב

הועודה המחוזית קיבלה את המלצות העירייה בדבר התוואי הקו החום של הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 20.8.18 14:31

הועדה המחוזית דנה בתכנית ובהשגות העירייה ופרסמה שורת המלצות לות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) שבהן קיבלה את עיקרי השגותיה העירייה. כך למשל ביקשה העירייה לשנות את תוואי הקו החום בשלושה מוקדים בעיר. העירייה ביקשה שהתוואי לא יעבור ברחוב כורש במערב העיר אלא דרך מגרש החנייה בחוף הים. הועדה אימצה את הבקשה והמליצה לבחון את חלופת ראשון לציון. במתחם האלף הסמוך, ביקשה העירייה שהתוואי המתוכנן יהיה בסמוך לשטחים הציבוריים ואזורי התעסוקה והארנה. גם בעניין זה הועדה קיבלה את ההשגה הזו של העירייה ואף ציינה שמרחקי ההליכה בתוכנית צריכים לתאום את מרחקי ההליכה שיהיו בפועל ולא בקו אווירי כפי שהוצג על ידי נת"ע. גם למרכז העיר יש בשורה, העירייה טענה כי תוואי הקו ברחוב הכרמל עשוי למנוע את מעבר כלי הרכב ברחוב הכרמל  יפגע קשות במערך התחבורה במרכז העיר יש הועדה קיבלה את הטענה והמליצה לבחון את חלופת העירייה להעברת התוואי לרחוב רוטשילד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 


על פי התוכנית המקורית, הקמת הדיפו, מרכז תחזוקה ותפעול של הרכבת, צפוי היה להיות סמוך מאוד לשכונות המגורים ואזורי התעסוקה. העירייה ביקשה להרחיקו דרומה על מנת לאפשר פיתוח עירוני ראוי בשטח זה. במקרה זה, הועדה המליצה על הגשת תוכנית מתארית נפרדת לדיפו.

בשורה משמעותית מאוד שהתקבלה במסגרת הדיון היא הארכת הקו לשכונות החדשות ואף עד לבית החולים אסף הרופא. הועדה המליצה לקבל את עמדת עיריית ראשון לציון שכן יש לתת מענה תחבורתי לתנופת הפיתוח במזרח העיר, הן במגורים והן בתעסוקה. הועדה רואה בהארכת הקו עד לבית החולים אסף הרופא כחיבור מתבקש של תושבי ראשון לציון לבית החולים הקרוב ביותר אליהם. במהלך הדיון עלו נושאים נוספים כמו החשיבות בחיבור תוואי הרכבת למערכות תחבורה ציבוריות משלימות כמו תחנות רכבת, אוטובוסים, חניוני חנה וסע ועוד.

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

כמו כן, גובש נספח עקרונות ליצירת תנאים אופטימאליים ברחוב, למשל הקמת רציפות עצים לאורך המדרכה למתן צל למשתמשי הרכבת בתחנות, התייחסות למקומות חנייה לאופניים, מעבר רגלי נוח בין רציפי התחנה, חנייה מוסדרת משני קצוות הרציף ועוד.

כזכור, אורך תוואי הקו החום מגיע לכ-30 קילומטרים, והוא כולל 44 תחנות. הוא חלק מרשת מטרופולינית בגוש דן, הכוללת גם את הקו האדום, הירוק והסגול. הרשת המטרופולינית מבוססת על מעברים בין קווי הסעות ההמונים וקווי הרכבת הפרברים, כדי ליצור ניידות אזורית בכל מטרופולין תל אביב. חברת נת"ע (נתיבי ישראל) מעריכה כי הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום ולמעלה מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר. הקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, כך שהוא צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר דרמטית את איכות חיי התושבים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נינה

    צריכים לדאוג לתושבי מזרח העיר המשתמשים בתחבורה ציבורית – שמהתחנה האחרונה של הרכבת הקלה באסף הרופא יתפסו באותו מקום אוטובוס לתל אביב !!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר