פארק אגם צפרות
מתיחת פנים לאגמון. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

היכן יוקם האגם החדש של ראשון לציון?

העירייה רוצה להקים אגם נוסף בעיר כדי שיטפל במי הגשמים. בתכנית: שבילי אופניים ופארק צפרות

פורסם בתאריך: 23.7.18 10:13

עיריית ראשון לציון מעוניינת לקדם את הקמת אגם "הגל הגואה" בשטח של כ-64 דונם (מתוכם 61 דונם לשטח ציבורי ומתקנים הנדסיים) ונפח של 200 אלף סמ"ק. השטח המיועד נמצא באזור שממוקם ממזרח לצומת גן הוורדים ומצפון לרחוב רבינוביץ'. מדובר באגם שתכליתו למנוע הצפות בכביש 431 במקרה של שטפונות ושברי ענן ולאסוף את מי הגשמים של השכונות החדשות שיקומו על השטחים שסופחו לעיר כתוצאה מפינוי מחנה צריפין – במטרה להזרים אותם לנחל נס ציונה. הקמתו מיועדת גם להגדלת שטחי הנופש בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


התכנית פורסמה לראשונה כבר ב-2006 והופקדה בוועדה המחוזית ב-2010 (לפני שמיעת התנגדויות ותיקונים בהתאם), אבל עד היום לא בוצעה. "טעות סופר" (ניסוח שגוי של ייעוד הקרקע) תוקנה לאחר דיונים ב-2017.

לשם ביצועה נדרשת הפקעת קרקעות רחבה ושינוי הסטטוס משטח חקלאי לשטח ציבורי פתוח. כמו כן יש צורך בקבלת אישורים מחברת החשמל ומהרכבת. המטרה היא לשלב את המתחם באזור הנופש המטרופוליני שנקבע בתוכנית המתאר המחוזית 21/3, להוסיף שבילי אופניים שייצאו מכביש 412 ויקיפו את האגם ואופציה להקמת פארק צפרות.

 

לפי ההוראות כל הבנייה תהיה מחומרים קשיחים, ובמקום תבוצע עבודת שיקום נופי בתיאום עם אדריכל העיר, יחד עם חפירת בורות ונטיעות עצים. בפרוטוקול של דיוני העירייה נרשם כי המימון לתשלום פיצויים והפקעת קרקעות יבוא מתוספת תקציבית מיוחדת שאושרה לשנת 2018 בסך 10.5 מיליון שקל כשמקור המימון הוא תקציב המדינה.

תגובת עיריית ראשון לציון:  מדובר על תכנית שקיבלה תוקף שמטרתה לפתח אגם היקוות אשר יאגור את המים אשר יגיעו לאחר בניית השכונות החדשות במתחם צריפיןבדומה לאגם היקוות במתחם הסופרלנד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזוי לעשות כזה אגם ענק ליד בתי מגורים. כל היתושים יגמרו על האוכלוסיה גרה שם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר