צילום: verbaska / shutterstock.com

האם גם בראשון לציון יהיה דיור בר השגה?

בעקבות תל אביב, גם בראשון לציון עלתה סוגיית הדיור בר ההשגה: השאלות, ההצעות, התומכים והמתנגדים

פורסם בתאריך: 26.2.19 16:37

פרויקט דיור בר השגה של עיריית תל אביב עורר שיח ועניין גם בראשון לציון. במסגרת הפרויקט בתל אביב יוגרלו דירות חדשות במגדלים בכמה שכונות – גני שפירא, יד אליהו, פרויקט מידיטאון ונוספות – וזאת במחיר מסובסד, החל מ-1,000 שקלים לחדר אחד עד כ-5,000-3,500 לשלושה חדרים, תלוי באזור. הקריטריונים הם גיל, שנות ותק של מגורים בתל אביב ומשכורת, וחוזי השכירות יהיו לשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות.

יצויין, כי בשלב זה, כפי שפורסם ב"השקמה ראשון לציון", העירייה מקדמת פרויקט ענק בעלות של 100 מיליון שקל, לבניית 350 יחידות דיור עם רחבה ציבורית, קומת מסחר וחניון תת קרקעי עם כ-50 מקומות חניה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעקבות העניין שעורר הפרויקט התל אביבי ערכה עדי זוהר, מנהלת פורום תושבי ראשון לציון, סקר סביב הנושא, שבו נבדק האם גם בראשון לציון קיים צורך בדיור בר השגה. התוצאות דיברו בעד עצמן: כ-300 אנשים הצביעו בעד, 40 הצביעו נגד ו-40 נוספים טענו שתמיכתם או התנגדותם למהלך מסוג זה תלויה בעלויות.

עדי זוהר

מטרת החלת מדיניות של דיור בר השגה היא לייצר לתושבים אפשרויות מגורים לטווח ארוך בעלויות נמוכות, בלי להתפשר על סטנדרט גבוה בעיר הגדולה. "במסגרת הפרויקט הזה יוגרלו דירות להשכרה במחירים מוזלים באזורים שונים בעיר", מסבירה זוהר, "הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך שלוש שנים עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות, כמו בעיריית תל אביב, בקריטריונים שתקבע מועצת העירייה. צריך לקדם פרויקט כמו בתל אביב כדי לשמור על צעירי העיר. אני מאמינה שהעירייה צריכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל ושהפרויקט כזה יתרום ליצירת שינוי במציאות הדיור בארץ, ואשמח לסייע בכל הכרוך בכך".

שרית מהרי, תושבת העיר ואמא לשניים, מספרת על הקושי לגור בשכירות ועל הרעיון המבורך בפרויקט כזה: "במשך השנים אני נודדת בין דירות להשכרה – אי אפשר לתלות תמונה בסלון, בעלי הבתים יכולים ברגע לפנות אותנו או להקפיץ את המחיר, ואין לנו מה לעשות בנדון. חוזים למספר שנים אין כי כל אחד עושה שכירות לשנה. כמה אפשר לנדוד בין בתים? אם ראש עיריית ראשון לציון יצליח להרים פרויקט כזה, זה יהיה הדבר המבורך ביותר".

יעקב חן, בן 35, גם הוא תושב העיר שנדד לפני שנה לרחובות, מספר ש"המחירים בראשון מאוד יקרים. התחתנתי לפני שנה וקצת, אני ואשתי חיפשנו דירת שלושה חדרים, אבל המחירים בשמים. עם כל האהבה לעיר שבה נולדתי, אינני יכול לאפשר סכומים כאלה. מצאנו בסופו של דבר ברחובות, בשכונה לא הכי טובה, דירה ענקית ומרכזית ב-3,000 שקל. בראשון יכולתי לגור בסכום כזה במרתף של יחידת דיור".

ואולם, לא כולם תומכים ברעיון. מוריה יצחק ישראלי, תושבת העיר, טוענת שכל אחד צריך לגור בתנאים שמצבו הכלכלי מאפשר. היא מספרת ש"יש לי ברוך ה' שמונה ילדים, בעלי עובד מלפנות בוקר ועד הערב ומעולם לא לקחנו מאף אחד שקל. אדם שלא יכול לשכור בעיר – שיעבור למקום שבו הוא כן יכול. פרויקט כזה נראה לי בזבוז כספים. יש איפה להשקיע את הכסף, לא חסר. לא בדיור. כל אדם שיחיה לפי יכולתו".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לזוג הצעיר היתה בהחלט מספיקה דירת 1-2 ח' ואו בדירת מרתף בשכ' זולה. גם בדירה כזו ובשכונה כזו יכולים לצמוח גאונים ועשירים בעתיד. זו לא בושה לחיות בצניעות. זו לא בושה לחסוך למען ערכים יותר חשובים שבחיים. אלא אם אתם זוג ערסים

  2. משפחה+1

    אנחנו זוג צעיר+1 עם משכורות מעל הממוצע במשק ומתקשים למצוא שכירות שתתאים לנו.
    אם לנו קשה, אז אפשר להניח שלזוג הממוצע זה כמעט בלתי אפשרי…
    האם ראשל"צ היא עיר ללא אופק למשפחות הצעירות?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר