שכונת שער הים לא תיפגע (צילום: ויקיפדיה)

איך יראה המרכז מסחרי חדש שיוקם בשער הים?

למרות התנגדות תושבים אישרה העירייה הקמת מרכז מסחרי חדש בשכונת שער הים במערב העיר. בתכנון: שטחי מסחר וחניון

פורסם בתאריך: 19.3.18 09:45

ועדת המשנה לתכנון ורישוי של עיריית ראשון לציון דחתה לפני מספר ימים את ההתנגדויות שהוגשו כנגד הרחבת המרכז המסחרי המתוכנן של שכונת שער הים במערב העיר. המרכז יוקם בשטח שבין הרחובות אח"י בת גלים, אח"י דקר והשייטת, שטח בו קיים כיום חניון ציבורי גדול וישתרע על פני 1,584 מ"ר.

השינויים המרכזיים שאושרו הם שינוי בקווי הבניין ובניית שלוש קומות במקום השתיים שתוכננו במקור. כמו כן הועברו שטחי מסחר בין הקומות ונקבעה זיקת הנאה (שטחים פתוחים לציבור). דיירי אחד הבניינים ברחוב השייטת הגישו התנגדויות, ורובן נדחו. התנגדות שהתקבלה באופן חלקי הייתה בעניין הטענה שאין הצדקה תכנונית לקומת מסחר שלישית, ולכן נקבע שתיבנה קומה חלקית עם שתי "קוביות" בצדדים ויחול איסור על הרחבת שטחי המסחר לקומה שלמה. כמו כן הוחלט לקבוע באופן מוגדר ומחייב את שטחי השירות (כלומר ממ"ד, מחסן, חנייה וכו') בכל קומה ולא להתיר ניוד שלהם.

 

 

בהחלטה צוין שהתוכנית אושרה גם בוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף). המתנגדים טענו שהוועדה כלל אינה מוסמכת לאשר את הבנייה אשר עומדת בניגוד לתוכנית המתאר הכוללנית, אבל בהחלטה צוין כי לפי החוק, ועדה מקומית רשאית לאשר תוכנית שהופקדה לפני הפקדת תוכנית רחבה יותר, וכי הוועדה המחוזית נתנה אור ירוק לדיון שהתקיים.

עיקר טענות התושבים התייחסו לעומסי התנועה שיגרמו במקום, אך ועדת המשנה הפריכה את טענות המתנגדים, בנימוק שבסמוך יוקם חניון וההשפעה על העומסים תהיה שולית. טענה מרכזית אחרת של המתנגדים עסקה בהסתרת הים ופגיעה בנוף, אך גם זו הופרכה לאחר שהתברר שהמבנה החדש יהיה צר וארוך, יוקם בכיוון מזרח- מערב ולא יהיה מקביל לחוף, וכן לא יהיה בקו ראשון לחוף ותוספת הקומה השלישית החלקית לא תשנה כמעט את  הנוף הנשקף ממגדלי השכונה.

המקום בו יוקם המרכז המסחרי החדש בשכונת שער הים. כיום מאכלס בעיקר מגרשי חניה גדולים (צילום: גוגל מפות)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר