צומת הכרמל גלוסקין
צומת הכרמל גלוסקין (צילום: גוגל)

רחובות ראשיים בראשון לציון יורחבו על חשבון מבנים

שלוש תכניות להרחבת מדרכות ובניית מסלולי אופניים אושרו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה

פורסם בתאריך: 12.6.18 12:19

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה שלוש תוכניות להרחבת רחובות בראשון לציון. התוכנית הגדולה נוגעת לרחוב לישנסקי באזור התעשייה, וכמו כן אושרו הרחבות בצמתים אבשלום/קרל נטר והכרמל/גלוסקין.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

הכוונה של התוכנית הראשונה היא להרחיב את לישנסקי מכיוון מזרח ומערב, וההפקעות שנכללות בתוכנית תהיינה בצד הדרומי שלו (מספרים נמוכים, 1-10). כמו כן יופקעו שטחים אשר שייכים למבנים ברחוב אצ"ל (17 ו-19), לח"י (10 ו-12), ההגנה (9, 20 ו-22) הכשרת היישוב וסחרוב. התכנית אושרה לראשונה להפקדה כבר לפני 30 שנה, ב-1988, וכוללת מתן אישורים ל"שינוי ייעודי שטחים מאזור תעשייה לאזור מעורב של תעשייה, מלאכה ומסחר".

תוכנית אחרת מדברת על הרחבת הצומת אבשלום/קרל נטר בשכונת אברמוביץ'. זה צומת T  שמאפשר רק פנייה שמאלה מאבשלום לקרל נטר והשטחים שיופקעו יהיו מהבית הפינתי באבשלום 10/קרל נטר 21. ההרחבה תהיה ככל הנראה על חשבון שטחי המדרכות במטרה להקל על התנועה ברחוב הצר, והיא תתבצע במסגרת תוכנית רצ/9/1 אשר נועדה להסדיר בנייה במרכז העיר.

 

 

התוכנית השלישית מרחיבה את צומת ה- T הכרמל/גלוסקין ממנו מתאפשר אך ורק פנייה מגלוסקין להכרמל לשני הכיוונים. גלוסקין הוא רחוב חד סטרי והצומת נמצא בקרבת האתר ההיסטורי של יקבי כרמל. ההרחבה מיועדת לביצוע לפי תוכנית המתאר רצ/1/144 אשר הופקדה כבר בשנת 1964.

מעיריית ראשון לציון נמסר: במסגרת התכנית להתחדשות עירונית "שפת רחוב" בעשרות רחובות ותיקים במרכז העיר, נדרש למצות את מלוא זכויות הדרך עבור מדרכות תקניות ורחבות לעידוד ההליכה והמסחר ברחוב וכן עבור הוספת מסלול אופניים לאורכו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר