shutterstock

קדחת הנילוס המערבי: שני מאושפזים במצב קשה ב"אסף הרופא"

בשבועות האחרונים התאשפזו חמישה חולים בקדחת הנילוס המערבי במרכז הרפואי אסף הרופא, בינתיים שלושה שוחררו לביתם. פרופ' מירי ווינברגר שאחראית על הטיפול בזיהומים במרכז הרפואי "אסף הרופא" מסבירה כיצד תוכלו להתגונן

פורסם בתאריך: 27.8.18 17:17

מגפת קדחת הנילוס המערבי גיעה לאזור: שני מאושפזים במצב קשה במרכז הרפואי "אסף הרופא" בראשון לציון. בשבועות האחרונים טיפלו בבית החולים בחמישה נדבקים בקדחת הנילוס, בינתיים שלושה שוחררו לביתם.

בימים האחרונים הודיע משרד הבריאות כי מגפת קדחת הנילוס המערבי ממשיכה להתפשט, לאחר שדווח על עשרות מקרים, מהם יותר מעשרה במצב קשה ו-2 נפטרים. ההתפרצות, כך מתברר, אינה רק בישראל אלא גם באירופה והנגיף ממשיך לגבות קורבנות ולעורר בהלה.

קדחת הנילוס לרוב היא מחלה קלה, דמוית שפעת שלרוב חולפת מאליה לאחר שישה ימים, הסימפטומים הם, חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים, סיבוכים אפשריים דלקת בקרום המוח, לעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

מתברר, כי בשלושת השבועות האחרונים אושפזו בבית חולים אסף הרופא חמישה אנשים שנדבקו מהנגיף, שלושה מהם שוחררו לביתם ושניים מתוכם מאושפזים במצב קשה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"בכל שנה יש כמאה חולים במחלה", מסבירה ל"השקמה ראשון לציון" פרופ' מירי ווינברגר שאחראית על הטיפול בזיהומים במרכז הרפואי "אסף הרופא". "קדחת הנילוס המערבי היא מחלה שנגרמת על ידי נגיף קדחת הנילוס ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שניזונים מעופות נגועים. בארץ המחלה מועברת בעיקר על ידי עקיצת יתוש, השיא של המחלה הוא מחודש אוגוסט ועד אוקטובר".

פרופ' ווינברג מוסיפה כי "המחלה אינה מדבקת ובית החולים נותן תמיכה במה שצריך אבל אין חיסון או תרופה נגד המחלה, תפקיד העירייה בכל עיר ועיר להשמיד את היתושים בכל השנה ולא לחכות לקיץ. בנוסף, צריך לנטר את היתושים – לקיים בדיקה שמראה האם היתושים במקום מסוים חולים. חשוב לציין שמיוחד בתקופה זו צריך להתגונן ולנקוט באמצעי זהירות, במיוחד לילדים, מבוגרים ואנשים שהמערכת החיסונית שלהם נמוכה".

"מניעת מפגעי היתושים וצמצום הסיכון להיעקץ הם אבני היסוד להתגוננות יעילה. יש לנקוט באמצעי ההתגוננות בשעות החשיכה – משקיעת החמה ועד לזריחתה, שהן שעות הפעילות של היתושים. קיימים אמצעים רבים להתגוננות: לבוש ארוך, התקנת רשתות בחלונות ושימוש במאווררים. בנוסף קיימים גם אמצעים כימיים, כמו תכשירים דוחי יתושים למריחה על הגוף, מלכודות משיכה ופיזור תכשירים בחלל. כאשר משתמשים בתכשירים כימיים יש להשתמש אך ורק בתכשירים בעלי רישיון בתוקף ולהקפיד על הוראות השימוש ואמצעי הזהירות המפורטים בתוויות התכשירים". ​

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "לצערנו לא קיים חיסון לבני אדם והדרך היחידה למניעת המחלה היא מניעת מפגעי היתושים. אנו מבצעים ניטור והדברה בשטחים הציבוריים, תעלות, מעברי מים וכל מקום שעלול להוות מוקד דגירה. בנוסף, לכל פנייה שמתקבלת בנושא, אנו מגיעים למקום ומנסים לאתר את מוקד הדגירה. הפצנו חומר הסברה בנושא לכל בתי האב בעיר ואנו מבקשים מכל הציבור לטפל במקורות מים עומדים בשטח הפרטי, כגון: תחתיות עציצים, דליים, בריכות וכל מה שעלול להצטבר בו מים."

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר