שכונת רמת אליהו
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

יותר מ-5,000 יחידות דיור: התקדמות בתוכנית ההתחדשות העירונית ברמת אליהו

התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו בראשון לציון הופקדה אתמול בוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 11.2.20 10:21

התקדמות בתוכנית הענק להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו בראשון לציון: אתמול (שני) הופקדה התוכנית בוועדה המחוזית. התוכנית כוללת 5,397 יחידות דיור במבני מגורים בני 9-30 קומות, תוספת של כ-55 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-12 דונם שטחי ציבור וכ-23 דונם עבור שטחים פתוחים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה דוד לפלר, החליטה אתמול להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו שבראשון לציון.

מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בארץ במסגרת התחדשות עירונית, על שטח של 633 דונם, במתחם שכונת נווה ים ממערב, חולון מצפון, אזור התעשייה שלאורך כביש 4 ממזרח, והרחובות יעקב כהן ואבא הלל סילבר מדרום.

התוכנית שקודמה על ידי הרשות המקומית ונערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים, כוללת 5,397 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 9-30 קומות, במקום כ-2,900 יחידות דיור במבני רכבת של 3-4 קומות שמצויים במצב תחזוקתי ירוד.

חלוקת מרחב התוכנית למתחמים גדולים לפינוי-בינוי, עם סל זכויות למגורים, למסחר ולשטחי ציבור בנויים ופתוחים בכל מתחם, כולל מספר מקסימלי של יחידות דיור.

בבדיקה כלכלית שהוצגה לוועדה המחוזית, עולה כי לפרויקט יש היתכנות בהינתן פתרונות של קרקע משלימה. כמו כן הובא לידיעת הוועדה כי תינתן קרקע משלימה בשכונות נחלת עילית, צריפין מתחם 4 ומתחם האלף. מדובר בתוכנית ראשונה שיש הסכמה בין רשות מקרקעי ישראל לרשות מקומית לתת קרקע משלימה בשכונות אחרות.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הסדרה והשלמת רשת הדרכים הקיימת בתוך השכונה, יצירת נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית וחיבור לתחנות להסעת המונים המתוכננות מחוץ לשכונה, הקמת כביש עוקף בצפון השכונה בציר מזרח-מערב בהתאם לתוכנית המתאר לעיר, הקמת גשר מעל כביש 4 אשר יתחבר לשכונת נחל עילית, חיבור השכונה מצפון עם העיר חולון, הרחבת מדרכות והקמת רשת שבילים עבור הולכי רגל ואופניים וחיבורם לרשת השבילים העירונית.

רחוב צייטלין, שעובר במרכז השכונה, מתוכנן כרחוב מסחרי עם חזיתות מסחריות. מרחוב זה מתוכנן קישור להולכי רגל ורוכבי אופניים לשכונות נחלת יהודה באמצעות גשר מעל כביש 4.

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך ברך על הפקדת התוכנית ואמר: "אחרי שנה של פעילות מאומצת מול כלל הגורמים, אני שמח שהיום הנחנו את התוכנית שמהווה אבן דרך ברמה הארצית והמקומית. זה סמלי ומרגש שבחג האילנות אנו חוגגים את ההתחדשות עירונית. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והראשוניים ביותר במדינת ישראל, שכולל אלפי יחידות דיור, עשרות אלפי שטחי תעסוקה, שטחי ציבור ושטחים פתוחים שישנו את פני השכונה. יש כאן בשורה אמיתית לתושבי השכונה הן ברמה הנדל"נית והן ברמה החברתית- כלכלית, שכן המהלך יהווה שדרוג משמעותי באיכות החיים של תושבי השכונה. אני מברך את תושבי השכונה ומודה לכל הגורמים שסייעו לקידום התהליך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, דוד לפלר, ציין כי "מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה, שמציעה תוספת יחידות דיור ושיפור משמעותי באיכות החיים של תושבי השכונה. התוכנית יוצאת לפועל בזכות היוזמה של הרשות להתחדשות עירונית של ראשון לציון ושיתוף הפעולה עם רמ"י ועם הוועדה המחוזית, שאפשר הקצאת קרקע משלימה בשכונות סמוכות, כך שתובטח הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. ניתן לראות בפרויקט רמת אליהו מודל מוצלח של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות בכל הארץ".

ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דודו מנצור, ברך אף הוא על ההחלטה ואמר: "מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו מברכת על ההחלטה, ומודה לכל הגורמים השותפים לתהליך שנועד לשפר את איכות החיים של התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עורך דין התחדשות עירונית - דורון תמיר

    מדהים
    עברו שנתיים מאז שהוגשו ההתנגדויות של התושבים לתוכנית והנה היא בדרך למחוזית .
    מעניין האם אותם מתנגדים התרצו , ויתרו וחתמו או פשוט מסרבים לחתום?

    בכל מקרה כדי להוציא לפועל את התוכניות יהיה צורך בהסכמה מפורשת של 80% של הדיירים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר