הרצאה ד"ר נמרוד לוי שבוע הבריאות

שבוע הבריאות בראשון לציון: כיצד מתמודדים עם הצפת המידע הרפואי באינטרנט?

האם הפסקנו לסמוך על עצמנו ועל הרופאים בעידן הדיגיטלי? והאם "רפואת גוגל" גורמת לחרדות? הרצאתו של ד"ר נמרוד לוי על רפואת גוף ונפש במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל. בימים הקרובים: בין פייק ניוז לפייק דיאטה ועל הקשר בין מסכים לבעיות אורתופדיות

פורסם בתאריך: 19.11.19 12:39

שבוע הבריאות של ערי ישראל בראשון לציון: אמש (שני) התקיימה הרצאתו המרתקת של ד"ר נמרוד לוי, מומחה ברפואת המשפחה, מבוגרים וילדים ממרכז בריאות עשרת, בנושא השפעות עידן הדיגיטל על צריכת שירותי הרפואה, תחת הכותרת: "רפואת גוף ונפש בעולם הדיגיטלי".

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן  ולהרשמה חינם, לחצו כאן.

ההרצאה מתוך סדרת הרצאות על הבר בנושא רפואה ובריאות בעידן הדיגיטל, במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף כללית, במהלך כל השבוע (17-21 בנובמבר). עשרות מומחי ורופאי כללית יגיעו למפגשים הפתוחים לקהל הרחב, ויציגו נושאים שיעסקו במגוון תחומים רפואיים המושפעים מהשינויים הטכנולוגיים של העידן החדש ורלוונטיים לכל הגילאים, מינקות ועד זקנה.

עוד בשבוע הבריאות בראשון לציון: היום, שלישי, בשעה 20:00 תתקיים בשושנה ג'ונסון הרצאתה של דנה גלעד, תזונאית קלינית בבית החולים קפלן, אשר תעסוק בכל האמת והמיתוסים על תזונה ודיאטה בעידן הרשתות החברתיות. מחר, רביעי ב-20:00 תתקיים הרצאתו של ד"ר אמיר אורון, אורתופד וכירורג כף יד בכיר מבית החולים קפלן, אשר תעסוק בהשלכות כיצד החשיפה למסכים משפיעה על הילדים. לפרטים ולהרשמה לחצו כאן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בהרצאתו אמש הסביר ד"ר לוי על השפעות עידן הדיגיטל על צריכת שירותי הרפואה שלנו, ושאל את הקהל: "איך אנו יודעים שאנו בריאים, האם תוצאות בדיקות דם טובות הם בהכרח אינדיקציה למצב בריאותי תקין?".

 

שבוע הבריאות הרצאה ד"ר נמרוד לוי

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

בשנים אחרונות, השימוש באמצעים דיגיטליים על מנת לקבל מענה רפואי, הלך וגבר, ורבים מזמינים תור לרופאים באמצעות אתרי האינטרנט של קופות החולים. לצד היתרונות של פרקטיות וחיסכון בזמן, קיימים גם חסרונות לקלות הדיגיטלית. כך, למשל, השימוש הגובר באינטרנט, מביא רבים להשתמש במידע שנלקח מתוך הרשת כדי לאבחן בעיות. אותו מידע לרוב אינו מהימן ולעתים אף מחריף את היקף הדאגה והחרדה בקרב המטופלים.

"בעבר כשהיינו חולים לא רצנו ישר לרופא", אמר ד"ר לוי. "היינו משתמשים בחומץ כדי להוריד חום, בתרופות סבתא ואופטלגין היה התרופה לכל, היום למרות שתוחלת החיים עלתה, אנשים רצים לרופא על כל דבר קטן, יש חרדה מתמדת, והטכנולוגיה שנכנסה לחיינו הביאה מצד אחד פחות תחלואה ומצד שני הצפת מידע שהביא עמו גם חרדות רבות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

לוי תיאר כיצד מהפכת הדיגיטל הפכה את המידע הרפואי לנגיש יותר, נוח ומהיר, וכך גם הידענות של המטופלים שהופכת וגדלה. אך לצד זה יש גם המון מידע שגוי ברשת וצריך לדעת לסנן אותו. "יש מטופלים שמגיעים לרופא כבר עם הפתרון, לאחר שחיפשו באינטרנט, ולפעמים הם גם הולכים לטיפולים מיותרים שלא תמיד משרתים אותם, שפע המידע מביא איתו הרבה סיבוכים, אנשים קוראים באינטרנרט דברים שאינם נכונים או מטעים, שנכתבים לא על ידי רופאים מוסמכים. עם המידע השגוי הם מגיעים לרופא ודורשים ממנו בדיקות – ואז מתחיל לחץ נוראי", מסביר ד"ר לוי ומוסיף, "זה גורם גם לירידה שיש באמון ברופאים ויוצר בלבול אצל המטופל – וכל אלו מובילים למחלה הקשה ביותר של המאה ה-21 – החרדה.

"בריאות על פי הרמב"ם: בולם רוגזו יפחית אוכלו ויגביר תנועתו", הוסיף ד"ר לוי. "לפי ארגון הבריאות העולמי משנת 1995 בריאות היא מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית מושלמת, לא רק היעדר מחלה או חולי. אנחנו הפסקנו לסמוך על עצמנו", סיכם ד"ר לוי. "הגוף שלנו חכם, הוא יודע לסמן לנו דברים והתפקיד של הרופא הוא לעזור לנו ולכוון".

למועדי כל ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

ההרצאות שיעניקו מידע וכלים מעשיים לאורח חיים בריא יותר, יהיו פתוחות לקהל הרחב ומותנות בהרשמה מראש.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר