צילום: Tero Vesalainen / shutterstock.com

"החורף והחיסונים הגיעו באיחור השנה": מה עליכם לעשות במקרה של שפעת?

ד"ר רועי גרוסו, מומחה ברפואת משפחה בשרותי בריאות כללית ראשון לציון וסגן מנהל הרפואי של מחוז מרכז, מסביר מדוע פרצה בימים האחרונים מחלת השפעת ומתי צפוי הגל לחלוף

פורסם בתאריך: 26.12.19 14:30

החורף הגיע במלוא עוצמתו, לצד מזג האוויר הסוער שהחל אתמול (רביעי) וצפוי להימשך כל סוף השבוע, אירעו שלושה מקרי מוות כתוצאה ממחלת השפעת, של צעיר בן 19, נערה בת 14 ופעוטה בת שנה וחצי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ד"ר רועי גרוסו, מומחה ברפואת משפחה בשרותי בריאות כללית ראשון לציון וסגן מנהל הרפואי של מחוז מרכז, אומר כי "החיסונים הגיעו השנה באיחור, הם יוצרו באיחור וניתנו לאנשים באיחור".

הוא מסביר כי "מהרגע שאנו מקבלים את החיסונים ושולחים אותם למרפאות ועד שאנו מזריקים אותם ושהם מוחדרים לגוף מבחינה פיזיולוגית, השפעת כבר הייתה בשלבים מתקדמים".

"בנוסף, השפעת פוגעת בעיקר באנשים מדוכאי חיסון עם מערכת חיסון ירודה, כמו קשישים, ילדים, חולי סכרת, מושתלי איברים, חולים אונקולוגים ועוד ולכן אנו רואים שרוב הנפגעים הם הקצוות ורוב המאמצים שלנו הם לחסן אותם ראשונים".

ד"ר גרוסו מסביר כי השפעת כוללת מספר זנים של וירוסים. "אנו לא תמיד יודעים איזה וירוס יהיה דומיננטי יותר באותה שנה", הוא אומר, "לכן יכול להיות שהמטופל שנדבק למרות שקיבל חיסון ואין ערבון שלא יקבל את מחלת השפעת".

כיצד הווירוס תוקף?

"ברגע שהווירוס נכנס לדם הוא יודע לבצע שינוי במערכת החיסון, ולהפוך אותנו להרבה יותר פגיעים ובעקבותיהם לפתח דלקת ריאות ופגיעה רב מערכתית. ישנו דבר נוסף, כשרמת הווירוס גבוהה מאוד הוא בעצמו יודע לגרום ישירות להלך דם שמתבטא בקוצר נשימה, נפילת לחץ דם, הפרעות קוצב, שינוי תמונת המעבדה של המטופל וקריסת מערכות כללית".

מתי אתה מציע לפנות לבית חולים?

"כל החמרה במצב של מטופל שנבדק אצל רופא וקיבל הנחיה, צריך להגיע ולהיבדק בהקדם. אני, כרופא משפחה, מנחה את המטופלים מתי לחזור, במידה שהתחושה הכללית מחמירה באופן משמעותי, וישנה נפילה של לחץ דם והפרעות קצב. חשוב לזכור שלא כל שיעול וחום זה שפעת".

מה לעשות אם אחד מבני הבית חולה?

"יש להשאיר חלון פתוח לאוורור, לא להגיע במגע ישיר עם האדם שחולה, כל שיעול במקרה כזה יכול לדבק. חשוב לשמור על מנוחה בבית, לא לשלוח ילדים חולים למוסדות חינוכיים כי זה מדבק מאוד".

מתי להערכתך תהיה הפוגה מהשפעת?

"התחלנו כבר לחסן אז אנחנו מקווים שהתחלואה תרד במהלך החודש והחודש הבא. החורף הגיע באיחור השנה וגם החיסונים הגיעו באיחור. אנחנו מקווים לראות ירידה בעקבות החיסונים שניתנו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר