אריה גרינשטיין
אריה גרינשטיין. שרד את השואה ופחד שלא יהיה לו מניין בהלוויה (צילום באדיבות המשפחה)

מרגש: עשרות תושבי ראשון לציון מילאו אחר בקשתו האחרונה של ניצול השואה

אמש הזמנו את תושבי העיר והסביבה בהתראה קצרה להגיע להלוויתו של אריה גרינשטיין, ניצול שואה בן 95. הציבור התגייס והגיע בהמוניו

פורסם בתאריך: 20.3.18 15:06

מאות ליוו למנוחות את אריה לייב גרינשטיין ז"ל, ניצול שואה בן ה-96 אשר ביקש להיקבר בצורה מכובדת ומשפחתו עתרה לבקשתו וקראה לציבור לבוא ולחלוק כבוד.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

אמש פרסמנו כי אריה לייב גרינשטיין, שאיבד את משפחתו במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו, חשש כי להלוויתו לא יהיה מניין, עקב בנותיו ונכדותיו והעובדה כי לא היו גברים בנמצא. אתם לא נשארתם אדישים והגעתם בהמונכם לבית העלמין גני אסתר בראשון לציון, לחלוק כבוד אחרון לגרינשטיין.

עשרות מתושבי העיר, זרים גמורים, הגיעו ללוות את גרינשטיין בדרכו האחרונה (צילום: משפחת המנוח)

היום ביתו מספרת לנו על תחושותיה בעקבות הפרסום אתמול, "ההתגייסות היתה מדהימה בכל קנה מידה, אין לי מילים לתאר אפילו את העוצמות של האכפתיות, האנושיות, של תשומת הלב, של הפשטות ושל הרצון של האנשים לעשות מאמץ ולהגיע".

עוד היא מספרת על מקרה בו אחד המלווים של גרינשטיין בדרכו האחרונה, הגיע להלוויה עם מכונת חמצן  מחוברת לבלוון חמצן, כאשר אותו החולה הגיעה להלוויה עם מישהו אחר שאינו מכיר, לאחר שהתברר שהם נוסעים שניהם לחלוק כבוד אחרון לגרינשטיין.

 

 

רז הנכדה מספרת, "אנשים דיברו ביניהם בשער, אתה ללוייה של אריה? כן גם אני," רבקה ביתו תיארה את מהלך הלוויה, " אנשים הכירו אחד את השני בלווייה עצמה וסייעו אחד לשני להגיע למיקום בתוך בית העלמין, אנשים גם ביקשו ממני רשות להספיד אותו למרות שלא הכירו כלל".

ציבור שלם שהגיע בהתראה קצרה (צילום: באדיבות המשפחה)

בחודש ניסן מאחר והוא ראש החודשים ,לא מספידים בבתי העלמין, אך לרבקה כן היה חשוב למסור לכולם כי "אני מוצפת פה בהערכה ובהבעת תודה , מדהים כמה יש אנשים טובים בעולם".

אחד מהנוכחים בלוויה היה רב שסיפר לה, "ראיתי את הפרסום והחלטתי שאני בא, וכך ישראל , ערבים זה לזה" ועוד ציין הרב כי "ככה צריכים להיות וככה נכון לפעול, וזה גם היה המסר שלו, תהיו אנשים טובים, בנוכחות שלנו אנחנו מקיימים את המסר שלו ואת צוואתו."

המשפחה מזמינה את עם ישראל לבוא גם לשבעה ברחוב האילנות 71, ראש העין.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר