הדמיה: ליאת איינהורן אדריכלות

התחדשות עירונית ברמת אליהו: אושרה להפקדה תוכנית ההתחדשות של מתחם ש"י עגנון

התכונית במתחם ש"י כוללת פינוי שבעה בניינים ובהם וחיזוק מבנה נוסף. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 22.11.20 15:21

הוועדה המקומית ראשון לציון, המליצה בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר, על הפקדת תוכנית ההתחדשות של מתחם ש"י עגנון בשכונת רמת אליהו. מטרתה של התוכנית היא חידוש השכונה תוך שמירה על המאפיינים הקהילתיים והפיזיים הייחודיים למתחם עצמו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תוכנית ההתחדשות של המתחם כוללת הריסתם של שבעה בניינים, חלקם מבנים מסוכנים שכוללים 176 יחידות דיור ובניין נוסף בן 16 דירות המיועד לתמ"א 38. על פי התכנון המוצע, יוקמו בעתיד במתחם שישה בניינים חדשים, מהם ארבעה מבנים של בנייה מרקמית שבכל אחד מהם 34 יחידות דיור ו-10 קומות, ושני מגדלי מגורים שבכל אחד מהם 94 יחידות דיור  ו-25 קומות כולל קומת מסחר. סך הכל 324 יחידות דיור. לבניין המיועד לחיזוק יתווספו ארבע קומות ו-16 יחידות דיור.

בנוסף, קובעת התכנית את פתיחתם של שני רחובות חדשים, כולל חיבור רחוב ש"י עגנון לרחוב תורה ועבודה, וחיבור של רחוב אנילביץ' לרחוב ש"י עגנון. כמו כן, פתיחת מגרש עבור הקמת מבני ציבור לטובת מוסדות חינוך, קהילה ורווחה לטובת התושבים ושטחי ציבור בחלק מהמגרשים השונים.

זהו המתחם הראשון ברמת אליהו שנמצא בשלב מתקדם לקראת פינויו בהתאם לתכנית הכוללת והראיה השכונתית המלאה המקודמת בוועדה המחוזית. את התכנית מקדמת האדריכלית ליאת איינהורן פנחס וצוות יועצים מטעמה של עיריית ראשון לציון העומדת מאחורי התכנון כולו.

תוכנית זו שהומלצה על ידי ועדת התכנון העירונית להפקדה בוועדה המחוזית הינה תכנית מפורטת שתאפשר בעתיד לאחר אישורה הוצאת היתרי בנייה. התכנית תקודם במקביל לתכנית בניין עיר (התב"ע) של שכונת רמת אליהו כולה שאושרה כבר להפקדה בוועדה המחוזית.

ראש מינהלת פינוי-בינוי-פינוי רמת אליהו, דודו מנצור, מסר: "זהו צעד חשוב נוסף בהתקדמות שרושמת תכנית ההתחדשות העירונית של רמת אליהו, לאחר התקדמות משמעותית שרשמנו השנה בשכונת נוריות ובשכונת נחלת יהודה מערב בה החלה הבנייה של שני בנייני הפיילוט לאחרונה, עכשיו רשמנו צעד משמעותי בקידום התהליך גם בשכונת רמת אליהו עבור התושבים שיבחרו להמשיך ולגור בשכונה. אנו מודים למינהל ההנדסה בעירייה ולאדריכלית ליאת איינהורן שקידמה את התכנון, ומבטיחים להמשיך לקדם את התכניות במלוא המרץ ולעשות את המרב על מנת  לשפר את איכות החיים של התושבים".

מסלול בינוי-פינוי-בינוי הוא מסלול ייחודי שגובש על ידי עיריית ראשון לציון והמנהלת העירונית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף רשות מקרקעי ישראל והוא מציע את שיטת ה"מפתח תמורת מפתח. על פי המודל, המדינה משמשת כיזם,  והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא זו החותמת על ההסכמים מול בעלי הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי, באמצעות המנהלת העירונית אשר הוקמה בלב השכונה ומלווה את התושבים. המטרה בכך היא לדלג על שלב השכירות, ולהכניס את הדיירים ישירות לדירות החדשות, עוד לפני הריסת המבנים הישנים. מסלול זה נועד לפתור בעיות המתעוררות בפרויקטים של התחדשות עירונית בהם קיימים לעתים קשיים בהתארגנות הדיירים, עקב חוסר ודאות וביטחון של בעלי הדירות ביחס לקבלת הנכס החדש, וכן חוסר ודאות של היזם ביחס לזכויות הבנייה ועלויות הפרויקט.

מינהלת פינוי בינוי רמת אליהו, פועלת מול תושבי השכונה בהסברה, ארגון וליווי התושבים בדרך הבטוחה למימוש זכויותיהם, וקידום התוכנית והפרויקט כולו. המינהלת פועלת ללא מטרת רווח במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי השכונה עד לתום הפרויקט. עד כה, קיבלה מינהלת בינוי-פינוי-בינוי מלמעלה מ-1,300 בעלי דירות את כתב ההסכמה, ושבעה בניינים בהם חתמו כבר כל בעלי הדירות על ההסכם מול המדינה משולבים במכרזים הראשונים לבנייה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר