פרויקט מגדלי צרפתי. הדמייה: וויופוינט
פרויקט מגדלי צרפתי. הדמייה: וויופוינט

מגדל של 40 קומות יוקם בלישנסקי – במקום 8 בתוכנית המקורית

ועדת המשנה לתכנון ורישוי של עיריית ראשון לציון אישרה הקמת מגדלי מגורים ומגדלי משרדים ברחבי ראשון לציון

פורסם בתאריך: 21.8.18 07:45

התוכנית להקמת שני מגדלים בגובה 24 קומות בשכונת הרקפות החדשה אושרה בשבוע שעבר בוועדת המשנה לתכנון ורישוי של עיריית ראשון לציון. המגדלים יוקמו בגוש 4246 על מגרשים ריקים אשר גובלים ברחובות רבי עקיבא, עזרא, נחמיה (בין שכונת כפר אריה לשיכוני המזרח) וכביש 4313 בקרבת באר יעקב.  


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תוכנית הבינוי כוללת 216 יחידות דיור בסך הכל (108 בבניין), כאשר האזור מוגדר כאזור מגורים ד', שבו אין הגבלה על כמות הדירות בקומה בודדת. כל אחד מהבניינים יכלול חניה תת קרקעית וחדר כושר בקומת הקרקע. הוועדה החליטה לא לאשר את "הקלת כחלון" (תוספת 20 אחוז לשטח הבנוי) מאחר שתמהיל הדירות אינו הולם אותה.

תוכנית נוספת שאושרה כוללת הקמת 3 בניינים של 9 קומות כ"א, ובסך הכל 78 יחידות דיור בגוש 4246 ברקפות. בבניינים אלה ייבנו גם 24 יחידות דיור קטנות, כלומר בשטח של עד 65 מ"ר, אשר מיועדות להשכרה.

בפינת הרחובות לישנסקי ולח"י ניתן היתר (בכפוף לאישורים מנת"ע – הרכבת הקלה) להקמת מגדל משרדים בן 40 קומות במקום 8 בתוכנית המקורית. תוכנית הבינוי קובעת כי לא תותר חנייה עילית וכי מדובר בפרויקט ראשון לחידוש אזור התעסוקה. לפיכך נדרשים היזמים להקים חניון תת קרקעי גדול עבור הציבור.

הוועדה אשררה (בגלל שינוי בבעלות על הקרקע) את ההיתר להריסה ובניית בניין של 7 קומות ברחוב האחים סמילצ'נסקי 19 בשכונת רמז, עם 12 יחידות דיור כולל דירות דופלקס, ו-16 חניות. דיירי הבניין ברחוב גבעתי 24 בשכונת רמב"ם קיבלו היתר בנייה לאחר שפג תוקפו של ההיתר הקודם משנת 2004.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר