הדמייה שכונת הנרקיסים
הדמייה של שכונת הנרקיסים שעתידה להבנות על שטח מחנה צריפין

סיפוח שטח מחנה צריפין לראשל"צ מוקפא

השטח שעליו עתידות להבנות שכונות חדשות ומבני ציבור ירד לעת עתה מסדר היום של ישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה

פורסם בתאריך: 16.10.18 13:46

תוכנית סיפוח חלק ממתחם 6 בצריפין לראשון לציון מוקפאת בשלב זה, לאחר שהורדה ברגע האחרון מסדר היום של ישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שנערכה בשבוע שעבר.

המתחם משתרע על שטח של 359 דונם שמיועד להקמת רובע תעסוקה ומסחר (כ-170 אלף מ"ר לצורך זה) וכן מבני ציבור, דיור מוגן (כ-15 אלף מ"ר, 250 יחידות דיור בגודל של עד 75 מ"ר ליחידה) ושטחי ציבור פתוחים.

השטח שמיועד לחלוקה בין ראשון לציון ובאר יעקב, נמצא מדרום לרחוב הרצוג, מצפון לבית החולים אסף הרופא וממערב לכביש 44. תוכנית הבינוי מדברת על בניינים בגובה של עד 10 קומות לאורך הצירים הראשיים, וכן הקמת פארק ושבילי אופניים. הפארק מיועד לחבר בין השכונות החדשות שיוקמו על שטחי צריפין (ביניהן הנרקיסים והנוריות) ובין ראשון לציון לבאר יעקב. בדיון קודם שנערך בחודש יוני בוועדת המשנה לרישוי ותכנון הוחלט כי העירייה תמליץ בפני הוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית בתנאי שמתן זכויות לדיור המוגן יותנה במתן זכויות לתעסוקה.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי "הנושא ירד מסדר היום מסיבות טכניות ויידון ככל הנראה בישיבתה הבאה של הוועדה המחוזית". יש לציין כי לפי לוחות הזמנים המופיעים במינהל התכנון עדיין לא נקבע מועד לישיבה הבאה, כאשר ועדה מחוזית מתכנסת בדרך כלל פעם אחת בחודש. הנושא הופיע בסדר היום של ישיבות הוועדה המחוזית גם בינואר ומאי 2018 אולם בשני המקרים לא עלה לדיון. תגובת מינהל התכנון תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר