קורונה מלבן ראשון לציון
הפגנה נגד אשפוז חולי קורונה במלבן

הפגנה נגד הפיכת "מלבן" בראשון לציון לבית חולים לחולי קורונה: "מסכנים את חיינו"

בראשון לציון יוצאים למאבק נגד כוונת במשרד הבריאות להפוך את בית החולים הגריאטרי לבית חולים לחולי קורונה. ראש העירייה למפגינים: "שוקלים עתירה. אנחנו לא החצר האחורית"

פורסם בתאריך: 8.2.20 18:45

סערה בראשון לציון בעקבות כוונת משרד הבריאות להפוך את המוסד הגריאטרי מלבן לבית החולים לחולי קורונה, כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון". הערב (מוצאי שבת) יצאו תושבים מראשון לציון להפגין נגד תוכנית משרד הבריאות. ראש העירייה, רז קינסטליך וחברי מועצה צפויים הצטרפו למפגינים. קינסטליך אף מסר למפגינים כי העירייה תיאבק ואף תשקול עתירה לבית המשפט נגד כוונת משרד הבריאות. צפו:

"נחסום בגופנו את הבאת החולים בקורונה לראשון לציון. לא ניתן לזה לקרות", אומרת הפעילה החברתית, בובה לוי, שיזמה יחד עם יפעת גיקוביץ מהנהגת ההורים הפגנה בכניסה לבית החולים הגריאטרי מלבן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ביום חמישי הופתע ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, לגלות שבמשרד הבריאות מתכננים לשקם חולי קורונה בבית החולים הגריאטרי שנמצא בסכנת סגירה בעקבות מחלוקת בין העירייה למשרד הבריאות.

המחלוקת סביב חוב של 35 מיליון שקל של משרד הבריאות לעיריית ראשון לציון, טרם יושבה ומעמידה בסכנה את המשך פעילותו של בית החולים הגריאטרי היחיד בראשון לציון. כעת, בעיריית ראשון לציון נאלצים להתמודד עם חזית נוספת: בבית החולים מלבן, שנמצא באחריות משרד הבריאות, נערכים לקליטת חולים שנדבקו בנגיף ה"קורונה", ולאשפזם בבידוד, כאשר במקום עדין שוהים קשישים, חלקם סיעודיים.

קינסטליך הבהיר את התנגדותו במכתב ששלח למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "אני רואה בחומרה את ההחלטה התמוהה ודורש לבטלה לאלתר. לא אתן ידי לפגיעה באוכלוסיית הקשישים הזקוקה לטיפול הראוי ביותר", כתב קינסטליך.

צפו במפגינים:

 

בהמשך ציין כי "צר לי שדווקא בתקופה רגישה זו שאנו נמצאים בתהליך גישור, לטובת מציאת פתרון להמשך תפעול בית החולים הגריאטרי, אתם בוחרים להעביר את המטופלים ומשפחותיהם טלטלה נוספת שתסכן את חייהם".

בסיום מכתבו מבהיר קינסטליך כי "ככל ולא תחזרו בכם מהחלטתכם, עיריית ראשון לציון תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בהחלטתכם האומללה".

ממשרד הבריאות נמסר בעקבות הדברים כי "עד כה נגיף הקורונה לא הגיע לישראל, אבל הנחת העבודה של המערכת לעבוד כאילו הוא כן. על כן משרד הבריאות מכין את מלבן ראשון לציון לחולי קורונה פוטנציאלים. בימים האחרונים המוסד נמצא בהכנות, ויש קבלן בשטח להכנה של המקום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לוי וגיקוביץ קיבלו את תמיכתו של קינסטליך לקיום ההפגנה. "יש לנו תמיכה מראש העירייה ומחברי המועצה", אומרת לוי, "לא ניתן להם להיכנס, אנחנו לא רוצים להביא את הסכנה אלינו. למה לא בונים בית חולים לאזורים לא מיושבים? אם מתחילים להכין את המקום כנראה שיש בארץ חולי קורונה. יש כאן גם עניין פוליטי, בעקבות המחלוקת הכספית עם העירייה. לוקחים את תושבי העיר כבני ערובה. אני קוראת לכולם להצטרף אלינו ולעצור את הבשורה הרעה הזו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו נשלם בבריאותינו ואולי בחיינו על חוסר ניסיונו הפוליטי של ראש העיר שלנו. הם לא היו מעזים לשים בלב שכונה עירונית צפופה בעיר אחרת חולים. יש איזורים רבים מבודדים בארץ – למה בלב אחת הערים הכי צפופות? כי רז הוא טירון פוליטי שאיש אינו חייב לו דבר

  2. תושבים מודאגים

    מחזקים את ידי המתנגדים לסיכון תושבי ראשון לציון! אבסורד למקם את הסכנה ממש בפתח ביתינו!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר