עיריית ראשון לציון

יופסק השימוש ב"ניידת המצלמת" ברחבי ראשון לציון

האם מחאות התושבים עזרו? פניות רבות וחוזרות וכעס מצד תושבי ראשון לציון הביאו להפסקת השימוש ב"ניידת המצלמת" שהיתה מעניקה דו"חות חניה גם ללא ידיעת הנהגים

פורסם בתאריך: 21.5.18 11:15

האם זה הסוף למצלמות הניידות? בעקבות פניות רבות של תושבים על דו"חות לא מוצדקים שהוענקו בעקבות הניידת המצלמת, פנה "מטה המאבק לאכיפה הוגנת" בראשות ערן שנהב, ליאור מטרני, טל אללוף מרמלשטיין וארז קרס לרז קינסטליך ולראש העיר דוב צור, זאת לאחר פניות חוזרות ונשנות לביטול השימוש בניידת.

כאמור נושא המצלמות הניידות עורר סערה מאז החלה הניידת לפעול במהלך שנת 2014. העירייה הפעילה את הניידת באמצעות פקחים, אלו היו מצלמים רכבים החונים שלא כחוק, גם אם לשניות בודדות לצורך העלאה והורדת נוסעים. הסערה עלתה לא פעם לכותרות בעקבות עוגמת נפש רבה בקרב התושבים שלטענתם קיבלו דו"חות לא מוצדקים, כשהרוב גם לא מודע לקבל הדו"ח בזמן אמת, אלא גילה זאת כשפתח את תיבת הדואר ומצא בה דרישה לקנס.

רבים מחברי המועצה בעיר יצאו בהצהרות לביטול המצלמות הניידות, ביניהם דורון אוזן שהכריז על התמודדות לראשות העיר, טען כי פוטר מהקואליציה בגלל בקשתו לביטול המצלמות.

אם חשבתם שהעירייה ויתרה על השלטת הסדר ברחובות העיר, חישבו בשנית כי בעירייה מבקשים לשפר את התנועה בצירי התחבורה הציבורית בעיר והחברה לבטחון תציב מצלמות לאורך נתיבים שונים ואלו ישדרו בזמן אמת לפקח שיושב במוקד העירוני. בשלב הראשון יחל פיילוט בדרך המכבים, מרחוב פיק"א ועד למכון וולקני, כאשר נהגים שיתפסו יקבלו אזהרות לפני מתן דו"ח.

עוד באותו נושא

דורון אוזן מתמודד לראשות העיר: "חבורת עסקנים השתלטה על העיר"

רז קיסנטליך סגן ומ"מ ראש העיר הגיב: "מזה חודשים ארוכים אנו מקיימים שיתוף ציבור כדי לבחון את תפקודה ויעילותה של הניידת המצלמת ונערכו פגישות ושיחות רבות עם תושבי העיר ונציגי מטה המאבק לאכיפה הוגנת בראשון לציון.

בתום ההליך, החלטנו להפסיק את פעילותה של הניידת ולהציג אלטרנטיבות אחרות שימשיכו את הירידה ההדרגתית בתאונות הדרכים ויסייעו לזרימת התנועה התקינה בצירי התנועה המרכזיים. אני מבקש מכם, בכל לשון של בקשה, הקפידו להימנע מביצוע עבירות מסכנות חיים, כל העמדת רכב בחנייה כפולה או בתחנת אוטובוס, גם אם זה רק "לדקה", עלולה להיות הרסנית עבור אדם אחר.

אני רוצה להודות, לחברי המטה לאכיפה הוגנת בראשון לציון, טל מרמלשטיין, ארז קזס, ערן שנהב וליאור מטירני, על כך שהביאו את מחאת הציבור לשולחננו, על פגישות חוזרות ונשנות ועל מעורבות ואכפתיות למען הכלל מעל לכל מניע אישי".

תגובת דורון אוזן, מועמד לראשות העיר: "בהמשך להצעה לסדר שהגשתי לפני חודשיים בה קראתי לביטול הניידות המצלמות של החברה לביטחון לאלתר, אני שמח כי המאבק שלנו נחל הצלחה. הניידות הללו נולדו בחטא ושימשו למסע צייד נגד ציבור הנהגים בראשון לציון. על אף הניסיונות החוזרים ונשנים שלי להכניס שיטות עבודה ונהלים ברורים להפעלת הניידות הן לא יושמו בפעול ועל כן, לא היה מנוס מלבטל אותם לגמרי. עכשיו כדי שהמשימה תושלם, אני דורש בשם תושבי העיר כי העירייה תייצר החזר כספי לכל מקבלי הדוחות- שיהיה ברור, אני מוותר על ההחזרים על הדוחות האישיים שלי. המקרה הזה מוכיח בצורה הברורה ביותר כי הכוח נמצא אצל התושבים. הם הריבון ועלינו מוטלת האחריות לדאוג לתנאים הטובים ביותר עבורם בכל תחומי החיים. מכאן אנו ממשיכים למאבקים נוספים וליישום תכניות העתיד להפיכת ראשון לציון לעיר מובילה עם שירות מצוין לתושביה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חרטטנים

    אחרי הבחירות הם יחזירו את הניידות המצלמות, שילכו קיבינימט!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר