עיסוי לימפטי
עיסוי לימפטי

נעים להכיר: עיסוי לימפטי

לסובלים מבצקות לאחר ניתוחים וגם לאלו הסובלות מצלוליטיס, העיסוי הלימפטי הוא התשובה

פורסם בתאריך: 1.7.18 14:23

עיסוי נתפס ובצדק בעיני רבים כזמן פינוק ורגיעה במתחם ספא אקזוטי כזה או אחר, אך ישנם עיסויים עם ייעוד נוסף מלבד הנאה, ייעוד רפואי. אלו עיסויים שמטרתם להעניק תמיכה בטיפולי רפואה קונבנציונליים על מנת לפתור בעיה רפואית כזו או אחרת, ביניהם העיסוי הלימפטי שנועד לסייע במצב של בצקות לאחר ניתוחים ונשים רבות נעזרות בו על מנת להילחם בתופעת הצלוליטיס. אז מה זה בדיוק עיסוי לימפטי? יהודה פרסול מטפל בעיסוי לימפטי מעל 11 שנה במרפאת כללית רפואה משלימה פתח תקווה, סיפר לנו.

לפני שנסביר מהו עיסוי לימפטי, כדאי להבין קצת מהי מערכת הלימפה?

מערכת הלימפה ממלאת שני תפקידים חיוניים, היא אוספת נוזלים עודפים מהתווך הבין־תאי ומחזירה אותם למערכת הדם וכן היא מסננת ומסלקת מתוכם פסולת: נגיפים, חיידקים, תאים סרטניים וחומרים אנאורגניים שונים. היא עושה זאת, בין היתר, באמצעות תאי דם לבנים שמצויים בה. ובמשפט אחד וברור יותר, המערכת הלימפטית היא חלק חיוני ממערכת החיסון של הגוף.

בניגוד לדם המונע על-ידי משאבת הלב, נוזל הלימפה הוא פסיבי ונדחף קדימה אל קשרי הלימפה, הודות לתנועות (שרירי) הגוף בלבד. קשרי לימפה נמצאים במוקדים שונים בגוף ביניהם: בתי השחי, מפשעה, צוואר.

מה קורה כאשר ישנה פגיעה במערכת הלימפטית? (יכול לקרות גם עקב פגיעה במערכות נוספות)

ניקוז לקוי של הנוזלים בגלל פגיעה במערכת הלימפה ו/או במערכות נוספות עלול לגרום לבצקת ולזיהומים מה שעלול להוביל לסיבוכים נוספים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מה זה עיסוי לימפטי?

העיסוי הלימפטי הוא חלק מתפריט הטיפולים שכללית רפואה משלימה מציעה למטופליה. זוהי טכניקת עיסוי ידנית עדינה, או באמצעות מיכשור מיוחד, המפעילה את מערכת הלימפה, שמטרתה להקל ולהאיץ את זרימת נוזלי הלימפה, אשר הואטו מסיבות רפואיות שונות. העיסוי דוחף את הנוזל מאזור הבצקת לאזורים בהם ישנם כלי לימפה בריאים היכולים לנקז את הנוזל ולתוך כלי הדם.  

באלו מצבים רפואיים העיסוי הלימפטי יכול לסייע?

  • טיפול בבצקות שמופיעות לאחר ניתוחים שונים – אם זה בגלל פעילות הניתוח או שמא היעדר תנועה במשך זמן רב עקב התאוששות ארוכה.
  • טיפול באזורים שאיבדו קשריות לימפה במסגרת ניתוח (ניתוח כריתת שד לדוגמה), מה שפוגע במנגנון זרימת הנוזל.

 

חשוב לציין כי מי שסובל מבצקת לימפטית, נעזר בעיסוי הלימפטי כחלק מהתוכנית האינטגרטיבית המשלבת בין רפואה קונבנציונלית ורפואה משלימה וכוללת חבישות לחץ, תרגילי התעמלות והדרכה לטיפול עצמי.

מלבד היבט רפואי, העיסוי הליפמטי יכול לסייע גם בתופעה שנשים רבות סובלות ממנה ומנסות להיפטר מהנראות הלא אסתטית שהיא משווה לאזורים שונים בגוף, כלומר צלוליטיס. כיצד העיסוי הלימפטי יכול לסייע?

הצלוליטיס נגרם משקיעה בלתי אחידה וכליאה של שומן במרווחים שבין השרירים, במעטפת השרירים ובתוך שכבת השומן התחתונה (היפודרמיס). בד"כ יש גם הצטברות נוזלים שהופכים לג`ל בגלל חוסר יכולת להתפנות. במקרה של צלוליטיס השומן אינו מצליח להשתחרר. זרימת הדם במקום נחלשת אין פינוי פסולת והחדרת חומרי תזונה. כלומר פגיעה במטבוליזם של השומנים והנוזלים במקום. לבלוטות הלימפה קשה לנקז את הנוזלים והרעלים מהמקום. העיסוי הלימפטי מסייע להזרים את הנוזלים לאזור ולהבריא אותו.

מה ההבדל בין עיסוי לימפטי לבין עיסוי רגיל מבחינת החוויה?

העיסוי הלימפטי הנו עדין מאוד ונטול כאב, הגוף במצב רפוי כל כך עד שמטופלים רבים נרדמים במהלך הטיפול. ההתמקדות היא בעיסוי באזור הבצקות ולכיוון הלב וקשריות הלימפה השונות.   

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר