הריסת הקראוונים ברמת אליהו, צילום דוברות העירייה
הריסת הקראוונים ברמת אליהו, צילום דוברות העירייה

היסטוריה ברמת אליהו: מתחם הקראוונים פונה במלואו ובמקומו ייבנו שני בניינים חדשים

פינוי אחרוני הקראוונים ברחוב זינר הוא שלב נוסף ומתקדם בפרויקט ההתחדשות העירונית ברמת אליהו. השכונה עתידה לעבור בשנים הקרובות מתיחת פנים עם בניית כ-5,600 יחידות דיור במקום 2,700 כיום

פורסם בתאריך: 1.3.23 09:51

שלב נוסף ומתקדם בפרויקט ההתחדשות העירונית ברמת אליהו: עיריית ראשון לציון פינתה ביום חמישי האחרון את הקרוואנים האחרונים שנותרו במתחם הקרוואנים ברחוב זינר ברמת אליהו. במגרש שפונה מתוכננים להיבנות בקרוב שני בניינים חדשים בני עשר קומות שייכללו 72 יחידות דיור, מהן 22 לטובת המשפחות המתפנות מבנייני הרכבת הישנים בשכונה.

את הבניינים תבנה מנהלת המגורים של צה"ל לטובת 50 משפחות של אנשי קבע שיתגוררו במקום, כאשר הצפי לאכלוס הבניינים הראשונים הוא עד סוף 2025. במקביל, לאחרונה החלו במקום העבודות לסלילת כביש חדש שיהווה ציר מרכזי נוסף לשכונה ושדרוג התשתיות והסדרה של דרכים קיימות במטרה לאפשר תשתית חדשה בשכונה המתחדשת.

ציר האורך החדש הנוסף שיהיה מרחוב בן צבי ויתחבר לרחוב זינר שהוא כיום רחוב לא סלול וללא מוצא, כולל מקטעי כביש חדשים: חיבור רחוב זינר לרחוב יאנוש קורצ'אק, חיבור לרחוב הרב נורוק, חיבור של רחוב הרב נורוק שהוא כיום רחוב ללא מוצא לרחוב ש"י עגנון מצפון ובהמשכו חיבור של רח' ש"י עגנון לכיוון צפון לרחובות תורה ועבודה ורחוב בן צבי. זאת, בנוסף לחיבור של רחוב תורה ועבודה (כיום רחוב ללא מוצא) לרחוב יצחק בן צבי לכיוון מזרח. ציר האורך המתוכנן ישפר את יכולת הבנייה החדשה בשכונה ויאפשר זרימת תנועה טובה משמעותית מהמצב הקיים כיום.

 

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מדובר באבן דרך משמעותית לקידום פרויקט ההתחדשות הענק ברמת אליהו. אחרי שנים רבות של הבטחות, אני שמח סוף סוף לראות בשטח איך השכונה מתקדמת ומשנה את פניה וזה מרגש אותי. מדובר בעוד צעד חשוב והכרחי שלנו בקידום הפרויקט למען התושבות והתושבים במטרה לשנות את פני השכונה".

המשנה לראש העירייה ומ"מ יו"ר החברה הכלכלית, אסף דעבול: "פינויו הסופי של מתחם הקראוונים הינו סיום שלב משמעותי ביותר להמשך התקדמות פרויקט הפינוי-בינוי-פינוי ברמת אליהו. שני הבניינים החדשים שייבנו במתחם ייכללו 72 יחידות דיור, מהן 22 לטובת משפחות המתפנים. אני מלא תקווה ואמונה כי כניסתם של תושבי הקבע למקום תיטיב עם האזור ועם תושבי השכונה. אמשיך לפעול בכל כוחי לקידום התוכנית המבורכת הזו".

נזכיר, כי ראשון לציון מדורגת בין עשרת הערים המובילות בהתחדשות עירונית, וכיום מקודמים ברחבי העיר למעלה מ-200 מיזמי התחדשות עירונית. גולת הכותרת היא הפרויקט הענק בשכונת רמת אליהו שנחשב לאחד מהפרויקטים הגדולים בארץ. השכונה עתידה לעבור בשנים הקרובות מתיחת פנים ולשנות את פניה עם בנייתן של כ-5,600 יחידות דיור במקום 2,700 כיום, שדרוג התשתיות במקום, סלילת מערכת כבישים חדשה עם שבילי אופניים, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית, הקמת מדרכות רחבות והסמיכות לרכבת הקלה ולתחנת מטרו.

בזכות אלה נחשבת כיום שכונת רמת אליהו לאחת השכונות המבטיחות למשקיעים, ומומחי נדל"ן מעריכים כי המחירים בשכונה צפויים לעלות בשנים הקרובות בעשרות אחוזים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר