הדמייה של הקו החום ברחוב רוטשילד ראשון לציון
הדמייה של הקו החום ברחוב רוטשילד ראשון לציון: מנעד

ראשון לציון: אם אין פתרונות לתחבורה ציבורית – לא יהיו דירות חדשות

בעיריית ראשון לציון לא מחכים לקו החום של הרכבת הקלה ומקדמים פתרונות תחבורתיים באמצעות מערכת אוטובוסים משופרת. במקביל קינסטליך הודיע שלא יאשר את הסכמי הגג עד שלא יימצא פתרון לתחנת ראשונים

פורסם בתאריך: 18.12.19 17:34

בראשון לציון לא ממתינים לקו החום של הרכבת הקלה, וכבר כעת מגבשים פתרונות תחבורה קצרי טווח יעילים יותר.

אתמול (שלישי) פורסם בגלובס כי הוועדה המחוזית מרכז החליטה להסיר משולחן התכנון את בנייתן של 250 אלף דירות בראשון לציון, ברמלה, בלוד ובבאר יעקב בעקבות ביטול הקו החום של הרכבת הקלה שתוכנן לחבר ביניהן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ואולם, גורמים בעיריית ראשון לציון טוענים כי הוועדה המחוזית מרכז מנסה ליצור לחץ על משרד התחבורה, ומוספים כי העירייה אינה ממתינה לקו החום. "אנחנו בראשון לציון לא מחכים לקו החום, יש לנו פתרונות אחרים שיחברו בין הערים ובשכונות", אומר גורם בכיר בעירייה, "אנחנו מחפשים פתרון קצר יותר בזמן ומעשי, הקו החום יקום בעוד כעשר שנים עד שיחפרו ושהעבודות יסתיימו".

לפי אותם הגורמים ראש עיריית ראשון לציון מתכנן מערכת אוטובוסים גדולים ומהירים יותר בצורה משמעותית מאלה שפועלים כיום. "מדובר באוטובוסים גדולים שיכולים להכיל פי שניים נוסעים מאוטובוס רגיל, הדבר כבר נעשה בארץ בחיפה וירושלים ובעוד מקומות בעולם", אומר אותו הגורם, "האוטובוסים הללו ייסעו בנתיב המיועד לקו החום, וכך תיפטר הבעיה בתוך שלוש שנים בלי לחכות עשר שנים לקו החום. בכך אין צורך בחפירות והכנת קרקע והשקעה של מיליונים".

יחד עם זאת, מוסיפים גורמים הבכירים בעירייה כי בעירייה טרם קיבלו את ההחלטה על ביטול הקו החום.

הקו החום אמור לעבור במערב ראשון לציון, דרך מתחם האלף, משם על פי התכנון הוא ימשיך מזרחה דרך מרכז העיר, ויעבור בשכונת מגורים שצפויה להיבנות על שטח מחנה צריפין, ולהמשיך למרכז הרפואי ע"ש יצחק שמיר, באר יעקב ורמלה. זאת כאשר באזורים הללו מתוכננות להיבנות אלפי דירות חדשות.

"ראש העירייה רז קינסטליך חזר ואמר שקודם צריכים לדאוג לתחבורה הולמת ואז ולבנות דירות", מוסיף גורם בעירייה, "אין בעיר שאיפה לגדול יותר מידי, בוודאי לא לפני שיש פתרונות הולמים של תחבורה".

בתוך כך, בעירייה ממתינים להחזרת קו ראשונים, נושא שממשיך להתעכב בעקבות התסבוכת הפוליטית והבחירות השלישיות. בתגובה, במקביל למגעים מול משרד התחבורה, החליט קינסטליך שלא יאשר את הסכמי הגג לבנייה בעיר עד שלא תפטר הבעיה.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשית, חשוב לציין כי הקו החום אינו מבוטל. ללא כל קשר, אנו ממשיכים לקדם תחבורה עתירת נוסעים בראשון לציון. חשוב מאוד שהמדינה תדאג קודם כל לתחבורה ורק אחר כך לבניית דירות. ראש העיר פועל בכל כוחו לשיפור משמעותי של תחבורה הציבורית יעילה וחדשנית ובכלל זה החזרת רכבת ראשונים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יט כסלו

    איזה טימטום הרכבת הכלה הזאת. אפילו במדינות שהיו את הרכבות האלה, מזמן כבר הסירו אותם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בטח לאדון ראש העיר אין בעיה של דיור הוא מסודר, מה עם הדיור לזוגות הצעירים שנולדו כאן ורוצים לרכוש דירה בראשל"צ בעירם סמוך למשפחה ולא הרחק כשמחירים רק עולים וידם אינה משגת…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר