אימהות שמסרבות לחסן את ילדיהן: "יש מצב של הסתה נגדנו"

על רקע התפרצות החצבת אימהות שמסרבות לחסן את ילדיהן טוענות ליחס מפלה ומבזה. במקביל, נערכים בראשון לציון למתן חיסונים: כל הפרטים

פורסם בתאריך: 8.11.18 13:53

בעקבות התפרצות מגפת החצבת, התעורר ויכוח בנוגע למתן חיסונים גם בין אימהות מראשון לציון.

אם לשלושה מראשון לציון, שבחרה לא לחסן את ילדיה, מספרת: "השבוע הייתה יום הולדת לילדה בגן ואנחנו לא הגענו. אמא אחרת דיברה עלינו כשלא היינו. היא אמרה שכדאי להתרחק מהבן שלי כי הוא לא מחוסן. גורמים לבן שלי לגדול אחרת, להיות נבדל ושונה. הוא לא מקורר, לא מצונן, זה הילד האחרון בעולם שכדאי להתרחק ממנו. הורים היום שולחים ילדים עם חום לגן כי הם מפחדים לאבד יום עבודה, מזה צריך לפחד ולא מילד לא מחוסן שמגיע לגן".

לפי נתוני משרד הבריאות יש כ-17 חולים בחצבת באזור ראשון לציון, השייכת לנפת רחובות יחד עם יישובים נוספים, בהם רחובות, גדרה, מזכרת בתיה, קרית עקרון ועוד. מחלת החצבת היא המחלה זיהומית מדבקת, כאשר בחלק מהמקרים סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים עד כדי סיכון חיים. לפי משרד הבריאות חצבת עלולה לגרום לסיבוכים קשים בדרכי הנשימה ובמערכת העצבים. הסיכון לסיבוכים גבוה יותר בקרב ילדים מתחת לגיל חמש, אצל מבוגרים מעל גיל 20 ובחולים עם דיכוי מערכת החיסון.

התומכים במתן חיסונים טוענים כי ירידה באחוז המתחסנים באוכלוסייה עלולה להוביל להתפרצויות וכי לאדם שאינו שאינו מחוסן יש סיכון גבוה מ-90% להידבק במחלה. מנגד, טוענים המתנגדים לחיסונים בטענה שאינם יעילים ואינם בטיחות.

"אני מפחדת מהתנהגות של אנשים כלפי וכלפי הילדים שלי, לא מהמחלות עצמם" , אומרת אם שאינה מעוניינת לחסן את ילדיה. "אני חושבת שיש מצב של הסתה נגדנו. במקום לבוא להקשיב לנו, נהייתה הסתה תמידית על למה כן לחסן. לא מעט פעמים החיסון יותר מסוכן מהמחלה אבל אנשים הולכים לעשות זאת באוטומט. כל הקמפייו הזה הוא כדי לעודד חקיקה של כפיית חיסונים והדרת לא מחוסנים ממסגרות חינוך. אין חצבת, יש חששת. שום דבר לא מנומק ולא מעומת רק מנסים להפחיד כל הזמן".

אם נוספת, גם היא מראשון לציון, אומרת: "לדעתי זהו חיסון מיותר. חצבת זו לא מחלה כל כך קשה. אפשר להגיד שזה יסתכם בחום, אולי קצת שלשולים. זו מחלה שהדורות הקודמים חלו שם כולם והיו שם אנשים יחד כדי שלא ידבקו. סך הכל זו לא מחלה שמתים ממנה כמעט אלא אם יש סיבוכים וגם למחלת השפעת יש סיבוכים כמו לכל מחלה. התקשורת יוצרת בהלה שהיא מיותרת ומכוונת. לדעתי יש פה אינטרסים נוספים שהם לא בריאות הציבור".

מבית חולים אסף הרופא נמסר: "אנו פועלים על פי ההנחיות המעודכנות היוצאות ממשרד הבריאות מעת לעת כמתחייב בחוק ולטובת שמירה מקסימלית על בריאות מטופלנו".

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו קוראים לתושבים להתחסן ויחד עם זאת להמשיך לנהוג כרגיל על פי השגרה".

עוד נמסר כי ניתן להתחסן במרפאות המטיילים ברחבי הארץ, כולל באסף הרופא. המרפאה פתוחה בימים ב' ו-ד'  בין השעות 14:00-16:00. יש לקבוע תור בטלפון שמספרו
08-9779610.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. א

    יש ברשת כמויות של צילומי מסך של ה"קהילה" שלכן מקללות, מאיימות על רופאים, לשון הרע, הטרדות בפרטי, תכניות ל"מסיבות הדבקה", תוכניות לשקר ולספר שכן חיסנתן , כמו גם הומןפוביאה, שנאת אוטיסטים ואנשים עם פיגור שכלי…
    על מה אתן מקשקשות ,"חמניות"?
    המניפולציה שלכן לא תעבוד. אנחנו בדרך לחקיקה.
    תתמודדו!
    אפשר לבכות בעיתון עד מחר, לנו יש הוכחות להתנהגות שלכן

  2. לא משנה

    זאת כתבה רצינית?
    אולי תעשו כתבה על כמה הנצים מסכנים כי לא מקשיבים להם ומנדים אותם מהחברה….
    איזה טימטום

  3. אמא

    אין לכם בושה? לתת במה למפיצות מחלות לבכות שהן מסכנות שלא רוצים אותן בקרבת אף בן אדם שפוי.
    יש חצבת משתוללת בארץ ואתם נותנים במה להורים לא אחראים שמסכנים את הילדים שלנו ואת כולנו.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מספיק להקיש את שם החברה שמספקת את החיסונים ולחפש עליה בגוגל כדי להבין למה לא לחסן

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוצפה זאת לא המילה ה תאימה אבל אשאר ברמת הנימוס.
    מי שנמנע למחסן את ילדיו מסכן אותם. (אבל זאת "בעיה" משפחתית) אבל מסכן ילדים של אחרים. ייתכן שפשוט מצריך לחוקק חוק שירחיק מי שלא חוסם ממדע עם החבר'ה המחוסנת כדי שלא יסוכמו המחוסנים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סוף כל סוף קול שפוי. הגיע הזמן לתת במה גם לקולות האלה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר