פינוי בינוי רמת אליהו
שכונת רמת אליהו. צילום: דוברות העירייה

רמת אליהו: מכרז ל-155 דירות – כמה מהן לתושבי השכונה?

הדיירים שוויתרו על הבתים הישנים ברמת אליהו לטובת הבתים בשכונות החדשות ייכנסו אליהם בשיטת "מפתח תמורת מפתח"

פורסם בתאריך: 6.1.19 14:05

רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, יוצאת למכרז שני בפרויקט בינוי-פינוי-בינוי בשכונת רמת אליהו שבראשון לציון. המכרז הוא לבניית 155 יחידות דיור חדשות בקרקעות פנויות בשכונת נוריות החדשה.

על פי המכרז 48 מתוך הדירות שייבנו יוקצו לטובת דיירי שכונת רמת אליהו הנכללים בפרויקט, ובחרו לעבור לשכונת נוריות, מתוך השכונות החדשות שהוצעו להם: נחלת יהודה עילית, שכונת נוריות, מתחם ה-1,000 ושכונת רמת אליהו המתחדשת. לאלה שבחרו להישאר בשכונה יימצאו פתרונות ביניים עד לבנייה החדשה. הדיירים יקבלו את הדירות החדשות ללא כל עלות מצדם, ואת הזכויות על דירותיהן הישנות תקבל המדינה בעתיד, לצורך ההריסה והבנייה במתחם המתפנה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החברה הקבלנית שתזכה במכרז תיהנה מכך ששליש מהדירות שייבנו יסומנו כמכורות במחירי השוק החופשי. עבור 48 הדירות לתושבי השכונה, תקבל החברה מהמדינה תשלום מראש, על חשבון מחיר הקרקע, המהווה את סך שווי הדירות. סכום זה יקוזז במועד מכירת הקרקע לחברה, כאשר 70 אחוז מהדירות הנותרות יימכרו בשוק החופשי.

הפרויקט החדש שבנייתו תחל בקרוב, כולל ארבעה בנייני מגורים, בני 9-12 קומות, בסמוך לגן בעברית שבשכונת נווה זאב ולבית הספר מקיף י"ג, שבשכונת נווה הדרים, שכבר נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. השכונה החדשה תהיה מחוברת למרכז העיר בקו החום של הרכבת הקלה הנמצא בשלבי אישור, והבניינים בשכונה יהיו מחוברים למערכת האשפה חדשה – ללא מגע ידי אדם וללא מטרדי רעש וריח. צפי האכלוס המתוכנן הוא בעוד כשלוש שנים וחצי.

במהלך ברמת אליהו המדינה היא שמתנהלת מול הדיירים, בתיווך עיריית ראשון לציון, ללא מעורבות היזמים. זאת, בהובלת המינהלת העירונית שהוקמה לצורך הפרויקט הענק ברמת אליהו, שבראשו עומד דודו מנצור. בתום המכרז, לאחר בחירת החברה הקבלנית, תחל בניית המתחם החדש.

עד כה קיבלה המנהלת כתב הסכמה מיותר מ-1,000 בעלי דירות ושבעה בניינים שכבר שולבו במכרזים הראשונים לבנייה. בעלי הדירות בשבעת הבניינים חתמו על ההסכם עם המדינה לקראת חתימת חוזה עם הקבלן לקבלת הדירה החדשה. חברת אשדר, שזכתה במכרז לבניית שני בניינים ראשונים בשכונת נחלת יהודה מערב אליהן יעברו 61 משפחות מרמת אליהו בעוד כשלוש שנים, צפויה להתחיל בבנייה בקרוב.

"אנו מברכים על התקדמות המכרז ורואים בו ציון דרך חשוב בהתקדמותו של הפרויקט." אומר מנצור, "שכונת נוריות החדשה היא שכונה מודרנית ומתקדמת שתחובר ישירות למרכז העיר באמצעות הרכבת הקלה, ויהיו בה שטחי מסחר, מבנים ציבוריים ופארק. המשפחות מרמת אליהו שיעברו להתגורר בשכונה החדשה, יעברו אליה היישר מביתם הישן ברמת אליהו, המיועד להריסה, דבר שחוסך להם את הצורך לגור בשכירות, מעניק להם ביטחון – מפתח תמורת מפתח. רק ברגע שביתם החדש יהיה מוכן, ועם המעבר לדירה החדשה ימסרו את המפתח לביתם הישן.  גם לוח הזמנים הקצר למעבר הינו ללא תקדים בהשוואה לפרויקטים אחרים של פינוי בינוי".

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מסר: "ההחתמה הנעשית על-ידי המדינה מאפשרת הגברה של הוודאות והביטחון בקרב הדיירים, היכולים להיות סמוכים ובטוחים שיקבלו דירה טובה בהליך מוסדר היטב. זהו מנגנון שאנו מקווים להרחיב בפרויקטים של ההתחדשות העירונית, במטרה להאיץ תהליכים ולהסיר את חסמי ההחתמה אשר מקשים ומאריכים מאוד את התהליך".

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, הוסיף: "אנו מקדמים את נושא ההתחדשות העירונית בראשון לציון במלוא המרץ ושיתוף הפעולה הפורה עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מאוד מסייע. אני רואה חשיבות עצומה בשמירה על הצביון בשכונות ועל הזכות להעניק לתושבים שיפור באיכות החיים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב השכונה לשעבר

    רמת אליהו השכונה הכי מגעילה שיש אנשים יושנים במקלט משתלטים על הכניסה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר