גם בית הקפה המיתולוגי גזוז חזר לפעילות: "חיכינו כבר לצאת מהבית"

צבי ואסתר שפתחו את בית הקפה הוותיק אחרי חודשיים של הדממה בעקבות הקורונה, מספרים איך שרדו את המשבר הקשה

פורסם בתאריך: 27.5.20 14:12

 

אחרי חודשיים של הדממה חזר לפעילות בית הקפה המיתולוגי גזוז, שפועל כבר 32 על ידי משפחת רוזנברג, בלב מדרחוב ראשון לציון מול שדרת הדקלים.

צבי בן ה-68 ואסתר בת ה-65, פתחו את בית הקפה גזוז, כאשר צבי עבד בתעשייה אווירית ואסתר עבדה בבנק דיסקונט. אין כמעט ראשל"צי שלא מכיר את בית הקפה שמוכר ארוחת בוקר, פיצות, קפה, גלידה, שיקיים ודברי מאפה.

בעקבות משבר הקורונה במשך חודשיים גזוז היה סגור. היום בבוקר, בעקבות ההקלות, הוא נפתח בשמחה רבה יחד עם בתי קפה ומסעדות ברחבי הארץ ובראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"קמתי עם מצב רוח בשיא", אומר צבי, "חיכיתי לרגע הזה לצאת כבר החוצה ולחזור לעבודה, להישאר בבית זה דיכאון. זה עוד לפני שדיברתי על המשבר הכלכלי הקשה מאוד שעברנו. בחודש הראשון כשהיינו בבית היה נחמד לעשות סדר בבית ובניירת, אבל מעבר לזה טיפסתי על הקירות".

גם צבי ואסתר רוזנברג כמו רבים במשק, נקלעו לחובות כספיים בעקבות השבתת העסק. רק בעזרת משפחה וחברים טובים הם הצליחו לשרוד. "זה לא היה פשוט בכלל, חודשיים בלי עבודה כשתשלומים יורדים. זה היה קשה. עכשיו נשאר לנו להחזיר את ההלוואות לכל האנשים הטובים שעזרו לנו".

כשרוזנברג נשאל האם לא היה מעדיף להישאר בתעשייה אווירית ולצאת לפנסיה, הוא משיב: "בשנת 88' בגלל שהתאכזבתי מהפוליטיקה סביב מטוסי הלביא, שהיה פרויקט חייו. הפילו את הפרויקט אחרי שעבדנו עליו שנים. נתנו את הנשמה, אם הייתי נשאר הייתי אולי מקבל התקף לב מחוסר צדק וכעס. היום אני מכין קפה, לעשות קפה זה לא לבנות מטוס, מקסימום טעיתי בקפה, לא עניין של חיים ומוות. חוץ מזה, העבודה נותנת לנו חיים, החברים שלנו הפנסיונרים כל היום בבדיקות בקופת חולים, אנחנו נהיה פה עוד שנים רבות, ואנחנו מחכים שהקהל יחזור מהר. אנחנו מתגעגעים לכולם, ותכתבי שאני גם מאוד אוהב את אשתי".

 

ראשון לציון חוזרת לחיי התיירות והתרבות

בתוך כך, חוזרת ראשון לציון לשגרה בתחום התיירות והתרבות. מתחמי בילוי, מוזיאונים, מרכזי מבקרים, ברים, מסעדות ובתי קפה מתחילים להיפתח בכפוף להנחיות משרד הבריאות. לשכת התיירות העירונית ואגף התרבות בחברה העירונית, פיתחו נתיבי תיירות תחת הגבלות בשלב זה.

שני המוזיאונים בעיר, מוזיאון ההיסטורי ומוזיאון אגם, שבו לפעילות תחת המגבלות הקיימות. גם גלריה לאומנות גורדון לונדון ומתחם החי כיף – נפתחו מחדש למבקרים.

ראש העירייה רז קינסטליך: "לצערי, השנה ענפי התיירות, הפנאי והתרבות ספגו מכה כלכלית קשה, אך אנחנו עומדים לצידם ונעשה כל מה שניתן כדי להקל ולסייע להם. אני שמח לראות שהעיר מתמלאת מחדש באלפי אנשים שיסייעו להניע מחדש את פעילות ענף הפנאי, התרבות ותיירות הפנים. אני מאחל לכולנו שנחזור לשגרה מלאה במהרה".

חבר המועצה, מיכאל רייף, המחזיק בתיק אסטרטגיה ופיתוח תיירות, הוסיף: "תיירות היא אבן יסוד של העיר ראשון לציון – הקמנו את המשרד לפיתוח תיירות בלב העיר ראשון לציון. בתמיכת ראש העיר נקדם את התיירות חוץ ובניית מלונות ונהפוך את ראשון לציון לאחת הערים המובילות בארץ בתיירות חוץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר