הדמייה שכונת הנרקיסים
הדמייה של שכונת הנרקיסים שעתידה להבנות על שטח מחנה צריפין

"ישראלים חושבים שאפשר לקבל דירות זולות בסטנדרט גבוה"

הדירות בפרויקט שכונת נרקיסים החדשה מתעכבות, ובתחילת השבוע נפגשו הקבלנים עם מהנדס העיר, עיריית ראשל"צ: "העירייה עושה כל שניתן כדי לקדם את הבקשות להיתר במתחם"

פורסם בתאריך: 8.8.18 15:59

בתחילת השבוע נערכה פגישה בין נציגי הקבלנים למהנדס העיר בעניין שכונת הנרקיסים החדשה. מטרת הפגישה הייתה לזרז את הליכי מתן היתרי הבנייה בשכונה שתקום על השטחים שפונו ממחנה צריפין בצפון מזרח ראשון לציון, 2500 מתוך 4000 יחידות הדיור המתכננות מיועדות לזכאי "מחיר למשתכן".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


באחרונה שלחה חברת "אזורים" מכתב לדיירים הזכאים ובו נטען כי היתרי הבנייה לחמישה מגרשים (מעל 500 יחידות דיור) מתעכבים ויתקבלו רק ברבעון השלישי של 2019, תחילת 2020, ולכן יהיה עיכוב נוסף בהשלמת הפרויקט. גם חברות אחרות נמצאות במצב דומה.

התוכנית יצאה לדרך ב-2015 והיא כוללת דירות במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק, כמו דירת 3 חדרים ב-990 אלף שקל, ודירת 4 חדרים ב-1.15 מיליון שקל. זוכי ההגרלות פורסמו ב-2016, אבל מחלוקות משפטיות ועררים שהוגשו עדיין מעכבים את מתן היתרי הבנייה.

בפברואר השנה נדחה ערעור של תושבי שיכון המזרח על הבנייה ברחוב החצב, ובעירייה השיבו כי רחובות החצב והפיקוס יורחבו, ולכן תהיה הקלה בעומס התנועה (העתידי) ברחובות האלה. עיכוב נוסף נגרם בשל מחלוקת בין חברות הבנייה לעירייה בעניין "הדירות הכלואות" (כלומר דירות עם כיוון אוויר אחד) ומספר המעליות במגדלים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בדיון שנערך בחודש מרץ השנה לגבי הוראות הבינוי, הוחלט בין היתר לפסול תוכניות שהגישו היזמים וכללו 6 דירות בקומה וצמצום מספר המעליות בבניינים השונים. דיונים בין הקבלנים לעירייה הובילו לפשרות הנדסיות שונות, כל זאת בזמן שהזכאים ממתינים לדירות. יש לציין שתוצאות ההגרלה פורסמו עוד בטרם מתן היתרי הבנייה, והזוכים ציפו לקבלת מפתח לקראת סוף העשור הנוכחי.

 

 

"ישראלים חושבים שהם יכולים לקבל דירות זולות, כלומר עד 500 אלף שקל מתחת למחיר השוק, וגם בסטנדרטים גבוהים", אומר האדריכל אייל איצקין, שמעורב בכמה פרויקטים בנרקיסים, "לכן הוגשו עררים ודיירים ניסו לקבל יותר ממה שהחוק מחייב את החברות. 6 דירות בקומה אפשר למצוא במקומות רבים, כולל אפילו מגדלי שרונה בתל אביב, ושם המחיר אינו 12 אלף שקל למ"ר. כנ"ל לגבי הדרישה לשלושה כיווני אוויר. בסוף הגיעו לפשרות בין היזמים לעירייה. תחילת הבנייה, לאחר מתן ההיתרים, תלויה גם בבחירות לרשויות המקומיות בסוף אוקטובר ועלולה להתעכב בגללן".

מחברת "חנן מור" (בונה מעל 250 יחידות דיור בנרקיסים) נמסר: "אנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת קבלת היתרי הבנייה בשכונה החדשה ומיד עם אישור התוכניות על ידי הועדה ולאחר שנבצע הערכה מקצועית על מועד המסירה, נדאג מידית לעדכן את הדיירים בפרויקט. אנו בקבוצה רואים לנגד עינינו בראש ובראשונה את הלקוחות שלנו ונעשה ככל שניתן כדי לעדכן בהתקדמות הפרויקט

תגובת עיריית ראשון לציון: " בפגישה הועלו מספר סוגיות בנוגע לקידום הבקשות להיתר.הובהר שוב על ידי מהנדס העיר כי העירייה עושה כל שניתן כדי לקדם את הבקשות להיתר במתחם וכי בקשות שיוגשו על פי ההסכמות שהושגו עם הועדה המקומית קודמו תוך זירוז מרבי של ההליכים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר