תחנת רכבת ישראל תל אביב
צילום: רכבת ישראל

החל מהבוקר: הקו הישיר לתל אביב מדלג על ראשון לציון

קצת לפני כניסת החג עתרה העירייה לבג"ץ נגד ההחלטה על ביטול הקו. בינתיים, בימי חול המועד העומסים הכבדים טרם מורגשים. בעירייה זועמים: "לא ייתכן כי תושבי העיר הרביעית בגודלה בישראל לא יהנו מתחבורה ציבורית ראויה"

פורסם בתאריך: 1.4.18 10:13

חול המועד נפתח בראשון לציון עם ביטול הקו הישיר של הרכבת לתל אביב. זאת, לאחר שביום שישי, בסמוך לכניסת חג הפסח עתרה עיריית ראשון לציון לבג"ץ נגד ביטול קו הרכבת הישיר. בעתירה שהוגשה נגד שר התחבורה ישראל כץ ורכבת ישראל, ביקשה העירייה לשנות את ההחלטה לבטל את קו הרכבת הישיר שיוצא מתחנת הרכבת ראשונים. בנוסף, הוגשה בקשה לצו ביניים האוסר להשבית את הרכבת הישירה ולהמירה בהסדר חלופי שיחייב את הנוסעים להחליף רכבות בתחנת לוד.

ואולם, על אף העתירה ההחלטה על ביטול הקו נכנסה לתוקפה הבוקר (ראשון) כפי שתוכנן. בשל העובדה כי מדובר ביום הראשון של חול המועד שבו רבים נמצאים בחופשה ואינם נאלצים לנוע בבקרים לעבודה, לא נרשמו עומסים מיוחדים. יש להניח שהמחאה וההתנגדות יתגברו בתום חול המועד.

עוד באותו הנושא:
הפגנת התושבים בתחנת ראשונים: "אף אחד לא מבין את העומס שהולך להיווצר"

כיום כ-150 אלף איש עושים שימוש בקו זה, ובראשון לציון חוששים כי עם אכלוס השכונות החדשות במזרח העיר, כמות הנוסעים צפויה עוד לעלות. זאת, כאשר רק לפני זמן לא רב כבר צומצמה תנועת הרכבות מתחנת ראשונים – שינוי שמאריך את זמן ההגעה לתל אביב.

כחלק מההתנגדות, מלבד העתירה לבג"ץ ופניית העירייה למנכ"ל רכבת ישראל ולשר התחבורה, הפגינו ביום חמישי כמאה תושבים בתחנת הרכבת ראשונים. מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, הגיע גם הוא להפגנה והעניק סקירה מקיפה על המצב, אך למרות המחאה נשאר בעמדתו.

 

לאחר העתירה לבג"ץ, מסר ראש עיריית ראשון לציון דב צור: "אני מקווה כי בג"ץ יענה לבקשתנו למנוע את הפגיעה בתושבי העיר. לא ייתכן כי תושבי העיר הרביעית בגודלה בישראל לא יהנו מתחבורה ציבורית ראויה. איך ייתכן שנסיעה לת"א תהיה ארוכה מיציאת מצרים?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר