מימין לשמאל: המיילדת דסי, רוחמה גטהון והמיילדת מירב. דוברות קפלן
מימין לשמאל: המיילדת דסי, רוחמה גטהון והמיילדת מירב. דוברות קפלן

חיים חדשים: בצל האזעקות ילדה רוחמה את התינוקת הראשונה של קפלן ל-2024

רוחמה גטהון הגיעה הלילה לקפלן כשהיא מקווה ללידה רגילה, לאחר שהלידה הקודמת הסתיימה בניתוח חירום. ולא, היא לא תכננה ללדת ביום הראשון של השנה החדשה שברקע אזעקות

פורסם בתאריך: 1.1.24 09:46

התינוקות הראשונים לשנת 2024 במרכז הרפואי קפלן נולדו בצל אזעקות: רוחמה גטהון, בת 31 מגדרה, הגיעה הלילה (בין ראשון לשני) לחדר לידה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ללידתה השנייה, כשהיא מקווה לעבור לידה רגילה, לאחר שהלידה הקודמת הסתיימה בניתוח חירום קיסרי. אבל היא לא תכננה ללדת דווקא ביום הראשון של השנה החדשה, וכשברקע אזעקות.

רוחמה מספרת: "בלידה הראשונה עברתי ניתוח קיסרי חירום בגלל מצג עכוז בפתיחה מלאה, ובלידה השנייה רציתי לידה רגילה. פחדתי מכל התהליך בדרך, מהאפידורל, מהאפשרות לקרע ברחם בגלל הקיסרי, ובעיקר לעבור שוב ניתוח קיסרי חירום. במיון במרכז הרפואי קפלן קיבלו אותי מהממם גם הרופאים וגם המיילדות, וגם קיבלתי הסבר על תהליך לידה רגילה ועל הסיכונים האפשריים בעקבות הניתוח הקיסרי שעברתי".

רוחמה התקבלה לחדר לידה, שם היא פגשה את המיילדת דסי אדלה: "פחדתי לקבל אפידורל, אבל אחרי הסבר מעמיק של המיילדת דסי החלטתי בכל זאת לקבל אפידורל, והמרדים הגיע ממש תוך כמה דקות, הוא נתן לי להרגיש בנוח ועבר חלק".

ואז זה הגיע: רוחמה ילדה בשעה 02:25 בת במשקל 2.778 ק״ג. עוד לפני כן היו רגעים לא פשוטים. בדיוק בחצות, בעודה בחדר לידה, נשמעה ברחובות אזעקה, והמיילדות דסי ומירב סייעו לה להגיע למרחב מוגן. "הייתי רגועה,  המיילדות דסי ומירב היו איתי וזה נתן לי הרגשה טובה ותומכת", סיפרה רוחמה. "תוך שעתיים הגעתי לפתיחה מלאה ובמהלך הלידה דסי נתנה לי הרגשה של ביטחון ואכפתיות, והייתה לי חוויית לידה מדהימה".

המיילדת מירב שער אמרה: "חדר לידה הוא תמיד מקום מרגש, ובתקופה הזו של המלחמה אפילו יותר. העובדה שגם במהלך במלחמה ואחרי כל מה שקרה מאז השבעה באוקטובר אנחנו ממשיכות לקבל פה לידות, היא ניצחון הרוח של העם היהודי. אני מאחלת לכולנו ששנת 2024 תהיה שנה שקטה יותר, שתביא עימה שלווה לעם ישראל, והרבה תינוקות חדשים שיגדלו לעולם טוב יותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר