מכשיר דפברילטור
צילום: Mastershots4K / Shutterstock.com

למה עדיין לא הוצבו בבתי הספר מכשירי דפיברילטור מצילי חיים?

החל ממרץ 2019 יצאה הנחיה על פי חוק, להציב את המכשירים בכל מוסדות החינוך והמבנים הציבוריים בעיר, אך בפועל לא נעשה דבר. העירייה: "הנושא ידוע ונמצא בימים אלו במכרז"

פורסם בתאריך: 23.10.19 12:14

במרץ האחרון הועברה הצעת חוק, לפיה בכל בית ספר יוצב מכשיר דפיברילטור, שיכול להציל חיים במקרה של סכנה ממשית. אלא שעל פי בדיקת ה"שקמה ראשון לציון", במוסדות החינוך בעיר עדיין לא יושמה בפועל ההנחיה החדשה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החוק, שיצא לפני כשנתיים, כלל הצבת מכשיר דפיברילטור במקום ציבורי שבו 500 איש ומעלה, כאשר מקומות אלה כוללים קניונים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, שדות תעופה, מקומות עבודה ומוסדות להשכלה על תיכונית, והחל ממרץ 2019 היה להיות מיושם בפועל בכל מוסדות החינוך בישראל.

דפיברילטור הוא מכשיר המחזיק קצב לב לפעולה סדירה, על ידי מתן שוק חשמלי ללב, באמצעות שתי אלקטרודות שמצמידים לגוף החולה.

 

בוועד ההורים המקומי בראשון לציון הביעו תרעומת על הנושא. אחד מחברי הוועד אמר ל"השקמה" כי "במידה והחוק לא יושם, נשקול ליזום מהלכים. לא הגיוני שיש חוק ובעירייה דורסים אותו ולא מיישמים אותו".

לדבריו, "מדובר במכשיר מציל חיים ובמקרה של אסון הוא ממש יכול לעזור ולעצור את האסון הבא, ולכן לא יכול להיות ששנת הלימודים נפתחה ובבתי הספר עדיין לא הוצבו המכשירים".

אותו חבר ועד ההורים הוסיף כי מדובר בנושא בחשיבות עליונה. "נודע לנו על לא מעט מקרים, שבהם נזקקו למכשיר כזה וכי חיי אדם קופחו בגלל שלא היה דפיברילטור בהישג יד.

"אף אחד לא רוצה להיות חתום על האסון הבא ומוטב למנוע אותו מבעוד מועד", הוסיף.

יו"ר ועד ההורים רוני עקירב מסר בתגובה: "מבדיקתי בשנה שעברה מול עיריית ראשון לציון, הובטח לי שבמהלך שנת הלימודים תש"פ יוכנסו המכשירים לכל בתי הספר. כולי תקווה שמהלך זה אכן יתבצע ממש במהלך השבועות הקרובים וזאת כפי שנדרש ועוגן בחקיקה ארצית".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הנושא ידוע ונמצא בימים אלו במכרז. העירייה הקצתה תקציב לרכישת מכשירים לכל מוסדות החינוך בעיר, גם אלה שבהם פחות מ-500 תלמידים. נוסיף ונציין כי לאחרונה הציבה העירייה יחד עם מד"א מכשירים בהיכל התרבות, החי כיף והגן בעברית ובקרוב במקומות נוספים".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר