כך תועדה הלילה הכנסת מיטות אשפוז לחולי קורונה לביה"ח בראשון לציון

בראשון לציון זועמים. הבוקר במהלך סיור עם ח"כ יאיר לפיד, קרא רז קינסטליך לראש הממשלה להגיע לבית החולים ולמצוא פתרון לתושבי העיר

פורסם בתאריך: 20.2.20 10:05

 

"כמו גנבים בלילה", כך מגיבים בעיריית ראשון לציון להכנסת מיטות אשפוז עבור חולי קורונה למרכז הגריאטרי בראשון לציון. זאת, למרות קביעת בית המשפט כי יש להקפיא את ההכנות במקום, ולהידבר עם העירייה כדי להגיע להסכמות בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הלילה (חמישי) יום לאחר קביעת בית משפט השלום, בעקבות העתירה שהגישה עיריית ראשון לציון, תועדו משאיות פורקות מיטות אשפוז בבית החולים הגריאטרי בראשון לציון. זאת, כך טוענים בעיריית ראשון לציון, תוך ביזוי בית המשפט וסיכון חייהם של 80 קשישים המאושפזים במקום.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, תקף את שר הבריאות יעקב ליצמן ואמר: "בדרך לוועדת החקירה הבאה, הוא מפקיר את חיי של הקשישים והתושבים ומצפצף על בית המשפט".

"מלבן הוא מרכז גריאטרי", מוסיף קינסטליך, "לא נאפשר להביא חולים לטיפול במרכז שאינו רפואי, תוך סיכון חייהם של קשישים, בהם ניצולי שואה".

כך תועדה הכנסת מיטות האשפוז:

 

כאמור, בהחלטה בעתירה הדחופה שהגישה עיריית ראשון לציון לבית משפט השלום, דרש השופט ממשרד הבריאות להידבר עם עיריית ראשון לציון על הקפאת המצב במרכז הגריאטרי "מלבן" בראשון לציון עד להכרעה בהליך המשפטי. משרד הבריאות התחייב בתשובתו לבית המשפט כי שימוש בבית החולים כזה ייעשה רק במקרה קיצון, כאשר יהיו בישראל יותר מ-1,200 חולי קורונה.

צילום: אלעד גוטמן

בנוסף, במסגרת המאבק התקיים הבוקר סיור במקום בהשתתפות חברי הכנסת מכחול לבן, יאיר לפיד וקארין אלהרר, יחד עם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך ומנכ"ל העירייה, דודי גיל. אלא שלטענת גורמים בעיריית ראשון לא ניתן לראש העירייה להיכנס למקום, ככול הנראה בהוראות מנכ"ל משרד הבריאות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעירייה טוענים כי משרד הבריאות פועל בניגוד להחלטת בית משפט השלום בעיר, שקבע כי יש להקפיא את ההכנות לצורך הפיכת בית החולים הגריאטרי לכזה שקולט חולי קורונה. זאת, לאחר שבמהלך הלילה תועדה פריקת מיטות אשפוז לבית החולים.

"אין גבול לחלטוריזם המסוכן של הממשלה הזאת", אמר ח"כ לפיד במהלך סיורו, "הם רוצים לשים חולי קורונה באזור הכי מאוכלס במדינת ישראל במקום שאין בו אפילו בידוד, ותושבי ראשון גם לא יוכלו לברוח מפה מפני שהממשלה הזאת גם ביטלה להם את הרכבת מהבית חולים. אז הם יהיו תקועים פה, חולי קורונה, במקום לעשות את מה שעושים בכל מקום בעולם: הקמת בית חולים שדה עם בידוד במקום בלי אוכלוסייה, בלי ילדים, בלי קאנטרי ממול ובלי קשישים גריאטריים תקועים באותו המקום".

קינסטליך קרא לנתניהו להגיע למקום, והוסיף: "המהלך של משרד הבריאות מסכן את האוכלוסייה הקשישה ב"מלבן", הופך אותה לזירת ניסויים מסוכנים ומבזה את החלטת בית המשפט. מעניין שבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק לא מופיע ברשימת המוסדות המיועדים לקלוט חולי קורונה".

בתגובה לדברים נמסר ממשרד הבריאות: "משרד הבריאות נערך לפי תרחיש עבודה שבו ישנו חולה קורונה בישראל. לשם כך המערכת משמישה את כל המתקנים הייעודיים שלה (ולא רק מלבן בראשון לציון) המשרד פועל אך ורק לפי החוק".

עוד נמסר כי "עיריית ראשון לציון אכן ביקשה צו מניעה. בית המשפט לא קיבל את הבקשה ולכן אין צו מניעה. המדינה הבהירה לבית המשפט שהכנסת המיטות הן אך ורק כחלק מההיערכות למקרה של מצב חירום לאומי בעניין נגיף הקורונה. יש לציין שעד כה אין חולה קורונה מאומת בישראל וכאשר יהיה הם יאושפזו על פי פריסה גיאוגרפית ייעודית ולפי תכניות עבודה סדורות ובהתאם לצרכים שיידרשו באותה העת, לרבות בראשון לציון ולפי הצורך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ש.

    ולמה ליצמן לא מקים מקומות לשעת הצורך באזורי דתיים הרי למשל בירושלים י מספר בתי חולים ובתי אבות לא רק בראשון שהמקום לא מבודד מולו יש קאנטרי שאנשים מהסביבה שלמו מיטב כספם בכדי להיות חברים בו ואז לא יכלו להגיע לשם. בכל העולם עושים במקום מבודד ומוגן ולא בתוך עיר הרביעית בגודלה בארץ.

  2. אילן

    אדון ראש העיר היקר אמרת שתחסום את הכניסה
    עם משאית אשפה,זה רעיון מעולה בבקשה תחסום
    אסור שהנגיף יהיה קרוב כל כך למקום מיושב
    בבתי ספר ובגני ילדים.רק תגיד לנו מתי להגיע ונגיע
    להפגין שם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר