הדמיית מתחם שי עגנון בראשון לציון, מתכננים אדר׳ ליאת איינהורן פנחס, באדיבות דוברות העירייה
הדמיית מתחם שי עגנון בראשון לציון, מתכננים אדר׳ ליאת איינהורן פנחס, באדיבות דוברות העירייה

324 דירות חדשות בבניינים של 27 ו-10 קומות: זו התכנית שאושרה בוועדה המחוזית

הוועדה המחוזית החליטה לאשר את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם ש"י עגנון בשכונת רמת אליהו. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.2.24 08:29

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, החליטה לאשר את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם "ש"י עגנון", בשכונת רמת אליהו, בראשון לציון.

התוכנית, שביוזמת הוועדה המקומית ראשון לציון, הינה על שטח כולל של כ-30.5 דונם, והיא ממוקמת מזרחית לרחוב מרדכי אנילביץ', צפונית לרחוב גולנקין, מערבית לרחוב ש"י עגנון, ודרומית לישיבת ההסדר "ראשון לציון".

התוכנית כוללת הקמת 324 יחידות דיור שייבנו בשני מגדלים בני 27 קומות וב-4 מבנים בני 10 קומות. מכלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-39 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות בשטח כולל של עד 50 מ"ר וכ-85 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות בשטח כולל של עד 70 מ"ר. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 1.2 דונם עבור מבני ציבור, כ-400 מ"ר שטחי מסחר שישולבו כחזיתות מסחריות במבני המגורים, וכ-7.5 דונם שטחים פתוחים.

כמו כן, התוכנית מרחיקה את הבינוי למגורים מאזור התעשייה הקיים, ומחזקת את המרחב הציבורי על ידי הרחבת ציר ירוק המקשר בין שני חלקי המתחם. בהיבט התחבורתי, התוכנית משפרת את רשת הדרכים המקומית על ידי חיבור רחוב ש"י עגנון לרחוב מרדכי אנילביץ' ולרחוב תורה ועבודה המהווה ציר תנועה ראשי בשכונה. כיום קיימים במתחם 176 יחידות דיור ב-4 מבני רכבת ישנים, וב-3 מבני H (מתוכם למבנה אחד שכבר נהרס), שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

 

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "אני שמח שהתקדמנו צעד נוסף בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל שאנו מובילים ברמת אליהו בעיר. אישור התוכנית, יאפשר לנו לבנות 324 יחידות דיור חדשות למען תושבות ותושבי העיר ובכך להגדיל את היצע הדירות שאנו מציעים בעיר. התוכנית תיתן גם מענה לחלק מבעלי הדירות המתפנים מהבניינים הסמוכים, שחלקם הינם בניינים ישנים ובחלקם אף מסוכנים למגורים. אני רוצה להודות לוועדת התכנון על אישור ההפקדה ועל הליווי והסיוע בפרויקטים המתרחשים בעיר. אני רוצה להודות לכל מי שעמל על התוכנית בחודשים האחרונים – לתושב העיר יוסי שניר שלקח על עצמו בהתנדבות את תכלול התוכנית, ולכלל גורמי העירייה שלקחו חלק".

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "מדובר בתוכנית ראשונה בשכונת רמת אליהו המאושרת בהתאם לתוכנית הכוללת להתחדשות שאושרה בשנת 2022 לשכונה. התוכנית מאפשרת התחדשות עירונית בבניה מגדלית בשילוב בנייה מרקמית, תוך דגש על חיזוק ושמירה על מרחב ציבורי איכותי ומזמין".

התוכנית נערכה על ידי אדר׳ ליאת איינהורן פנחס.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר