צרפתי צבי ובניו, ראשון לציון רח' ירושלים, הדמיה AAstudio)
צרפתי צבי ובניו, ראשון לציון רח' ירושלים, הדמיה AAstudio)

ארבעה מגדלים, 30 קומות: אושר להפקדה פרויקט התחדשות עירונית במרכז ראשון לציון

במסגרת הפרויקט של חברת צרפתי צבי ובניו, שאושר להפקדה בתנאים, ייהרסו שלושה בתים ותיקים וייבנו ארבעה מגדלים בהם 450 דירות ושטחי מסחר

פורסם בתאריך: 19.2.23 11:17

חברת צרפתי צבי ובניו יוצאת לדרך עם פרויקט התחדשות עירונית חדש בראשון לציון, במסגרתו תבנה 450 יחידות דיור חדשות ברחוב ירושלים. החברה קיבלה לאחרונה אישור הפקדה בתנאים מהוועדה המקומית. מדובר באחד מהפרויקטים הראשונים של פינוי בינוי שאושרו במרכז העיר.

במסגרת הפרויקט תפנה החברה 136 יחידות דיור קיימות בשלושה בתים משותפים ברחובות ירושלים ובית לחם, מבני שיכון ותיקים בני 3 ו-4 קומות. שטח התוכנית הוא כ-15 דונם, וגבולותיו ברחוב ירושלים 50-66 ורחוב בית לחם 12-14.

הבנייה החדשה תכלול 450 דירות בארבעה מגדלים בני כ-30 קומות, בעירוב שימושים שיכלול מגורים, מסחר ותעסוקה. התמהיל יכלול דירות 3, 4, ו-5 חדרים, וכן דירות פנטהאוז. לכל הדירות תהיה חניה תת קרקעית, מחסן ומרפסת. התמורה לדיירים הוותיקים על פי ההסכם בין היזם לבעלי הדירות, תכלול תוספת מטרים משמעותית לגודל הדירה, חניה צמודה, מרפסת של 12 מ"ר וכמובן ממ"ד. אדריכלי הפרויקט הם אמריו מאיוס אדריכלים.

עירוב השימושים בפרויקט יבוא לידי ביטוי בשטחי מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור. גודל שטחי המסחר יעמוד על כ-1,500 מ"ר ושטחי התעסוקה על כ-2,000 מ"ר, והם ימוקמו בקומות הראשונות במגדלים, כאשר לשטחים המסחריים תהיה דופן חיצונית לרחוב ירושלים ולגן הזיכרון. עוד תכלול התוכנית שטחי ציבור בהיקף של כ-800 מ"ר, גם הם בקומות הראשונות.

התוכנית שאושרה כוללת שימור של גן הזיכרון ברחוב ירושלים וגינת המשחקים ברחוב בית לחם, שיישארו במקומם הנוכחי לרווחת כל תושבי השכונה והעיר. המעבר של הולכי הרגל המחבר כיום את רחוב בית לחם לרחוב השומר, יישאר גם הוא. במסגרת התוכנית יורחב רחוב בית לחם וייסלל חיבור לרחוב ירושלים.

משה צרפתי, מנכ"ל משותף של צרפתי צבי ובניו, אמר: "מדובר בפרויקט עירוב שימושים גדול במרכז העיר שייערך במסגרת פינוי-בינוי. שימור הגינה בלב המתחם היה אתגר תכנוני לא פשוט אבל הצלחנו לעמוד בו, לרווחת הדיירים הקיימים ואלה שיתווספו. כפי שקורה לעתים רבות, הפרויקט עבר שינויים רבים במהלך הדרך לאישורו, ביניהם הפחתה משמעותית בכמות יחידות הדיור שאושרו לבנייה. הדיירים יקבלו כמובן את מלוא התמורות הגבוהות בהתאם לחוזה שנחתם בין הצדדים על אף הירידה בכמות הדירות הכללית שאושרה לבנייה. פינוי בינוי משרת את הדיירים הקיימים בצורה מיטבית, עם הריסה ובנייה של המתחם כולו והוספת מסחר, תעסוקה ושירותים ציבוריים, באופן שיתאים לצרכי התושבים ויספק להם מגורים במתחם מעודכן ומודרני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר