אופניים חשמליים- החלה האכיפה
פקחי העירייה בפעולה מחלקים דו"חות לנערים שרכבו על אופניים חשמליים שלא כחוק (עיריית ראשון לציון)

קנסות לבני נוער שרכבו לא כחוק על אופניים חשמליים

על פי הערכות בראשון לציון ישנם כ-5000 רוכבים על אופניים חשמליים, מרביתם בני נוער וצעירים. השבוע אחרי ההסברה החלה האכיפה ואיתה גם הקנסות

פורסם בתאריך: 8.5.18 15:47

לאחר שעיריית ראשון לציון התריאה ואף חילקה דפי הסברה, הגיעה אכיפת רוכבי האופניים לחלק המעשי. בתום פרק זמן שבו ניתנו התראות לרוכבים לצד הסברה במוסדות החינוך, החלו פקחים עירוניים שהוסמכו לכך, לאכוף רכיבה על אופניים חשמליים שלא כחוק. עד כה נרשמו דו"חות, בעיקר בקרב בני נוער, על רכיבה במדרכה במקומות בהם קיימים מסלולי אופניים ייעודיים, דיבור בטלפון הנייד תוך כדי רכיבה או עם אוזניות, הרכבת אדם נוסף ועוד. גובה הדו"חות שנרשמו נע בין 100-250 שקלים. בחלק מהמקרים נקראו ההורים לקחת את האופניים החשמליים של ילדיהם.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

עיריית ראשון לציון, כמו הרבה רשויות אחרת, מתמודדת בשנים האחרונות עם תופעת האופניים החשמליים בקרב בני נוער וצעירים, כאשר רק בשבועיים האחרונים של נער וגבר תושבי העיר נהרגו בשתי תאונות דרכים נפרדות בעודם רוכבים על אופניים חשמליים. ריבוי התאונות וההפרעה לציבור הובילו את מטה הבטיחות בחברה לבטחון לביצוע שורה של פעולות בקרב תלמידים וצעירים על מנת להכשיר ולהדריך לרכיבה נכונה. בין היתר נערכו הדרכות וסדנאות בבתי הספר, הדרכה בעזרת סימולטור לאופניים חשמליים ואף מבצע לחריטת פרטי בני הנוער על האופניים במטרה להכנסת פרטי הרוכבים למאגר של החברה לבטחון והמשטרה. בשנה האחרונה יישמה העירייה את החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות המאפשר אכיפת רוכבי אופניים חשמליים על ידי פקחים עירוניים. בחודשים האחרונים, עברו 13 פקחים עירוניים הכשרה וקיבלו סמכויות ממועצת העיר בהתאם לחוק.

עוד באותו נושא

גבר נהרג בתאונת דרכים קטלנית רכוב על אופניו

קשיש נפצע פצעים חמורים מפגיעת אופניים חשמליים

הפקחים הוכשרו להתמודד עם עבירות תעבורה המבוצעות על ידי רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע וכו'. על פי הערכות, ברחבי העיר מסתובבים כ-5000 זוגות אופניים חשמליים כאשר על חלק ניכר מהם רוכבים צעירים ובני נוער.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מעיין

    כל הכבוד לחבר המועצה רז קינסטליך על האכיפה. מעשה אמיץ ואחראי בפרט בתקופה של בחירות. אולי ככה רוכבי הקורקנטים יפסיקו לסכן את עצמם ולהפתיע את הנהגים, דוהרים עם אוזניות, מנותקים לגמרי מהכביש.

  2. לימור

    גבר בן 55 מת מרכיבה על אופניים חשמליים ולא בני נוער אבל העירייה קופצת על ההזדמנות איפה לתת דוחות נוספים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר