שבוע הבריאות בראשון לציון: עשרות שמעו מקרוב על האמת ומיתוסים סביב החיסונים

מאיפה נולד המיתוס על הקשר בין אוטיזם לבין החיסון המשולש? שירי שרמן, מנהלת סיעוד במרפאת כללית בקריית ראשון, העניקה הרצאה מרתקת שפתחה את שבוע הבריאות של ערי ישראל

פורסם בתאריך: 18.11.19 12:54

אמש (ראשון) נפתח בראשון לציון שבוע הבריאות של ערי ישראל, ביוזמה משותפת של רשת שוקן וכללית, שבמסגרתה מומחים ורופאים מטעם כללית מעניקים עשרות הרצאות בכל רחבי הארץ בנושאים הנוגעים לבריאות ואורח חיים בעידן החדש. בכל ערב הרצאה בבר שושנה ג'ונסון, על הקשר בין הפרעות קשב, היחסים בתוך המשפחה ותזונה ודיאטות לבין העידן החדש.  


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יריית הפתיחה בראשון לציון הייתה ההרצאה בנושא "כל האמת על חיסונים – כיצד תזהו מידע שגוי ברשת", אליה הגיעו גם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, יו"ר ועד ההורים לשעבר אבי צרף, ואיריס חזן מנהלת פורום בימת התושבים. את הערב פתחה נטלי אברהמי, דוברת כללית, שברכה את המשתתפים. מיד אחריה עלתה שירי שרמן, מנהלת סיעוד במרפאת כללית בקריית ראשון, עם הרצאתה בנושא האמת והמיתוסים בנושא חיסונים בעידן הרשתות החברתיות.

הערב (שני) ולאורך כל השבוע יתקיימו בראשון לציון הרצאות בנושאי רפואת גוף ונפש בעולם דיגיטלי, האמת והמיתוסים על תזונה ודיאטה בעידן הדיגיטלי ועל הקשר בין שימוש במסכים ניידים לבין בעיות אורתופדיות.

לפרטים והרשמה חינם לחצו כאן

"חיסונים הם אחת המתנות שהרפואה נתנה לנו", פתחה שרמן את הרצאתה, "אם בעבר לא היו חיסונים, הרי שהיום החיסונים מגנים עלינו כאנשים פרטים וכקהילה וזה גורם לעלייה ברמת החיים ובתוחלת החיים. בזריקה פשוטה אנו מגנים על עצמנו ועל הסובבים אותנו, והעובדה לכך היא שהתחלואה ירדה ב-97 אחוז".

שרמן דיברה על החשש של אנשים מפני חיסונים, שנגרם לא אחת ממידע לא מהימן שנמצא ברשת. שרמן השתמשה בדוגמה "הקלאסית" על המחקר של ד"ר אנדרו וייקפילד, חוקר בריטי שטען כי ישנו קשר בין אוטיזם לבין מתן "חיסון משולש", הניתן עד גיל שנה. הפרסום יצר הד גדול שבעקבותיו הורים רבים לא חיסנו את ילדיהם ואלה לקו במחלות. מיתוס שנשמר עד היום, על אף שהוכח כי מדובר במחקר שיקרי שהוקע על ידי הקהילה הרפואית.

"המאפיינים להתנגדות לחיסונים הם לא פעם האשמות שווא", הסבירה שרמן, "קונספירציות על הממשלה ועוד. מנגד, ההשלכות של הסירוב לחיסונים הן הרות גורל. לפרט הלא מחוסן יש אחריות כלפי הסביבה וסירוב חיסון מגדיל את הסיכון להתפרצויות של מחלות. בחצבת, לדוגמא, מי שלא מתחסן יכול לקבל נזק מוחי. לכולנו המחויבות לבריאות הציבור והקהילה".

הקהל שהגיע להרצאה לא נשאר אדיש לנושא, ושאלות רבות נשאלו בסיום הערב. גם הערב ובימים הקרובים יתקיימו הרצאות נוספות ומרתקות בבר שושנה ג'נסון, בנושאים: גוף ונפש בעולם הדיגיטלי, פייק ניוז ודיאטה, והקשר בין שימוש בממסכים ניידים לבעיות אורטופדיות.

.למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר