טיפת חלב. אילוסטרציה: שאטרסטוק
טיפת חלב. אילוסטרציה: שאטרסטוק

נסגר ונפתח: קופ"ח מכבי פותח מוקד לנשים, משרד הבריאות סוגר טיפת חלב

לצד סניף טיפת חלב שנסגר במרכז העיר ומעורר תרעומות רבות, נפתח מוקד רפואת חרום של מכבי המיועד לנשים בלבד

פורסם בתאריך: 6.11.18 15:57

החל מחודש ינואר הקרוב, תושבי מרכז העיר לא יקבלו טיפול ב"טיפת חלב" קרוב לביתם, כשסניף "טיפת חלב בית מעון" ייסגר בקרוב. צדפית מזוז, אמא לשלושה, אומרת, "זה צורך בסיסי שחשוב שיהיה בכל שכונה. הסגירה מקוממת".

לאחר בירור התגלה כי הסניף של טיפת חלב הוא היחידי אזור ומקבל את תושבי שכונת רמז ושכונת כצנלסון – שכונות מרכזיות וגדולות. כוונת משרד הבריאות לפזר את הטיפול בתינוקות בשלוש שכונות אחרות: גן נחום, קרית ראשון ונחלת יהודה.

"האחיות סיפרו לי שהבניין כנראה לא ראוי או צריך שיפוץ" מספרת מזוז, "כששאלתי למה שלא נעבור לבניין אחר באזור המגורים שלנו. האחיות אמרו לי שמשרד הבריאות אומר כי אין מספיק תינוקות. שאלתי אותן, באמת אין מספיק תינוקות ואז הן ענו שיש מספיק עבודה אבל זה לא בשליטתן. שהשכונה מתבגרת. זה לא נכון יש בשכונה הרבה ילדים, וגני הילדים מלאים".

שירן הימן בירי, אמא לשניים אומרת: "יש נשים אחרי לידות לא פשוטות שעכשיו יצטרכו להיות מטורטרות בשביל בדיקות וחיסונים בשבוע שאחרי הלידה. נשים שקשה להן ללכת יצטרכו למצוא איך להגיע לאזור מרוחק בשביל טיפול בסיסי לילדים. ישנן גם נשים ללא רישיון נהיגה ומה הן צריכות לעשות? ללכת ברגל עד נחלת? 300 תינוקות זה לא מספיק לטיפת חלב? אני מרגישה כעס ואכזבה, מדוע לא רואים אותי ואת הרצונות שלנו האמהות, אנחנו לא קיימות?".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ממשרד הבריאות נמסר: פיזור וחלוקת התחנות בעיר נעשה בתכנון והחלטה משותפת עם עיריית ראשון לציון ולשכת הבריאות. מאחר ומדובר בתחנה ישנה באזור שבו מספר התינוקות הולך ופוחת, הוחלט על סגירת התחנה ופיצול המטופלים בתחנות טיפת חלב אחרות על פי מקום מגוריהם, כגון: קריית גנים, גן נחום, רוזנברג (באברמוביץ) ולטיפת חלב החדשה שמוקמת בשכונת נחלת. תהיה הקפדה להפניית התושבים לטיפת חלב קרובה ובמרחק סביר ממקום מגוריהם. התושבים יקבלו מענה ושירות מיטבי בתנאים הולמים וראויים.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי: שירות טיפת חלב הינו שירות באחריות משרד הבריאות המקצה צוותים רפואיים. הרשות מקצה ומתחזקת את המבנים בהתאם לבקשת משרד הבריאות".

קופ"ח מכבי פתחה השבוע בראשון לציון שירות חדש לרפואה דחופה לנשים שיפעל גם בשעות היום 

ומזה שנסגר לזה שנפתח. קופת חולים מכבי פתחה השבוע מוקד רפואי המיועד לנשים בלבד. השירות שהחל לפעול השבוע במרכז הרפואי הגדול של מכבי ברח' רוטשילד 15 במרכז ראשון לציון, יתן מענה לרפואה דחופה לנשים גם בשעות היום. עד כה השירות היה אפשרי בערים סמוכות כמו מודיעין או תל אביב. הטיפול במרכז כולל מומחה לרפואת נשים, אחיות, בדיקות מעבדה, מכשיר אולטרה-סאונד מתקדם, ומוניטור עוברי במידת הצורך.

השירות החדש מתווסף לשירות רפואה דחופה לנשים שפועל במרכז הרפואי בשעות הערב המאוחרות ובסופי שבוע, ומאפשר מענה לאורך כל שעות היום והערב, למקרים דחופים בתחום בריאות האישה. השירות החדש פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-15:00 בנוסף לפעילות המוקד בשעות הערב ובסופי שבוע.

דר' אדריאן רכשטיין, רופא נשים מומחה והמנהל הרפואי של המרכז בראשון לציון אמר: "השירות הוקם על מנת לספק לנשים מענה מיטבי למקרים דחופים וכל זאת קרוב לבית והינו בחזית הידע והמקצועיות כיאה לשירות מסוג זה."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר