רכב
צילום: By alika / shutterstock.com

מאבק תושבים נגד הקמת מרכז מסחרי חדש: "יגרום לעומס ולמצוקת חניה"

תושבי שכונת נווה הדרים זועמים על ביטול שטח שהוקצה לחניה, לטובת בניית מרכז מסחרי. העירייה: "מדובר בשטח פרטי. יחד עם זאת, יוקם חניון בהשקעה של 100 אלף שקל"

פורסם בתאריך: 27.11.19 15:56

"אנחנו לא מוכנים שיבנו לנו מרכז מסחרי נוסף בשכונה, זה יקשה על חיינו ויגרום לעומס בלתי נסבל ומצוקת חניה נוראית, בשכונה שממילא סובלת ממצוקת חניה", כך אומרת תושבת שכונת נווה הדרים בראשון לציון, שלוקחת חלק במאבק התושבים נגד הקמת המרכז.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הרקע לדברים הוא למעשה הכוונה להסב שטח פרטי שקיים בשכונה מיום הקמתה ושימש את תושבי השכונה עד כה לחניה, לטובת הקמת מרכז מסחרי חדש. לתושבי השכונה נודע על כך לפני כחודשים, כאשר בעלי הקרקע הציבו שלט שמודיע כי הוא מתכוון להשתמש בקרקע לטובת בניית מרכז מסחרי חדש. ואכן, לפני כמה ימים פונה השטח כהכנה לעבודות הבנייה.

תושבי השכונה התאגדו על מנת למנוע את בניית המרכז המסחרי, בטענה כי אין שום נחיצות בבניית מרכז מסחרי חדש בשכונה. לטענתם, בשכונה כבר קיים מרכז מסחרי, והקצאת השטח הקיים לטובת מרכז חדש תבטל למעשה כ-70 מקומות חניה, מתוך 150 מקומות בשטח הנוכחי.

"מרכז מסחרי חדש יעשה פה המון באלגן ואין סיבה שהוא יקום", אומרת חן. "זה יגרום לעומס תנועה בכניסה וביציאה ממנו ולפקקים נוראיים בשכונה. יהיה מחסור במקומות חניה והמגורים בשכונה יהפכו להיות גיהינום".

לדברי גורמים בוועד השכונה, נעשתה פניה לעירייה על מנת שתיבדק אופציה לקרקע חלופית במיקום אחר בעיר, לבעלי השטח. "אולם אין משהו ממשי על הפרק ויום הדין שלנו כתושבי השכונה מתקרב", הם אומרים.

בימים אלה מתגבשים התושבים כדי לערוך הפגנת מחאה בניסיון לבטל את הגזירה, והם יצאו בעצומה נגד הקמת המרכז. "אם זה מה שצריך לעשות על מנת למצוא פיתרון, אנחנו לא נעמוד מנגד ונראה איך הורסים לנו את איכות החיים שלנו בגלל גחמה של קבלנים", אומר גורם בוועד השכונה, שמוביל את מחאת התושבים.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העירייה קשובה לצרכי התושבים ואף עומדת להקים חניון בסמוך בהשקעה של מאה אלף שקל. כמו כן, העירייה מנהלת דיאלוג מול הקבלן בניסיון למצוא פתרון כמו הקצאת קרקע חלופית. יחד עם זאת, חשוב להבהיר כי מדובר בשטח פרטי של יזם המחזיק בזכויות בנייה במקום".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב

    מצוקת חנייה היא בעיה גם בשכונות נוספות. העיריה צריכה להכשיר מגרשי חניה לרווחת התושבים. עם זאת, במקרה דנן, מדובר בקרקע פרטית שהבעלים מתכוון לנצלה ליעוד אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר