אסף הרופא
צילום: אסף הרופא

מליון חצי שקלים להורי הנער שנותח שלא לצורך ונפטר

נער שהגיע למיון בבית החולים אסף הרופא סבל מכאבי בטן קשים. האבחון היה שגוי והוא נותח שלא לצורך אז מצבו של הנער והוא נפטר על שולחן הניתוחים

פורסם בתאריך: 24.6.18 10:47

הוריו של נער בן 13 שנפטר לפני כשלוש שנים על שולחן הניתוחים בבית חולים אסף הרופא בעקבות ניתוח מיותר להסרת התוספתן, קיבלו מיליון וחצי שקלים פיצויים. ועדת בדיקה שהקים משרד הבריאות לבקשת עורכי הדין ריטה שולמן ואליאור רוזנווסר, באי כוחם של ההורים, מצאה כי רופאי אסף הרופא התרשלו בשלב הראשוני כשלא זיהו שהנער סובל מקרוהן, מחלת מעיים כרונית ודלקתית. בהמשך, התרשלו כאשר במהלך הניתוח נקבו חור במעי וגרמו לזיהום קשה בחלל הבטן. הנער נפטר יום וחצי לאחר הגעתו למיון, שם התלונן על כאבי בטן והקאות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


פרופסור יצחק וינוגרד, מנהל מחלקת כירורגית ילדים, מומחה מטעם התביעה שבדק את החומר הרפואי, קבע כי כונן המתמחה בכירורגיה שבדק את נער עם הגיעו למיון, שגה קשות כשקבע כי מדובר בדלקת בתוספתן. זאת, למרות שכל הממצאים כולל בדיקת סונאר, שללו לחלוטין אבחנה זו.

במהלך הניתוח הראשון שבוצע כ-5 שעות לאחר שהנער הגיע למיון, הצוות המנתח הסיר את התוספתן. לאחר הניתוח, הנער שוחרר למחלקה לטיפול נמרץ ילדים שם מצבו הידרדר: הדופק שלו החל לעלות ולחץ הדם הלך וירד. במהלך השעות, בטנו של הנער שסבל מירידה משמעותית במשקל עוד לפני הגיעו לבית החולים, תפחה למימדים מפלצתיים עקב הזיהום שנוצר במהלך ניקוב המעי.

כשש שעות לאחר הניתוח הראשון, הנער עבר החייאה כשבמהלך כל שלבי ההידרדרות כולל ההחייאה, הרופא המנתח עודכן טלפונית אך לא טרח לבדוק את הנער אישית. גם כשהחליט לבצע ניתוח נוסף כ-10 שעות לאחר הניתוח הראשון, ההחלטה נפלה בהתייעצות טלפונית בלי לבדוק את הנער. במהלך הניתוח השני אותו ביצע אותו כירורג הפעם בסיוע מנהל החטיבה הכירורגית בביה"ח, אובחן החור במעי שנגרם בניתוח הראשון והנער נפטר על שולחן הניתוחים.

בדיעבד התברר כי הנער סבל ממחלת הקרוהן, ואם היו מבצעים בדיקת CT של דרכי העיכול או בדיקת אנדוסקופיה פשוטה, היו מגלים בדיוק כמו בבדיקת הסונאר שבוצעה עם הגיעו למיון, כי הנער לא סבל מדלקת בתוספתן.

פרופ' וינוגרד, קבע בחוות דעתו כי ההחלטה על ביצוע הניתוח הראשון הייתה רשלנות רפואית ואם היו מתייעצים עם גסטרואנתרולוג – היו מגיעים למסקנה שמדובר במחלת מעיים דלקתית שאינה דורשת כלל התערבות ניתוחית. לדעת פרופ' וינוגרד, גם לאחר הניתוח הראשון הרשלני והמיותר, הרופאים שגו קשות כשהשתהו בביצוע הניתוח השני למרות המדדים הברורים על הימצאותו של נקב במעי. המומחה קבע כי התייחסותו והתנהגותו של הכירורג שניתח אותו, אינה ניתנת להסבר ומהווה רשלנות רפואית קשה ביותר. "ניתוח מיידי יכול היה להציל את חייו ומונע תהליך הרסני של קריסת מערכות, שהביאה למותו של הנער על שולחן הניתוחים", טען וינוגרד.

עורכי הדין ריטה שולמן ואליאור רוזנווסר

עורכי הדין ריטה שולמן ואליאור רוזנווסר, באי כוחם של ההורים שיזמו את הקמת ועדת הבדיקה מטעם משרד הבריאות, הסתמכו על ממצאי הוועדה כדי לדרוש ישירות מחברת הביטוח המבטחת את המדינה, לפצות הוריו של הנער על הרשלנות. בימים אלה הגיע הפיצוי בסך מיליון וחצי שקלים.

תגובת בית החולים אסף הרופא: המרכז הרפואי אסף הרופא (שמיר) משתתף בצערה העמוק של המשפחה על מות יקירם, שאירע לפני מספר שנים. בעקבות ממצאי ועדת הבדיקה הפנימית והחיצונית שנערכו, הופקו ויושמו הלקחים הנדרשים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר